Banko kortelės naudojamos kasdien, todėl tai tapo įprasta žmonių gyvenimo dalimi. Tačiau gali pasitaikyti situacijų, kai bankas turi teisę blokuoti savo kliento kortelę. Todėl svarbu suprasti, kokios yra to priežastys. Ekspertai papasakojo apie penkias dažniausiai pasitaikančias kortelės blokavimo priežastis ir pasidalijo patarimais, kaip elgtis tokiose situacijose ir kaip jų išvengti.
5 pagrindinės banko kortelės blokavimo priežastys
Bankas įtaria sukčiavimą
Kalbame apie nestandartines kortelių operacijas arba abejotiną klientų veiklą. Pavyzdžiui, tai gali būti didelis išeinančių / gaunamų pervedimų kiekis, mokėjimai skirtingose šalyse per trumpą laiką arba už didelę sumą naktį, pirkimas internetu už didelę sumą, jei asmuo anksčiau yra tik išgryninęs grynųjų pinigų ir niekada nenaudojo kortelės mokėjimams internetu.
Neteisingas PIN kodo įvedimas
Dažniausiai bankas užblokuoja kortelę po trijų bandymų įvesti neteisingą PIN kodą. Tai taip pat turi būti trys kartai iš eilės.
Teismo sprendimas arba pradėta vykdymo procedūra
Šiuo atveju pinigai areštuojami. Priežastys yra, pavyzdžiui, nesumokėtos baudos, mokesčiai ar komunaliniai mokesčiai. Pagrindas – kreditoriaus prašymas: mokesčių, komunalinių paslaugų įmonės arba kelių policijos. Teismas areštuoja tik sumą, reikalingą skolai sumokėti.
Finansinė stebėsena
Jei bankas užfiksuoja, kad asmuo gauna dideles sumas iš įvairių sąskaitų ir vėliau jas išgrynina, sistema gali daryti prielaidą, kad tai yra pinigų plovimas. Iš pradžių kreditorius atsisakys atlikti mokėjimus ir paprašys, kad klientas pateiktų dokumentus ir paaiškinimus dėl sandorių, įskaitant patvirtinimą, kad pinigai gauti pagal galiojančius teisės aktus.
Kortelės galiojimo pabaiga
Kortelė taip pat užblokuojama, jeigu jos galiojimas yra pasibaigęs.
Ką daryti, jei jūsų kortelė užblokuota?
Paprastai klientai gauna specialų pranešimą iš banko per esamą ryšio kanalą. Paprastai tai būna iššokantis pranešimas arba el. laiškas. Jei asmuo gauna informaciją apie tai, kad kortelė užblokuota, jis turėtų vadovautis šiuo algoritmu:
- Kreiptis į banko pagalbos tarnybą;
- Išsiaiškinti kortelės blokavimo priežastis;
- Vykdyti atitinkamų specialistų nurodymus;
- Kaip išvengti tokių situacijų pasikartojimo.
Kad minėtos situacijos nepasikartotų, turėtumėte laikytis kelių taisyklių. Pirma, turite nesuteikti prieigos prie savo mobiliosios programėlės tretiesiems asmenims. Antra, jei pirkimo metu kyla kokių nors įtarimų (keista vieta, nesate tikri dėl pardavėjo sąžiningumo), geriau atsiskaityti grynaisiais pinigais.
Trečia, grynųjų pinigų imkite iš bankomatų, esančių šalia bankų. Taip sumažinsite riziką nukopijuoti savo kortelę. Tiesa ta, kad sukčiai gausiai lankomose vietose esančiuose bankomatuose dažnai įrengia skenavimo įrenginius, kurie gali nukopijuoti banko kortelės duomenis.
Be to, reikėtų nepamiršti, kad per finansinę stebėseną dažniausiai nustatomi pažeidimai, kai asmuo gauna mokėjimus iš skirtingų šaltinių.