Vartotojai vidutiniškai kas dvejus su puse metų keičia savo išmaniuosius telefonus, o kas dešimtas vartotojas tai daro kasmet. Įsigyjant naujus modelius paprastai kartu parduodamas senas prietaisas, kad būtų sumažintos išlaidos. Todėl svarbu, kad pasirinktas telefonas laikui bėgant prarastų kuo mažiau vertės. Portalas “SimpleGhar” išanalizavo daugiau nei 1000 naudotų prietaisų kainas “Amazon” svetainėje ir surinko įdomią statistiką apie pelningiausius perparduoti prekių ženklus.
Pagrindiniai rezultatai
- Per metus “OnePlus” įtaisai vidutiniškai praranda daugiau (21,82 %) vertės nei bet kuris kitas technologijų prekės ženklas.
- “Samsung Galaxy S22” atpigo 40 % – daugiau nei bet kuris kitas išmanusis telefonas
- iPhone 14 nuvertėjo 24,68 % – daugiau nei bet kuris kitas “Apple” įtaisas
- Labiausiai nuvertėjęs planšetinis kompiuteris “Microsoft Surface Pro 7+” (sumažėjo 35,23 %).
Tyrimo duomenimis, “Galaxy S22” prarado net 40 % savo pradinės vertės, tačiau tai ne vienintelis “Samsung” telefonas, atsidūręs antireitingų viršūnėje. Čia taip pat yra “Galaxy A53” (36,78 %), “Galaxy A13” (36,67 %) ir “Galaxy S21+” (36,16 %). Kodėl Pietų Korėjos milžinės telefonai taip nuvertėja? Ekspertai mano, kad priežastis – didelis modelių, kuriuos šis gamintojas gamina kasmet, skaičius.
Kita vertus, žinoma, kad “iPhone” antrinėje rinkoje nuvertėja mažiau, palyginti su “Android”. Tačiau praėjusių metų modelis buvo išimtis. Daugelis žmonių kaltino “Apple” dėl to, kad “iPhone 14” gavo tą patį mikroschemų rinkinį, dizainą ir panašias kameras kaip ir senasis “iPhone 13”. Dėl to “iPhone 14” prieš išleidžiant naująją kartą prarado 24,68 % savo vertės, o tai yra didžiausias šiuo metu rodiklis. Palyginimui, “iPhone 13” per metus atpigo 16,62 %, o “iPhone 12” – 10 % pradinės kainos.