Daugelyje Europos jūrų uostų šiuo metu sandėliuojami tūkstančiai importuotų, bet dar neturinčių paklausos automobilių, kurių didelę dalį sudaro elektriniai automobiliai iš Kinijos.
Pasaulis susiduria su automobilių perprodukcijos krize. Tūkstančiai importuotų, bet dar neturinčių paklausos automobilių dabar saugomi daugelyje Europos jūrų uostų. Didelę jų dalį sudaro elektrinės transporto priemonės iš Kinijos. Logistikos įmonės nuomojasi papildomas automobilių stovėjimo aikšteles prie uostų, tačiau kol kas neaišku, kur ieškoti realaus problemos sprendimo.
Roterdamo ir Antverpeno, Zeebrugge ir Le Havro uostai užkimšti automobiliais, kurie buvo importuoti į Europos šalis, bet dar neturi paklausos automobilių prekybos salonuose. Kalbame apie tūkstančius automobilių, laikomų po atviru dangumi prie dokų. Dauguma jų, ekspertų teigimu, yra kiniški elektriniai automobiliai.
„Ši situacija dabar paveikė visus Europos uostus, į kuriuos atvyksta daugybė transporto priemonių”, – „Automotive News” sakė Belgijos Antverpeno ir Zeebrugge uostų atstovas Gertas X.
Uosto direkcija nepateikė tikslių skaičių, tačiau, pasak atstovo, šiuo metu į uostą atvyksta gerokai daugiau transporto priemonių nei 2020 ir 2021 m. Be to, problemą paaštrino keli neigiami padariniai.
„Trūksta sunkvežimių pajėgumų ir per mažai vairuotojų”, – sakė jis.
„Iš tikrųjų yra dvi problemos: perprodukcijos krizė ir silpnesni naujų elektrinių transporto priemonių pardavimai ES, nei tikėtasi anksčiau. Dėl to kaupiasi atsargos, todėl tikėtina, kad vėliau automobilių gamintojai gali patirti „uždelstą poveikį”. Padėtį paveikė ir kai kurių automobilių bendrovių perėjimas prie tiesioginio pardavimo klientams, o ne per prekybos atstovybes.
„Kai kurie gamintojai automobilius dabar parduoda tiesiogiai klientams ir palieka automobilius uostuose ilgesniam laikui, užuot vežusios juos į prekybos atstovybes”, – sakė X.