Automobilio variklio užvedimas – tai procesas, reikalaujantis atidumo ir tam tikrų taisyklių laikymosi. Neteisingi veiksmai gali neigiamai paveikti automobilio būklę ir jo ilgaamžiškumą. Ekspertai papasakojo apie pagrindines klaidas užvedant variklį.
Skubėjimas
Viena iš dažniausiai daromų klaidų – skubėjimas užvesti variklį. Kai vairuotojas iš karto pasuka raktelį į “Start” padėtį, nesuteikdamas automobiliui laiko atlikti vidinės sistemos patikrą, tai gali sukelti nemažai problemų. Šiuolaikiniuose automobiliuose elektronika atlieka diagnostiką ir renka duomenis apie eksploatavimo sąlygas vos tik įjungus uždegimą. Jei nesuteiksite sistemoms laiko pasiruošti, tai gali turėti įtakos automobilio efektyvumui ir patikimumui. Specialistai pataria įjungti uždegimą, palaukti, kol sustos visi indikatoriai ir garsiniai signalai, ir tik tada užvesti variklį.
Greitas dyzelinių automobilių užvedimas
Ypatingą dėmesį reikėtų skirti dyzelinių automobilių užvedimui. Greitas užvedimas gali lemti netolygų cilindrų darbą, nes degalai nespėja visiškai sudegti. Tai, savo ruožtu, gali sukelti perkrovą ir užteršti filtrus, todėl jie greičiau susidėvi ir juos reikia keisti. Geriausias dyzelinių transporto priemonių variantas yra kaitinimo žvakių pašildymas, kuris užtikrina visišką ir tolygų degalų sudegimą. Tai galima padaryti pasukus raktelį į uždegimo padėtį ir palaukus kelias sekundes prieš užvedant variklį.
Variklio šildymas
Daugelis vairuotojų mano, kad šiuolaikiniuose automobiliuose prieš važiuojant nereikia pašildyti variklio. Tačiau tai nėra visiška tiesa. Pašildžius variklį, ypač šaltu oru, alyva geriau cirkuliuoja sistemoje, todėl sumažėja variklio dalių nusidėvėjimas. Tai ypač svarbu senesniems ir naudotiems automobiliams. Prieš pradedant važiuoti rekomenduojama leisti varikliui veikti tuščiąja eiga bent porą minučių.
Variklio užvedimas nuspaudus akceleratoriaus pedalą
Dar viena dažnai daroma klaida – variklio užvedimas nuspaudus akceleratoriaus pedalą. Dėl to iš karto po užvedimo gali smarkiai padidėti variklio sūkių dažnis, o tai kenkia variklio sudedamosioms dalims ir gali sukelti jų susidėvėjimą. Variklį reikia užvesti nespaudžiant akceleratoriaus pedalo, o varikliui pradėjus tolygiai veikti, variklio sūkius reikia didinti palaipsniui.
Įspėjamųjų lempučių ignoravimas
Neretai vairuotojai ignoruoja prietaisų skydelyje esančias įspėjamąsias lemputes. Tai gali būti rimta klaida, nes įspėjamosios lemputės rodo automobilio sistemos problemas. Prieš užvedant variklį svarbu įsitikinti, kad visi indikatoriai yra tvarkingi ir nėra jokių gedimo signalų. Tokių signalų nepaisymas gali sukelti rimtų pažeidimų ir brangiai kainuojantį remontą.