Nors elektroninės prekybos populiarumas sparčiai auga, fizinės parduotuvės vis dar išlieka svarbia apsipirkimo forma. Remiantis „Citadele“ banko gyventojų apklausa, pagrindinė priežastis, kodėl žmonės renkasi apsipirkti fizinėse parduotuvėse, yra galimybė patikrinti prekės kokybę, pasimatuoti rūbus ir tiesiog prekę apžiūrėti gyvai.
73 proc. apklaustųjų nurodė, kad prekių kokybė yra svarbiausias veiksnys, į kurį atsižvelgia renkantis apsipirkimo vietą. Tai ypač svarbu perkant drabužius, avalynę, elektroniką ir kitus daiktus, kurių kokybę sunku įvertinti nuotraukose ar vaizdo įrašuose.
Be to, fizinės parduotuvės suteikia galimybę gauti pardavėjo konsultaciją. Tai gali būti naudinga, kai reikia pasirinkti tinkamą prekę ar gauti papildomos informacijos apie ją.
Nors elektroninės prekybos populiarumas auga, fizinių parduotuvių paklausa išlieka stabili. Tai rodo, kad žmonės vis dar vertina galimybę įsigyti prekes gyvai, o ne tik internetu.
Tačiau fizinių parduotuvių ateitis nėra tokia šviesi. Augant elektroninės prekybos populiarumui, vis daugiau fizinių parduotuvių užsidaro. Tai ypač aktualu mažesniems miesteliams, kur gyventojų skaičius mažėja ir didėja fizinių parduotuvių išlaikymo kaštai.
Ekspertai prognozuoja, kad ateinančių metų perspektyvoje elektroninių parduotuvių kiekis dar labiau augs, o fizinių parduotuvių, kurios prekiauja ne pirmo būtinumo prekėmis mažesniuose miesteliuose, gali nemažai užsidaryti.
„Kai kurios mažesnės miestelių fizinės parduotuvės jau dabar užsidarinėja – vieni stengiasi prekybą perkelti į elektronines platformas, kiti tiesiog baigia savo prekybos kelią, matydami augančius fizinių parduotuvių išlaikymo kaštus“, – sako Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos pirmininkas.
Reprezentatyvią gyventojų apklausą „Citadele“ banko užsakymu tyrimų agentūra „Norstat“ atliko 2023 metų vasarą. Buvo apklausta ne mažiau nei po 1000 respondentų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.
Išvados
Straipsnyje pateikiama naujausia informacija apie fizinių parduotuvių paklausos pokyčius Lietuvoje taip pat informacija apie fizinių parduotuvių privalumus ir trūkumus.