Elektromobilių gamintojos „Tesla“ ir Švedijos darbuotojų profsąjungų ginčas tęsiasi jau nepadoriai ilgai – konfliktas prasidėjo 2023 m. rudenį, kai profsąjungos bandė priversti „Teslą“ pasirašyti kolektyvinę sutartį, reglamentuojančią įvairias socialinės apsaugos priemones ir kitas normas, o „Tesla“ kategoriškai tam priešinosi. Tokios kolektyvinės sutartys yra visų Švedijos darbo santykių pagrindas, nes jos galioja jau daugiau kaip 100 metų.
Skirtingų sektorių profesinės sąjungos parodė solidarumą, tačiau dabar Skandinavijos šalyje pradėtas tyrimas, ar solidarumo demonstravimas bent vienu atveju nepažeidė įstatymų. Švedijos energijos rinkos agentūra pradėjo tyrimą prieš elektrikų asociaciją dėl to, kad ji atsisakė prie tinklo prijungti naujus „Tesla Supercharger“ įkroviklius.
Šiuo metu Švedijoje yra daugiau kaip 100 pastatytų, bet prie tinklo dar neprijungtų „Tesla Supercharger“ įkroviklių, nes juos blokuoja vietos elektros energijos įmonės, solidarizuodamosi su kolegomis iš metalistų profesinės sąjungos. Pasipiktinimas dėl šios situacijos kilo prieš kelias savaites, kai šventiniu laikotarpiu „Tesla“ ir kitų automobilių gamintojų elektromobilių savininkai turėjo sėdėti ilgose eilėse, kad galėtų įkrauti savo automobilius. Švedijoje „Supercharger“ įkrovimo tinklu gali naudotis ne tik „Tesla“, bet ir kitų gamintojų automobiliai.
Elektros energijos bendrovės nurodo pajėgumų trūkumą ar kitas priežastis, o valdžios institucijos pradėjo tyrimus dėl galimų pažeidimų. Nacionaliniai įstatymai nedraudžia solidarizuotis su kolegomis iš kitų profesinių sąjungų, tačiau yra reikalavimas, kad įrenginys turi būti prijungtas prie tinklo per protingą laiką nuo prašymo gavimo. Išimtys gali būti daromos tik esant konkrečioms priežastims, kurios nenurodomos.
Agentūros atstovas Jerkeris Sidenas pažymi, kad trūksta konkrečių nurodymų, kas yra ir kas nėra pakankamai svari priežastis, dėl kurios objektas negali būti prijungtas prie bendro tinklo, todėl šiuo metu sunku pasakyti, ar elektros energijos bendrovės, neprijungdamos prie tinklo šalyje naujai pastatytų Tesla įkrovimo vietų, pažeidžia Švedijos įstatymus, ar ne.
Tačiau vyriausiasis elektrikų asociacijos derybininkas Mikaelis Petterssonas teigė, kad įvairūs elektrikų solidarumo žingsniai bus tęsiami tol, kol Tesla ir metalistų asociacija išspręs konfliktą.
Staugti tą šiziką iki galo, kol Švedija taps USA valstija.
Saunuoliai švedai. Neleidžia lipt ant galvos. Mes sovdepininkai, tylim kaip apsi…
Užkniso tos išdigimusios profsąjungos