Karštomis vasaros dienomis automobiliai patiria papildomą apkrovą, kuri turi įtakos vidaus degimo variklių efektyvumui. Esant aukštai temperatūrai, automobiliai gali ne taip greitai reaguoti į akceleratoriaus pedalo paspaudimą, net ir nesant techninių gedimų.
Aukšta temperatūra sumažina oro tankį ir deguonies kiekį, todėl varikliui tampa sunkiau “kvėpuoti”. Dėl deguonies trūkumo pablogėja degalų degimo efektyvumas ir prarandama dinamika, ypač senesniuose automobiliuose su karbiuratoriais, kurie neturi galimybės automatiškai reguliuoti degalų mišinio.
Naujesnėse transporto priemonėse elektroniniai valdymo blokai automatiškai reguliuoja degalų ir oro mišinį priklausomai nuo temperatūros. Tačiau esant aukštesnei nei +30 laipsnių temperatūrai gali kilti traukos problemų. Valdymo blokas sumažina degalų tiekimą, kai trūksta deguonies, todėl sumažėja greitėjimo efektyvumas.
Kiti veiksniai, turintys įtakos greitėjimo dinamikai, yra oro filtro ir radiatoriaus būklė. Dėl nešvaraus oro filtro paaštrėja oro trūkumo problema, o dėl nešvaraus radiatoriaus sunku aušinti variklį, todėl jis gali perkaisti ir sumažėti našumas.
Varikliai su turbokompresoriumi, kuriuose įrengtas tarpinis oro aušintuvas, skirtas papildomai aušinti orui, taip pat gali patirti sunkumų karštyje. Nešvarus tarpinis aušintuvas ne taip efektyviai aušina orą, todėl sumažėja variklio dinamika ir efektyvumas. Blogai prižiūrimas tarpinis aušintuvas praleidžia karštą orą su mažesniu deguonies kiekiu, todėl situacija dar labiau pablogėja.