Praėjusią savaitę buvo daug svarbių naujovių: pristatytos naujos “Range Rover” visureigio ir flagmano “Mercedes SL” sportinio automobilio kartos, o “Toyota” parodė savo pirmojo bZ4X elektromobilio serijinę versiją. Ir naujausias didelis “Tesla” pasiekimas: rugsėjį “Model 3” buvo pripažintas geriausiai parduodamu lengvuoju automobiliu Europoje.
Turinys
Pristatytas naujos kartos “Range Rover
Naujos kartos “Range Rover” tapo pagrindine savaitės naujiena. “Land Rover” visureigių flagmanas visiškai pasikeitė, tačiau kartu išliko toks pat – po tų pačių proporcijų kėbulu ir iš pirmtako paveldėtais stilistiniais sprendimais slepiasi nauja platforma, kiti varikliai ir atnaujinta elektronika.
Automobilis išlieka dviejų versijų – trumposios ir ilgosios ratų bazės, tačiau neturi nuolatinės visų varančiųjų ratų pavaros: priekinė ašis jungiama per daugiadiskę sankabą, tačiau transmisijos dėžė išliko. Pirmą kartą “Range Rover” istorijoje įrengti elektriniai durų uždarymo įtaisai ir visiškai šarnyrinė važiuoklė. Į įrangą taip pat įtraukta pažangi aktyvioji stabilumo sistema “Dynamic Response Pro”.
Variklių gamą sudarys keli benzininiai ir dyzeliniai agregatai (silpniausias iš jų išvysto 250 AG), taip pat hibridinės versijos. Be to, 2024 m. žadama sukurti visiškai elektrinę versiją.
Automobilį jau galima užsisakyti Ukrainoje, o “Range Rover 2022” kaina prasideda nuo 4 mln. grivinų. Pirmieji “gyvi” automobiliai Ukrainos klientams bus pristatyti pirmąjį kitų metų pusmetį.
Naujas elektrinis krosoveris “Toyota bZ4X”
Antroji svarbiausia premjera – elektrinis krosoveris “Toyota bZ4X”, tapęs pirmuoju serijiniu elektromobiliu markės istorijoje. Nors automobilių gamintojai vienas po kito skelbia atsisakantys vidaus degimo variklių ir pristato visiškai naujus elektrinius modelius, “Toyota” dar visai neseniai rėmėsi hibridine technologija ir tik dabar žengia pirmąjį žingsnį į elektros erą.
“Toyota” elektrinis pirmagimis patenka į tą patį segmentą kaip ir populiarusis krosoveris RAV4. Matmenys beveik vienodi: bZ4X ilgis – 4690 mm (90 mm ilgesnis už “Rafik”), plotis – 1860 mm (5 mm platesnis), aukštis – 1650 mm (35 mm mažesnis). Kita vertus, ratų bazė yra pastebimai ilgesnė: 2850 mm, palyginti su 2690 mm.
“Toyota” bZ4X sukurtas naudojant naująją e-TNGA platformą.
Krosoveris sukurtas kartu su “Subaru”, kuri buvo atsakinga už visų varančiųjų ratų transmisijos derinimą. Pradinė “Toyota bZ4X” versija bus varoma priekiniais ratais ir turės vieną 204 AG elektros variklį. Visų varančiųjų ratų versijos su dviem varikliais galia beveik tokia pati – 218 AG. Nepriklausomai nuo varianto, akumuliatoriaus talpa yra 71,4 kW∙h, o nuvažiuojamas atstumas – 460 km su visų varančiųjų ratų pavara ir 500 km su priekinių varančiųjų ratų pavara.
Viena iš įdomiausių bZ4X savybių – vairavimo sistema “by wire”, kai nėra tiesioginio ryšio tarp vairo ir ratų. “Toyota” yra tik antroji kompanija po “Infiniti”, pradėjusi masinę šios technologijos gamybą. Gamyba prasidės po kelių mėnesių, o pardavimas – 2022 m. viduryje.
“Tesla” elektromobilis užima pirmąją vietą Europos automobilių rinkoje
Pirmojo “Toyota” elektromobilio pasirodymo fone “Tesla” pasiekimas yra iškalbingas: rugsėjo mėn. elektromobilis “Model 3” buvo geriausiai parduodamas automobilis Europoje.
Be abejonės, tai istorinis įvykis: pirmą kartą elektromobilis tapo populiariausiu lengvuoju automobiliu Europoje. Be to, tai pirmas kartas, kai lyderiu tapo ne Europos gamintojas. Pirmąjį rudens mėnesį “Model 3” užėmė 2,6 proc. visos Europos automobilių rinkos. Įdomu tai, kad, palyginti su praėjusių metų rugsėju, elektromobilių ir hibridinių automobilių pardavimai Europoje išaugo 44 proc. ir pasiekė 221,5 tūkst. vienetų.
Po “Tesla Model 3” seka pigūs hečbekai “Renault Clio” ir “Dacia Sandero”, o tradicinis Europos pardavimų hitas “Volkswagen Golf” šį kartą užėmė tik ketvirtą vietą.
Pristatytas “Mercedes-AMG SL” sportinis automobilis
“Mercedes-Benz” kompanija pristatė naujos kartos prabangų roadsterį SL. Naujieną sukūrė AMG sporto padalinys, todėl pirmą kartą modelio istorijoje jis turi dvigubą “Mercedes-AMG” pavadinimą.
Automobilis šiek tiek ilgesnis už savo pirmtaką (64 mm, iki 4704 mm), o bazė pailgėjo net 115 mm. Buvo atsisakyta kieto sulankstomo stogo, dabar nuo blogo oro keleivius saugo medžiaginis tentas. Taip pat pasikeitė salono išplanavimas: dabar jame yra 4 sėdimos vietos, tačiau galinės sėdynės skirtos vaikams arba ne aukštesniems nei 1,5 metro žmonėms.
Yra dvi versijos: 470 AG SL 55 ir 577 AG SL 63, kurios iki 100 km/val. įsibėgėja atitinkamai per 3,9 ir 3,6 sekundės. Interjere yra 12,3 colio virtualus prietaisų skydelio ekranas ir 11,9 colio MBUX medijos sistema.