Europos Komisija paskelbė, kad “Meta” “Facebook” ir “Instagram” reklamos modelis neatitinka ES Skaitmeninių rinkų įstatymo (angl. DMA). Komisija paskelbė preliminarias išvadas, kuriose teigiama, kad toks dvinaris pasirinkimas verčia naudotojus sutikti su jų asmens duomenų derinimu ir nesuteikia tinkamos alternatyvos be asmeniškai pritaikytos reklamos.
Remiantis DMA 5 straipsnio 2 dalimi, privaloma gauti naudotojų sutikimą dėl jų asmens duomenų derinimo tarp skirtingų pagrindinės platformos siūlomų paslaugų ir kitų paslaugų. Jei naudotojai atsisako tokio sutikimo, jiems turėtų būti suteikta galimybė naudotis mažiau personalizuota, bet lygiaverte alternatyva.
2023 m. lapkričio mėn. bendrovė “Meta” pasiūlė “mokėk arba pasirink” modelį, pagal kurį naudotojai turi pasirinkti, ar užsisakyti mėnesinį mokestį be reklamų, ar nemokamą prieigą su personalizuotomis reklamomis. Tačiau Komisija teigia, kad šis modelis neatitinka DMA reikalavimų, nes nenumato alternatyvos, kurioje būtų mažiau naudojami asmens duomenys.
Todėl “Meta” turi teisę per 12 mėnesių iki tyrimo pabaigos atsakyti į preliminarias Komisijos išvadas. Jei pažeidimas bus patvirtintas, Komisija gali skirti baudas, siekiančias iki 10 proc. pasaulinės vartų saugotojo apyvartos, taip pat kitas teisių gynimo priemones, jei pažeidimas bus daromas sistemingai.
Komisijos vykdomoji pirmininko pavaduotoja Margrethe Vestager pabrėžė, kad pagrindinis tyrimo tikslas – užtikrinti rinkos konkurenciją ir ES piliečių asmens duomenų apsaugą skaitmeninėje ekonomikoje.