Jei nusimanote apie automobilio mechaniką arba esate bent šiek tiek susipažinę su jo sandara, tikriausiai žinote, kad yra dviejų tipų oro filtrai, kuriems reikia skirti dėmesio.
Vienas jų – salono filtras, kurį mechanikai dažnai rodo savininkams tepalų keitimo metu, siūlydami jį pakeisti, kad pagerėtų salono oro kokybė. Kitas yra variklio oro filtras, kuris atlieka svarbų vaidmenį bendram transporto priemonės veikimui. Tačiau kaip šie filtrai veikia oro kondicionieriaus veikimą?
Variklio oro filtras ir jo poveikis oro kondicionavimo sistemai
Variklio oro filtras yra po automobilio variklio dangčiu šalia variklio priekio ir yra paslėptas specialiame korpuse. Pagrindinė jo užduotis – išvalyti per įsiurbimo kolektorių į variklį patenkantį orą, kuris vėliau naudojamas degalų degimo procese. Taip į variklį nepatenka teršalų ir jis apsaugomas nuo pažeidimų.
Jei variklio oro filtras užteršiamas ir užsikemša, gali sumažėti variklio našumas. Dėl nešvaraus filtro oras sunkiai praeina pro jį, todėl sumažėja degimo efektyvumas ir gali kilti variklio problemų. Dėl to varikliui reikia daugiau energijos savo funkcijoms atlikti, o tai gali turėti įtakos oro kondicionavimo sistemai.
Daugelyje šiuolaikinių transporto priemonių įrengta relė, kuri išjungia oro kondicionavimo sistemą, kai iki galo atidaroma akceleratoriaus sklendė, kad būtų užtikrinta maksimali galia greitėjimui. Jei variklis blogai prižiūrimas ir jo našumas sumažėja dėl nešvaraus oro filtro, dėl to oro kondicionavimo sistema gali veikti ne taip efektyviai. Todėl rekomenduojama keisti variklio oro filtrą kas 20 000-24 000 kilometrų, kad visos automobilio sistemos, įskaitant oro kondicionierių, veiktų optimaliai.
Salono filtras ir jo poveikis varikliui
Savo ruožtu salono filtras yra automobilio viduje ir valo orą, kuris į saloną patenka per ventiliacijos sistemą. Jis atlieka svarbų vaidmenį, kad salone esantis oras būtų švarus, nes sulaiko dulkes, purvą ir kitus teršalus.
Užsikimšęs salono filtras riboja oro srautą kondicionavimo sistemą, todėl gali sutrikti automobilio vėsinimas ir vėdinimas. Dėl to sistema pradeda dirbti sunkiau, kad kompensuotų oro srauto trūkumą. Padidėja variklio galios poreikis, o tai blogai prižiūrimoje transporto priemonėje gali sukelti variklio perkaitimą, ypač karštais vasaros mėnesiais.
Salono filtrą rekomenduojama keisti kas 24 000 km. Nemalonus kvapas salone arba padidėjęs dulkių kaupimasis ant prietaisų skydelio gali būti ženklai, kad filtrą reikia pakeisti.