“Perlas Energija” klientai nuo rugsėjo 5 d. bus priversti naudotis “Biržos” planu. Tai pranešė pati bendrovė penktadienio popietę. Daugelis vartotojų buvo pasirašę terminuotas sutartis su fiksuotomis elektros energijos kainomis, tačiau “Perlas Energija” vienašališkai pakeitė sutarčių sąlygas visiems klientams be išimties. Tad, ką daryti šios bendrovės klientams? Kokių veiksmų imtis? Ar rinktis kitą nepriklausomą elektros energijos tiekėją? Apie tai, kaipkada.lt straipsnyje.
Kodėl “Perlas Energija” naikina fiksuotus elektros energijos kainų planus?
„Perlas energija“ savo sprendimą aiškina tuo, kad ženkliai pakilus elektros kainoms, įmonė nebegali jos tiekti tokiomis kainomis, kurios buvo užfiksuotos sutartyse.
“Deja, birželio mėnesį rusams nusprendus iš esmės apriboti dujų tiekimą Europos valstybėms dar labiau, elektros kainos šovė į neregėtas aukštumas, situacija tapo nekontroliuojama ir visiškai nebenuspėjama. Jokie mūsų vidiniai resursai ir išorinės rizikų valdymo priemonės nebėra pakankamos išlaikyti esamą elektros kainą klientams – esame priversti priimti itin sunkų sprendimą ir keisti savo elektros energijos kainodarą tiek esamiems, tiek būsimiems klientams, atsisakydami fiksuotos kainos planų. ” – tokį pranešimą gavo daugiau kaip 180 000 “Perlas Energija” klientų.
“Biržos planas” – kas tai?
Nuo rugsėjo 5 dienos visi įmonės klientai bus perkelti į kintamos kainos planą „Birža“ – tai reiškia, kad galutinė elektros kaina vartotojams bus apskaičiuojama remiantis elektros rinkos kaina „Nord Pool“ biržoje, kurioje elektrą perka tiekėjai. Kaip savo tinklalapyje informuoja „Perlas energija“, tai reiškia, kad elektros kaina galės keistis kiekvieną mėnesį, priklausomai nuo to, kokia ji bus elektros energijos biržoje.
Taigi, galutinė elektros kaina už atitinkamą mėnesį apskaičiuojama pagal formulę:
NORD POOL biržos elektros kainos (su ESO netolygumo koef.) + PVM + tiekimo paslaugos mokesčio 0,024 Eur/kWh + valstybės reguliuojamos kainos dedamosios
Ką daryti jeigu nesutinkate su “Perlas Energija” sutarčių pakeitimu?
Jei „Perlas energija“ klientai nenori, kad elektros energija jiems būtų tiekiama pagal biržos kainas, jie gali sutartį nutraukti per 30 kalendorinių dienų nuo informacijos apie sutarties sąlygų keitimą pateikimo dienos.
Tai galima padaryti pasirašant sutartį su kitu tiekėju – tokiu atveju, kaip nurodo „Perlas energija“, sutartis su ja bus nutraukta automatiškai. Taip pat nutraukti sutartį galima elektroniniu paštu arba telefonu.
Nepriklausomas elektros energijos tiekėjas “Ignitis” ateinančios savaitės pradžioje ketina pateikti išskirtinius pasiūlymus “Perlas Energija” klientams. Tad galbūt vertėtų palaukti ir sužinoti kokias kainas jie pasiūlys?
Nepasirinkus elektros tiekėjo, jei priklausėte pirmajam arba antrajam elektros energijos tiekimo rinkos liberalizavimo etapui, elektra jums bus tiekiama pagal garantinio tiekimo sąlygas, o jei priklausėte trečiajam etapui, tiekimą jums vykdys visuomeninis tiekėjas
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) yra nurodžiusi, kad tuo atveju, kai vartotojas išreiškia nepritarimą pasiūlytam sutarties pakeitimui, tačiau nenurodo, kad pageidaujama nutraukti sutartį, lieka galioti tokios sutarties sąlygos, dėl kurių jau yra sutarta.
Remdamasis VERT išaiškinimu Lietuvos energetinių tyrimų institutas šeštadienį skelbė, kad „Perlas energija“ klientai, turintys fiksuotų planų sutartis, gali ir toliau mokėti pagal numatytus tarifus ir neskubėti nutraukti sutarties ar priimti siūlomus kintančios kainos tarifus.
Reikėtų nepamiršti, kad tokia situacija ilgai nebus stabili. Lietuvos energetinių tyrimų institutas mano, kad „Perlas energija” pripažins, jog negali vykdyti įsipareigojimų, arba savo noru nutrauks veiklą, įvykdys reorganizaciją, arba jo veikla bus sustabdyta VERT sprendimu.