Elektriniai paspirtukai tapo labai populiarūs visame pasaulyje kaip paprastas ir patogus transporto sprendimas. Tačiau Kalifornijos universiteto Los Andžele (UCLA) atlikti tyrimai parodė, kad paspirtukai sukelia daugiau sužalojimų nei dviračiai, automobiliai ir net motociklai.
Elektriniai paspirtukai sukelia daug sužalojimų
Pirmajame 2019 m. atliktame tyrime išsamiai išnagrinėtos paspirtukai sukeltų sužalojimų rūšys – dažniausiai lūžiai ir galvos traumos, dėl kurių prireikia skubios pagalbos. 2020 m. tyrime nustatyta, kad metinis elektrinių paspirtukų sukeltų sužalojimų skaičius JAV išaugo nuo 4 582 sužalojimų 2014 m., t. y. prieš atsirandant nuomai, iki 14 651 sužalojimų 2018 m., kai jie tapo visur paplitę. Beveik trečdalis jų yra galvos traumos – daugiau nei dvigubai daugiau nei dviratininkų. 2021 m. mokslininkai nustatė, kad iš 397 skubios pagalbos skyriaus pacientų per metus tik 19 nelaimingo atsitikimo metu dėvėjo šalmus. 25 proc. atvejų prireikė operacijos. Iš viso 100 000 kelionių tenka 20-25 apsilankymai skubios pagalbos skyriuose.
Tai, kad dėl naujos transporto rūšies padaugėjo sužalojimų, yra logiška. Tačiau koks jų skaičiaus santykis, palyginti su kitomis transporto rūšimis? Kalifornijos universiteto komanda ištyrė 1 354 ambulatorinių sužalojimų, patirtų per nelaimingus atsitikimus, susijusius su elektriniais paspirtukais Los Andžele 2014-2020 m., atvejus. Į šį skaičių buvo įtraukti ir pėstieji, kuriuos paspirtukininkai partrenkė arba užkliudė ant šaligatvių. Nustatyta, kad sužalojimų skaičius čia yra maždaug 175-200 kartų didesnis nei važiuojant automobiliu. Iš viso 1 mln. važiavimų elektriniais paspirtukais teko 115 sužalojimų, palyginti su 8 sužalojimais 1 mln. važiavimų automobiliais, 15 sužalojimų 1 mln. važiavimų dviračiais ir 104 sužalojimais 1 mln. važiavimų motociklais. Rezultatai atitinka 2021 m. Teksase atliktą tyrimą, kuriame paspirtukininkų sukeltų sužalojimų skaičius buvo 180 per 1 mln. mylių (1 609 344 km), palyginti su automobiliais, kurių sužalojimų skaičius buvo 0,9 per 1 mln. mylių.
Žinoma, ne visos traumos yra vienodos. Elektriniai paspirtukai gali sukelti su gyvybe nesuderinamus sužalojimus, tačiau jie vis tiek nevažiuoja taip greitai kaip motociklai. Be to, tyrime buvo nagrinėjami tik UCLA medicinos klinikų duomenys, į jį nebuvo įtraukti pacientai iš kitų įstaigų, todėl gauti duomenys gali neatspindėti objektyvaus vaizdo ir gali būti netgi nepakankamai įvertinti.
Taip pat skaitykite:
- „Xiaomi“ pristatė pigų elektrinį paspirtuką jauniems vartotojams
- KET pakeitimai 2022 m.: Kas keičiasi ir ką reikia žinoti?