SEO (angl. Search Engine Optimization) – tai optimizavimas paieškos sistemoms, bendras svetainės kūrimas ir jos iškėlimas į vieną iš aukščiausių pozicijų paieškos sistemų (Google, Yandex, Bing ir kt.) reitinguose.
SEO svetainės populiarinimą galima apibrėžti ir kitaip, t. y. kaip lankytojų srauto į svetainę pritraukimo kanalą ir poveikio paieškos sistemų naršyklėms priemonę, kad būtų pasiektos paieškos sistemos pozicijos.
SEO – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms
Kodėl taip svarbu būti rezultatų viršuje?
Atsakymą pateikia paieškos sistemos statistiniai duomenys apie komercines užklausas, t. y. užklausas, kuriose atsispindi naudotojų noras ką nors įsigyti.
95 % viso srauto gaunama iš pirmojo paieškos rezultatų puslapio, 60-80 % – iš 1-3 eilučių. Bet kuris verslininkas būtų laimingas, jei sulauktų tokio dėmesio savo įmonei (prekės ženklui, produktui), todėl svarbu dėti visas pastangas, kad patektų į paieškos rezultatų viršų.
SEO komponentai
Internete yra įvairių galimybių pritraukti naujų klientų. Tai tikslinė reklama socialiniuose tinkluose, kontekstinė reklama, bendradarbiavimas su tinklaraštininkais ir daugelis kitų. Visi šie metodai gerai veikia, jei nėra finansinių problemų ir reikia kuo greičiau pritraukti pirmuosius klientus (pirkėjus). Tačiau yra ir rimtas trūkumas.
Norimas poveikis išlieka tik tol, kol mokate už tam tikros priemonės naudojimą. Kai tik sąskaitoje baigiasi pinigai, reklama nutraukiama. Šiuolaikinis SEO optimizavimas nebeapsiriboja raktinių žodžių įterpimu į tekstą ir nuorodų įsigijimu, kaip buvo prieš dešimt metų. Dabar šis darbas tapo daug kruopštesnis ir subtilesnis.
Šiandien SEO apima tokius pagrindinius elementus kaip:
- Nuolat stebimas paieškos sistemų algoritmas, pokyčiai ir atitinkamai jie koreguojami;
- Paieškos užklausų tinkamumo stebėjimas. Būtina laiku sekti, kada svetainėje naudojami raktažodžiai ir frazės praranda populiarumą tarp paieškos sistemų naudotojų, ir keisti optimizavimo darbų kryptį;
- Branduolio sukūrimas ir reguliarus išplėtimas atitinkamų užklausų sąskaita;
- Vidinis techninis optimizavimas, kuriuo pagerinamas svetainės “kodas” ir navigacija, pagerinama turinio kokybė ir pagreitinamas įkėlimas;
- Išorinis optimizavimas, t. y. svetainės citavimo užtikrinimas. Šiuo tikslu įvairiose populiariose platformose perkamos nuorodos į šaltinį, kad paieškos sistemos juo labiau susidomėtų;
- Stebimi svetainės lankytojų veiksmai;
- Rezultatų analizė ir jų panaudojimas tolesnio skatinimo strategijai peržiūrėti.
Optimizuodamas svetainę pagal aukščiau išvardytas kryptis, žiniatinklio valdytojas gali ją iškelti į paieškos sistemų reitingų viršūnę (iš viso atsižvelgiama į maždaug 800 parametrų).
Kaip veikia SEO?
Kaip jau minėta, SEO optimizavimą sudaro du pagrindiniai komponentai: vidinis ir išorinis optimizavimas. Svarbu, kad abiem atvejais būtų skiriama pakankamai dėmesio, nes priešingu atveju būtų neįmanoma pasiekti atitinkamų rezultatų.
Vidinis optimizavimas
Vykdant šį SEO komponentą, svetainė optimizuojama ir pakeliama paieškos sistemų reitinguose.
Norint atlikti vidinį optimizavimą, reikia atlikti šiuos veiksmus:
- Pasirinkite tinkamus raktinius žodžius savo ištekliui reklamuoti ir iš jų sudarykite semantinį branduolį;
- Ištaisyti technines klaidas, įskaitant kodo klaidas, kad padidintumėte įkrovimo greitį ir atsikratytumėte neegzistuojančių puslapių;
- Optimizuoti svetainės vaizdus, kad puslapiai būtų įkeliami greičiau;
- Pagerinti išteklių naudojimo galimybes (patogumą). Tinklalapių valdytojai nepelnytai ignoruoja šį optimizavimo aspektą. Tačiau šiandien nepakanka paskubomis parengti svetainę, reikia atkreipti dėmesį į lankytojo patogumą ir dizainą. Taigi, pavyzdžiui, geriau, kad mygtukai būtų ne kampuoti, o suapvalinti. Tyrimai rodo, kad vartotojai daug kartų dažniau ant jų paspaudžia, o tai yra svarbus konversijos veiksnys;
- Optimizuoti svetainės struktūrą (sudaryti jos žemėlapį);
- Susiejimas (naudojant abipuses nuorodas į šaltinio nuorodų puslapius);
- Darbas su aprašymu, pavadinimu ir antraštėmis H1-H6 formatu.
Išorinis optimizavimas
Prieš dešimtmetį toks optimizavimas buvo tik nuorodų kaupimas, o dabar reikia daug kruopštesnio ir subtilesnio darbo, naudojant naujus įrankius, atitinkančius paieškos sistemų reikalavimus. Vienintelis dalykas, kuris nepasikeitė, yra tikslas – sukaupti nuorodų masę.
Atliekant išorinį optimizavimą atliekami šie darbai:
- Rengiamas ir skelbiamas turinys, kuris gali sudominti naudotojus. Jie skleis informaciją ir taip padidins nuorodų skaičių internete;
- Svetainė yra užregistruota specializuotuose kataloguose. Renkantis tokias svetaines pirmenybę reikėtų teikti toms, kuriose nėra daug šlamšto ir kurios susijusios su jūsų svetainės tema;
- Nuorodos pateikiamos žiniatinklio žiniasklaidoje. Tai platformos, kuriose naudotojai gali skelbti savo turinį, paprastai sukurtą jų pačių. Tai, pavyzdžiui, “Wikipedia”;
- Šaltinis aktyviai reklamuojamas teminiuose tinklaraščiuose ir forumuose.
Imdamiesi pirmiau minėtų priemonių, kartu galite analizuoti, kaip skatinami konkuruojantys ištekliai. Tai turėtų būti atliekama kas mėnesį.
SEO triukai
Norėdami užbaigti pasakojimą apie SEO, negalime nepaminėti kai kurių profesionalių optimizavimo specialistų gudrybių.
- Kai kyla sunkumų reklamuojant svetainę paieškos sistemose, galite pasinaudoti kitomis galimybėmis pasiekti konkurentus. Sukurkite kanalą “YouTube” arba grupę socialiniame tinkle. Paieškos sistemos jas indeksuoja lygiai taip pat kaip ir interneto svetaines, todėl yra didesnė tikimybė patekti į viršų. Tiesa ta, kad atliekant paiešką, paieškos sistemos stengiasi naudotojui parodyti bent vieną nuorodą į socialinį tinklą.
- Pratęskite domeno naudojimą iki 3 metų. Tai padidins paieškos sistemų patikimumą jūsų ištekliui.
- Į paieškos sistemų žemėlapius įtraukite savo įmonę. Paieškos sistemos reklamuoja savo paslaugas, todėl turite tuo pasinaudoti.
- Kuriant domeną, į savo svetainės adresą įtraukite paieškos žodį. Geriausia, jei domenas bus pagrindinė tikslinė užklausa.
- Svetainėje paskelbkite privatumo politiką. Turėdami privatumo politiką parodote, kad jums rūpi naudotojų teisės.
Tokių gudrybių yra daug. Kai kurios iš jų gali būti reklaminės, o kitos – neveiksmingos. Nuolat atnaujinkite paieškos sistemų rekomendacijas ir konsultuokitės su ekspertais.
Apibendrinimas
Tokia rinkodaros priemonė kaip SEO yra gana veiksminga. Nors teigiamas jo naudojimo rezultatas matomas ne iš karto, laikui bėgant rezultatą tikrai pastebėsite. Tobulėjanti paieškos sistemų reklama teikia vis daugiau naudos ir interneto svetainių administratoriams, ir įmonėms. Paieškos sistemos ir SEO yra glaudžiai susiję.
Taip pat skaitykite: