Olandijos bendrovė “Lightyear” paskelbė, kad padidino darbuotojų skaičių iki 500 ir pasirašė sutartis su šimtu rangovų dėl serijinės elektromobilio “Lightyear 0” gamybos pradžios. Tai erdvus keturių durų šeimyninis sedanas, kurio variklio dangtį ir stogą puošia 5 kvadratinių metrų ploto saulės baterijos. Jis turi 60 kW⋅h akumuliatorių, kuris užtikrina 625 km nuvažiuojamą atstumą, t. y. 4 % daugiau nei “Tesla”, turintis 82 kWh akumuliatorių.
Naujas elektromobilis rinkoje “Lightyear 0”
“Lightyear 0” kūrėjai dėl ekonomiškumo paaukojo greičio savybes – elektromobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 10 sekundžių ir negali važiuoti greičiau nei 160 km/val. Vis dėlto tai yra dar vienas dalykas, nes dėl specialaus profilio ir specialios “Bridgestone” padangų versijos automobilio pasipriešinimo koeficientas yra tik 0,19. Tai užtikrina, kad važiuojant iki 110 km/val. greičiu 100 km sunaudojama tik 10,5 kWh energijos.
Kaip teigia “Lightyear 0” kūrėjai, jei gyvenate saulėtoje vietovėje ir per dieną nuvažiuojate mažiau nei 50 km, pavyzdžiui, į darbą ir iš jo, jums niekada nereikės įkrauti automobilio. Elektromobilis saulės energija gali nuvažiuoti iki 70 km, t. y. nemokamai. Tiesa, jis visą dieną turės stovėti saulėje, tačiau “Lightyear 0” visada galima įkrauti iš įprasto elektros lizdo arba įkrovimo stotelės.
Automobilio salone naudojama daug populiarių medžiagų, pavyzdžiui, rotango palmės, perdirbtas plastikas ir augalinės odos pakaitalas. Taip siekiama kompensuoti didelę 250 000 eurų už automobilį kainą. Bendrovė aiškina, kad tai taikoma tik pirmajai 946 elektromobilių partijai. Jei jie bus sėkmingai parduoti, nuo 2025 m. bus pradėta masinė naujojo modelio gamyba už kuklią 33 000 eurų kainą.