Kiekvieno skrydžio metu lėktuvų keleiviams primenama, kad skrydžio metu būtinai reikia perjungti mobiliuosius telefonus į skrydžio režimą. Telefonai skleidžia radijo bangas, kurios gali trukdyti normaliam aviacijos įrangos veikimui, taip pat sukelti trukdžių pilotų ausinėse.
Nors mobilieji telefonai yra toli už veikimo zonos ribų, skrydžio metu jie ir toliau siunčia signalus ieškodami ryšio. Perjungimas į skrydžio režimą paprasčiausiai reiškia, kad visi mobiliųjų telefonų signalai išjungiami.
Jungtinės Karalystės skrydžių saugos valdybos vadovas, anksčiau buvo sakęs, kad lėktuvo režimas istoriškai buvo svarbus, nes trūko žinių apie tai, kaip mobilieji įrenginiai veikia orlaivius.
“Buvo nuogąstaujama, kad jie gali trukdyti automatinėms skrydžio valdymo sistemoms”, – sakė specialistas. “Patirtis parodė, kad trukdžių rizika yra labai maža. Visada buvo rekomenduojama, kad prietaisai skrydžio metu veiktų skrydžio režimu.”
Laimei, jums negresia joks realus pavojus, jei jūsų prietaisas išliks įprastu režimu. Pasak “Wizz Air” komunikacijos skyriaus vadovės Tamaros Vallois, jei visi skrydžio metu pamirštų įjungti skrydžio režimą, atsirastų tam tikro lygio trikdžių, tačiau lėktuvas tikrai nesugestų ir nenukristų iš dangaus.
Tuo tarpu 2022 m. gruodį buvo pranešta, kad orlaivių keleiviai netrukus galės skambinti ir naršyti internete skrisdami tūkstančius metrų virš žemės. Nuo 2023 m. Europos Sąjungoje veikiančios oro transporto bendrovės galės savo keleiviams pasiūlyti 5G ryšį. Šis žingsnis žengtas po to, kai ES paskelbė, kad oro transporto bendrovės gali naudoti specializuotą tinklo įrangą, vadinamą “Picocell”, kuri telefonams sujungti naudoja palydovus.
“5G suteiks inovatyvių paslaugų žmonėms ir augimo galimybių Europos bendrovėms”, – sakė ES vidaus rinkos komisaras Thierry Bretonas. 5G dažniai skrydžio metu (5 GHz) skiriasi nuo dažnių, reikalingų lėktuvui skraidyti (4,2-4,4 GHz), o tai reiškia, kad yra maža rizika, jog bus nutrauktas piloto transliavimas.
Nors tai gali atrodyti kaip ateitis, neribotas 5G naudojimas ore gali turėti ir trūkumų. Pastaraisiais metais traukiniuose ir autobusuose kilo problemų dėl garsiai, kartais per garsiakalbį, kalbančio bendrakeleivio garso. Tačiau didžiausias apribojimas greičiausiai bus duomenų kaina. Tikėtina, kad oro linijos už paslaugą ims nemažą mokestį.