“Juodasis penktadienis” – tai terminas, kuris tapo apsipirkimo, pasiūlymų ir didelių santaupų sinonimu. Tačiau šios apsipirkimo šventės ištakos daugumai žmonių yra mažiau žinomos. Šiame straipsnyje gilinamasi į juodojo penktadienio istoriją ir evoliuciją, pabrėžiant, kaip jis tapo tokiu milžinišku mažmeninės prekybos renginiu, koks yra šiandien. Nagrinėdami jos ištakas, taip pat apžvelgsime jos skaitmeninį atitikmenį – kibernetinį pirmadienį – ir tai, kaip šios dvi šventės yra glaudžiai susijusios šiuolaikinėje mažmeninėje prekyboje. Naujausią informaciją apie abi apsipirkimo dienas galite rasti Varle.lt – https://www.varle.lt/black-friday/, kur rasite vertingų įžvalgų apie geriausius pasiūlymus.
Kitą dieną po Padėkos dienos
“Juodasis penktadienis” yra kitą dieną po amerikiečių Padėkos dienos šventės, kuri švenčiama ketvirtąjį lapkričio ketvirtadienį. Pavadinimas “Juodasis penktadienis” pirmą kartą buvo pavartotas Filadelfijoje 1960 m., siekiant apibūdinti intensyvų pėsčiųjų ir automobilių eismą kitą dieną po Padėkos dienos. Priešingai paplitusiai nuomonei, terminas “juodasis” nereiškia parduotuvių pelno, kai jie pereina “iš raudonos į juodą”, o iš pradžių apibūdino chaosą, kylantį dėl apsipirkimo beprotybės. Ši diena buvo tokia reikšminga, kad daugelis darbdavių pradėjo duoti darbuotojams laisvą dieną, taip sukurdami keturių dienų savaitgalį ir dar labiau skatindami apsipirkimo ekstravaganciją.
Evoliucija į apsipirkimo šventę
Bėgant metams Juodasis penktadienis tapo svarbia mažmeninės prekybos švente, žyminčia kalėdinio apsipirkimo sezono pradžią. Mažmeninės prekybos įmonės siūlo dideles nuolaidas, o pirkėjai išsirikiuoja prie parduotuvių dar prieš joms atsidarant. Juodojo penktadienio rinkodara taip pat pasikeitė, nes reklamos pradėtos rodyti gerokai anksčiau nei tikrąją dieną. Įprasti tapo specialūs pasiūlymai ir ilgesnės parduotuvių darbo valandos, kurie sustiprina su šiuo apsipirkimo įvykiu susijusį skubos ir išskirtinumo jausmą.
Kibernetinio pirmadienio iškilimas
Kibernetinis pirmadienis buvo sugalvotas siekiant paskatinti žmones apsipirkti internetu ir pagal pardavimus ir klientų dalyvavimą tapo beveik toks pat didelis kaip juodasis penktadienis. Jis leidžia vartotojams naudotis panašiomis nuolaidomis be fizinio šurmulio, susijusio su “juoduoju penktadieniu”. Tokios el. parduotuvės platformos kaip Varle.lt naudojasi abiem dienomis ir siūlo išskirtinius įvairių produktų pasiūlymus.. Tiesą sakant, atsirado “kibernetinės savaitės” sąvoka, pratęsianti internetinius pasiūlymus visai savaitei, todėl vartotojai turi daugiau laiko pasinaudoti internetiniais sandėriais.
Pasaulinė sklaida
Iš pradžių buvę amerikietiška tradicija, juodasis penktadienis ir kibernetinis pirmadienis tapo pasauliniu reiškiniu. Šias apsipirkimo šventes priėmė viso pasaulio šalys, pritaikydamos jas savo mažmeninės prekybos kraštovaizdžiui. Didelę reikšmę šiam pasauliniam paplitimui turėjo interneto platformos, nes jos palengvino žmonėms prieigą prie pasiūlymų iš bet kurios vietos. Įvairiose kultūrose priimti pasiūlymai taip pat buvo pritaikyti vietos poreikiams, todėl “juodasis penktadienis” ir “kibernetinis pirmadienis” iš esmės tapo universaliomis apsipirkimo šventėmis.
Išvada
“Black Friday “ ir “ Cyber Monday 2023 “ peržengė savo ištakas ir tapo svarbiausiais pasaulinio mažmeninės prekybos kalendoriaus įvykiais. Šios apsipirkimo šventės yra ne tik išpardavimas po Dangiškosios dienos, bet ir kruopščiai suplanuotos prieš kelis mėnesius – tiek prekybininkai, siekiantys optimizuoti savo metinį pelną, tiek vartotojai, ieškantys geriausių pasiūlymų. Jų intriguojanti istorija leidžia suprasti, kaip per dešimtmečius keitėsi vartotojų elgsena ir mažmeninės prekybos strategijos. Varle.lt yra pagrindinė platforma, siūlanti gausybę įvairių kategorijų pasirinkimų tiek “juodajam penktadieniui”, tiek “kibernetiniam pirmadieniui”. Kalbama ne tik apie nuolaidas, bet ir apie patirtį bei tradicijas, kurios buvo sukurtos šiomis dienomis. Prekybininkams stengiantis padaryti viską, kad pasiūlytų išskirtinius pasiūlymus ir patogesnį apsipirkimą, Juodasis penktadienis ir Kibernetinis pirmadienis neabejotinai ir toliau didės tiek savo mastu, tiek reikšme. Nesvarbu, ar esate sumanus pirkėjas, ar prekybininkas, šių švenčių istorijos ir poveikio supratimas gali praturtinti jūsų patirtį ir požiūrio į jas strategijas.