Europos Komisija nustatė laikinus kompensacinius muitus nuo 17,4 % iki 37,6 % iš Kinijos importuojamiems elektra varomiems akumuliatoriniams automobiliams, kol tęsiamos derybos su Kinija.
Ketvirtadienį Europos Komisija paskelbė, kad įveda laikinus kompensacinius muitus iš Kinijos importuojamoms baterijomis varomoms elektrinėms transporto priemonėms, kol tęsiamos derybos su Kinija, praneša KAIPKADA.LT.
Išsamesnė informacija
“Šiandien, praėjus devyniems mėnesiams nuo ex officio antisubsidijų tyrimo pradžios, Europos Komisija nustatė laikiną kompensacinį muitą iš Kinijos importuojamoms elektra varomoms akumuliatorinėms transporto priemonėms (BEV)”, – pranešė Europos institucija.
Pasak pranešimo, remdamasi tyrimu, Europos Komisija “padarė išvadą, kad BEV vertės grandinė Kinijoje naudojasi nesąžiningomis subsidijomis, o tai kelia ekonominės žalos grėsmę ES BEV gamintojams”. Atliekant tyrimą taip pat nagrinėtos tikėtinos šių priemonių pasekmės ir poveikis ES elektromobilių importuotojams ir naudotojams, pridūrė Europos institucija.
Pranešama, kad pastarosiomis savaitėmis konsultacijos su Kinijos vyriausybe suintensyvėjo po to, kai Europos Komisijos vykdomasis vicepirmininkas Valdis Dombrovskis ir Kinijos prekybos ministras Wang Wentao pasikeitė nuomonėmis.
“Vyksta ryšiai techniniu lygiu, kad būtų pasiektas PPO reikalavimus atitinkantis sprendimas, kuris tinkamai išspręstų Europos Sąjungai susirūpinimą keliančius klausimus. Bet koks sutartas tyrimo rezultatas turėtų būti veiksmingas kovojant su nustatytomis žalingomis subsidijavimo formomis”, – teigė Europos institucija.
Trims atrinktiems Kinijos gamintojams taikomi tokie individualūs muitai:
- BYD: 17,4 PROC;
- Geely: 19,9 %;
- SAIC: 37,6%.
Teigiama, kad kitiems tyrime dalyvavusiems Kinijos BEV gamintojams, kurie bendradarbiavo ir nebuvo atrinkti, taikomas vidutinis svertinis 20,8 % muitas. Kitoms nebendradarbiaujančioms bendrovėms taikomas 37,6 % muitas.