Automobilio eksploatacija gali pareikalauti ypatingo dėmesio reguliariai techninei priežiūrai. Tarp jų viena iš pagrindinių procedūrų yra variklio alyvos ir filtrų keitimas.
Specialistai paaiškina, kaip dažnai reikia keisti automobilio variklio alyvą. Dauguma automobilių gamintojų rekomenduoja variklio alyvą keisti kas 15 tūkst. kilometrų, tačiau šį intervalą galima keisti atsižvelgiant į automobilio eksploatavimo sąlygas.
Visų pirma, jei dažnai važinėjate dideliame eisme ir esant didelei variklio apkrovai, šį intervalą reikėtų sutrumpinti perpus ir alyvą keisti dažniau.
Be to, kartais automobilių gamintojai įspėjimus apie alyvos keitimą įtraukia į automobilių naudojimo instrukcijas. Yra automobilių savininkų, kurie alyvą keičia kas 5-7 tūkst. kilometrų, o ekspertai tai laiko visai optimaliu sprendimu.
Taip pat svarbu rinktis aukštos kokybės variklines alyvas. Ypač nereikėtų pirkti pigiausios alyvos, nes ji gali būti prastos kokybės, o tai neigiamai paveiks variklio veikimą ir sukels automobilio gedimus.
Alyvos klasifikacijos
Tačiau tinkamos variklio alyvos parinkimas savo automobiliui yra dar sudėtingesnis. Alyvos klasifikuojamos pagal variklių tipus, kuriems jos tinka, ir skirstomos į dvi kategorijas: benzininiams ir dyzeliniams varikliams.
Benzininiais degalais varomų transporto priemonių variklių alyva turi keturias klasifikacijas, kurios visos prasideda raide S:
- SJ klasifikacijai priskiriamos alyvos gaminamos varikliams nuo 2001 m.
- SL raidėmis pažymėtos alyva tinka varikliams nuo 2004 m.
- 2010 m. ir naujesniuose modeliuose gali būti naudojama SM klasifikacijos alyva, kuri yra efektyvi šaltu oru, gerai apsaugo nuo oksidacijos ir padeda išvengti nuosėdų.
- SN yra naujausios sudėties alyva ir siūlo aukščiausią šiuolaikinių variklių apsaugą. Ji gerai apsaugo nuo ankstyvo turbokompresoriaus nusidėvėjimo, kuris yra daugelyje naujų automobilių.
Dyzelinių variklių alyva, panašiai kaip benzininių, taip pat turi keturias klasifikacijas, prasidedančias raide C:
- CH-4 klasifikacija egzistuoja nuo 1998 m. ir yra skirta varikliams, naudojantiems dyzelinius degalus, kurių sieros kiekis neviršija 0,5%.
- CI-4 klasifikacija buvo išleista po ketverių metų, 2002 m., ir siūlo geresnę apsaugą nuo suodžių nuosėdų susidarymo ir ankstyvo nusidėvėjimo.
- CJ-4 klasifikacijos alyva yra skirta dyzeliniams varikliams ir yra atsparesnė susidėvėjimui aukštesnėse temperatūrose, pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir ilgiau tarnauja.
- CK-4 klasifikacija buvo pristatyta 2017 m., siekiant patenkinti griežčiausius šiuolaikinių dyzelinių variklių reikalavimus, tačiau šią klasifikaciją turinti alyva yra universali ir tinka kitiems dyzeliniams varikliams.
Dauguma variklių alyvų turi kelias klasifikacijas. Labai svarbu pasirinkti variklio alyvą pagal bent minimalią automobilio gamintojo rekomenduojamą klasifikaciją.
Kokią variklio alyvą reikėtų rinktis?
Atsižvelgiant į aukščiau pateiktas klasifikacijas, kaip pasirinkti geriausią alyvą savo automobiliui? Žemiau pateikiame keletą pavyzdžių, kuriais galite vadovautis.
Jei automobilį eksploatuojate šaltu oru, pasirinkite alyvą su geresniu takumu esant šaltai oro temperatūrai. Tai rodo pirmasis skaičius alyvos klampumo klasėje. Pavyzdžiui, 5W30 žiemą geriau teka nei 10W30 arba 15W40.
Eksploatuojant vasarą jūsų variklis bus geriau apsaugotas, jei naudosite alyvą, kurios klampa yra didesnė aukštesnėje temperatūroje ir tą parodo antras skaičius po “W” raidės. 5W30 alyva geriau apsaugos jūsų variklį nuo susidėvėjimo ir alyvos irimo karšto klimato sąlygomis nei 5W20.
Visada rinkitės variklio alyvą, kuri turėtų tinkamą klasifikaciją pagal jūsų automobilio variklio tipą ir metus. Jei kyla abejonių ar alyva yra saugi ir tinkama jūsų varikliui, elkitės atsargiai ir geriau pasirinkite alyvą su naujausia klasifikacija. Dyzeliniams varikliams tai SAE klasifikacija CK-4, o benzininiams varikliams – klasifikacija SN.