Pavargote nuo nesibaigiančio el. laiškų srauto, kuris kasdien užkemša jūsų pašto dėžutę? Atrodo, kad technologijų milžinė „Google“ turi sprendimą. Bendrovė aktyviai kuria naują dirbtinio intelekto (DI) įrankį, kuris žada ne tik perimti dalį jūsų susirašinėjimo naštos, bet ir daryti tai taip, lyg laiškus rašytumėte jūs patys – jūsų asmeniniu, unikaliu stiliumi.
Kaip tai veiks ir kodėl to reikia?
Apie šią įkvepiančią naujovę prabilo „Google DeepMind“ vadovas Demis Hassabis. Jo vizijoje – naujos kartos el. pašto asistentas, gebantis atpažinti rutininius, kasdienius laiškus ir į juos atsakyti, idealiai imituodamas vartotojo rašymo toną bei įpročius. Įsivaizduokite – tai tarsi jūsų skaitmeninis „aš“, kuris žino, kaip mandagiai atsakyti į kolegos užklausą ar trumpai patvirtinti susitikimo laiką.
„Labai norėčiau atsikratyti savo el. pašto. Mokėčiau tūkstančius dolerių per mėnesį, kad to nebereikėtų daryti“, – prisipažino Hassabis viename iš renginių, pabrėždamas problemos aktualumą daugeliui šiuolaikinių žmonių. Naujasis įrankis būtent ir siekia tapti tuo išsvajotu pagalbininku, kuris „suprastų, kurie laiškai yra kasdieniai duonos kąsniai, ir atsakytų jūsų stiliumi – o galbūt net priimtų kai kuriuos lengvesnius sprendimus“.
Ne tik patogumas, bet ir apsauga nuo perkrovos
Pagrindinis tokio DI asistento tikslas – ne tik supaprastinti komunikaciją, bet ir apsaugoti vartotojus nuo skaitmeninio nuovargio bei informacinės perkrovos. Daugelis mūsų kasdien susiduriame su milžinišku informacijos kiekiu, o nuolatinis poreikis atsakinėti į laiškus atima brangų laiką ir energiją.
Pasak D. Hassabio, nors dirbtinis intelektas dažnai pristatomas kaip įrankis spręsti didžiules pasaulines problemas, tokias kaip ligos ar klimato kaita, jo artimiausia ir labiausiai apčiuopiama nauda slypi būtent kasdienių skaitmeninio gyvenimo iššūkių palengvinime. „Mane labai jaudina universalaus DI asistento idėja, kuris jus puikiai pažįsta, praturtina jūsų gyvenimą galbūt teikdamas nuostabias rekomendacijas ir padeda atlikti kasdienius darbus. Iš esmės jis suteikia jums daugiau laiko ir galbūt apsaugo jūsų dėmesį nuo kitų algoritmų, bandančių jį patraukti“, – teigė jis.
Ateities perspektyvos: atsargus optimizmas
Nors „Google“ vadovas ragina atsargiai vertinti DI lūkesčius trumpuoju laikotarpiu, teigdamas, kad jo poveikis kartais yra pervertinamas, ilgalaikėje perspektyvoje, anot jo, pokyčiai bus „gilūs“ ir pakeis visuomenę panašiai, kaip tai padarė pramonės revoliucija.
Žvelgdamas dar toliau, Hassabis palietė ir bendrojo dirbtinio intelekto (BDI) – sistemų, gebančių mąstyti žmogaus lygmeniu – kūrimo lenktynes. Anksčiau laikytos akademine sritimi, BDI tyrimai dėl spartaus DI technologijų komercializavimo greitai pritraukė didžiąsias technologijų korporacijas. Intensyvėjant konkurencijai, jis pabrėžė tarptautinio bendradarbiavimo svarbą saugumo ir etikos standartų srityje, ypač tarp JAV ir Kinijos. Hassabis prognozuoja, kad BDI gali tapti realybe per artimiausius penkerius–dešimt metų.
Galiausiai, jis paragino ekonomistus ir politikos formuotojus užtikrinti, kad DI skatinamos gerovės nauda būtų paskirstyta sąžiningai.
Nors kol kas šis el. pašto asistentas yra ateities vizija, „Google“ žingsniai rodo aiškią kryptį – pagalba tvarkantis su elektroniniais laiškais gali tapti kur kas išmanesnė, labiau suasmeninta ir, svarbiausia, padėti mums susigrąžinti dalį taip brangaus laiko.