Suomijos telekomunikacijų milžinė “Nokia” paskelbė apie planus iki 2026 m. pabaigos visuose savo padaliniuose panaikinti nuo 9 000 iki 14 000 darbo vietų, kad sumažintų sąnaudas. Šis sprendimas priimtas po to, kai bendrovė pranešė apie 20 proc. sumažėjusius pardavimus per trečiąjį ketvirtį, o šį nuosmukį aiškino sumažėjusia 5G įrangos paklausa, ypač Šiaurės Amerikoje. Iki 2026 m. “Nokia” siekia sutaupyti nuo 800 iki 1,2 mlrd. eurų, nurodydama iššūkius, susijusius su didele infliacija, didėjančiomis palūkanų normomis ir sumažėjusiomis klientų išlaidomis.
Strateginiai “Nokia” pokyčiai: išlaidų mažinimas esant 5G rinkos neapibrėžtumui
Generalinis direktorius Pekka Lundmarkas pabrėžė, kad reikia investuoti į tinklus, patobulintus debesų kompiuterijos ir dirbtinio intelekto priemonėmis. Tačiau, esant netikrumui dėl rinkos atsigavimo, “Nokia” imasi drastiškų išlaidų mažinimo priemonių. Pradinis išlaidų mažinimas leis bendrovei sutaupyti 400 mln. eurų 2024 m. ir 300 mln. eurų 2025 m.
Generalinis direktorius Pekka pažymėjo, kad sunkiausia priimti sprendimus, turinčius įtakos darbuotojams. Jis pripažino talentingus “Nokia” darbuotojus ir užtikrino paramą tiems, kuriuos paveiks būsimi pokyčiai. Nepaisant iššūkių, jis išlieka optimistiškai nusiteikęs dėl “Nokia” ateities galimybių.
Kadaise “Nokia” buvo pirmaujanti pasaulyje mobiliųjų telefonų gamintoja, tačiau jai sunkiai sekėsi kilti į viršų populiarėjant tokiems išmaniesiems telefonams kaip “iPhone” ir “Samsung Galaxy”. Pardavusi savo telefonų padalinį “Microsoft”, kuris vėliau buvo parduotas “HMD Global”, “Nokia” sutelkė dėmesį į telekomunikacijų įrangą. Po to, kai 2020 m. Jungtinė Karalystė apribojo “Huawei” prieigą prie savo 5G tinklų, “Nokia” tapo pagrindine “BT” įrangos tiekėja.
Nepaisant to, 5G įrangos gamintojai susiduria su iššūkiais, nes JAV ir ES operatoriai mažina sąnaudas. Tai paveikė ne tik “Nokia”, bet ir jos švedų konkurentę “Ericsson”, kuri taip pat pranešė apie sumažėjusius pardavimus.
CCS Insight analitikas Kesteris Mannas (Kester Mann) pakomentavo netikėtas telekomunikacijų sektoriaus problemas, teigdamas, kad nors paslaugų paklausa išlieka didelė, vis dar kyla klausimų dėl ilgalaikės operatorių ateities ir svarbos. Be to, daugelis technologijų bendrovių, įskaitant “Meta” ir “Amazon”, dėl ekonominių problemų atleidžia darbuotojus, nors 80 proc. nukentėjusių didelių technologijų įmonių darbuotojų per tris mėnesius susirado darbą.