BMW išplėtė savo elektromobilių gamą naujuoju i5 sedanu. Jis debiutavo pereinant nuo 7-osios prie 8-osios kartos įprastos 5 serijos modelio. Automobilį bus galima įsigyti dviejų versijų: i5 eDrive40 ir i5 M60 xDrive, o kitais metais tikimasi sulaukti ir universalo versijos.
Naujasis BMW i5 2023
BMW i5 sukurtas ant antrosios kartos klasterinės architektūros platformos (CLAR II), kuri nuo pat pradžių buvo sukurta taip, kad būtų galima naudoti beveik bet kokio tipo jėgainę – benzininę, dyzelinę, hibridinę ar elektrinę. Tai reiškia, kad buvo pasiektas maksimalus skirtingų modifikacijų važiuoklės ir kėbulo suvienodinimas.
Naujausias 5 serijos modelis yra didesnis nei bet kada anksčiau. Bendras sedano ilgis, plotis ir aukštis yra atitinkamai 5060, 1900 ir 1515 mm, o ratų bazė – 2995 mm. Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, parametrai pasikeitė +97, +32, +36 ir +20 mm.
Naujojo modelio salone skaitmeninis prietaisų skydelis ir medijos sistemos ekranas pagamintas iš dviejų lenktų ekranų, sujungtų su vientisu stiklu. Pirmojo ekrano dydis yra 12,3 colio, antrojo – 14,9 colio. Fizinis “iDrive” valdiklis paliktas salone, kad būtų galima intuityviai valdyti antrines funkcijas ir kad jutiklinis ekranas neblaškytų dėmesio. Galinės sėdynės atlošas sulankstomas santykiu 40:20:40, o bagažinės tūris – 490 litrų.
Bazinis “eDrive40” modelis turi vieną 340 AG ir 430 Nm variklį, kuris leidžia automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per 6 sekundes, o maksimalus greitis siekia 193 km/val. Naudingoji 81,2 kWh talpos baterija leidžia elektriniam sedanui nuvažiuoti iki 582 km be papildomo įkrovimo.
Modifikacija su M60 xDrive indeksu buvo aprūpinta varikliais, galintys išvystyti iki 601 AG ir 820 Nm (įjungus “M Sport Boost” režimą). Šio BMW i5 įsibėgėjimo iki 100 km/val. laikas – 3,8 sekundės, maksimalus greitis ribojamas iki 230 km/val. Galingiausias “BMW i5” turi tą pačią bateriją kaip ir bazinė versija ir vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 516 km. Abu elektromobiliai turės iš anksto nustatytą “Max Range” režimą, kuris iki 25 % padidina nuvažiuojamą atstumą, išjungdamas kai kurias funkcijas ir apribodamas greitį.
Didžiausia įkrovimo galia 250 kW
Galimos pakabos parinktys: įprasta sportinė pakaba ir pakaba su adaptyviais amortizatoriais. Adaptyviosios M pakabos pakete “Adaptive M Suspension Professional” yra aktyvūs kėbulo stabilizatoriai. Ratų dydžiai svyruoja nuo 18 iki 21 colio.
Už papildomą mokestį galima įsigyti pažangią pusiau autonominio vairavimo sistemą. Kai kuriuose JAV, Kanados ir Vokietijos keliuose ji leis vairuotojui atitraukti rankas nuo vairo važiuojant ne didesniu kaip 130 km/val. greičiu.
BMW i5 užsakymai jau priimami, pradinė jo kaina Vokietijoje 70 200 eurų. Pirmieji pristatymai planuojami spalio mėnesį.