Artėja lietaus ir drėgmės metas. Šaltuoju ir „šlapiuoju“ sezonu stiklas gana greitai rasoja, nes šaltame ore yra daugiau drėgmės nei šiltame. Tai ypač pastebima žiemą, kai su rūbais ir batais į automobilį patenka drėgmė, o vėliau kondensuojasi ant šalto stiklo. Skystis nusėda ant karščio ir šalčio ribos – stiklo, sudarydamas ant jo ploną vandens plėvelę, pro kurią nieko nesimato. Taikant tam tikrus būdus, problemą galima greitai pašalinti.
Salono filtro keitimas
Tai viena iš silpnųjų vėdinimo sistemos vietų. Jei salono filtras užsikimšęs, ventiliacija negalės užtikrinti tinkamo kabinos pūtimo lygio. Taip pat užsikimšęs filtras gali būti drėgmės kondencatorius, dėl kurio jame gali daugintis bakterijos. Prieš žiemos sezoną šis filtras turėtų būti pakeistas, o apskritai jis turėtų būti keičiamas kas 15 000 km.
Priverstinė ventiliacija
Bet kuris automobilis turi technologines angas ventiliacijai. Paprastai jos yra automobilio bagažinėje arba grindyse. Paprastai skylės yra gana mažos, todėl jos dažnai yra užkimštos arba kažkuo uždengtos. Būtinai stebėkite šias angas, kad jos nebūtų užsikimšusios. Priešingu atveju drėgmė negalės išeiti iš vidaus ir kondensuosis ant langų.
Drėgmės surinkėjai
Parduotuvėse galite rasti specialias pagalvėles, kurios surenka drėgmę automobilio salone. Jos intensyviai sugeria drėgmę iš oro ir sulaiko ją savyje. Kai drėgmės surinkėjas prisipildo, jį galima džiovinti mikrobangų krosnelėje arba orkaitėje.
Variklio skyriaus valymas
Krintantys lapai ir kiti daiktai po gaubtu, esančioje zonoje prieš priekinį stiklą, gali užkimšti vėdinimo sistemą ir apsunkinti normalų salono šildymą. Taip pat tokia kliūtis gali kaupti drėgmę ir būti tiesioginiu nemalonaus kvapo šaltiniu salone. Kad drėgmė nepatektų į vidų, iš po gaubto reikia išimti visas šiukšles.
Gumų priežiūra
Laikui bėgant visos gumos „išdžiūsta“ ir praranda pirmines savybes. Durų sandarikliai nėra išimtis. Reguliariai sutepkite visus durų, langų ir liukų sandariklius. Jei jie yra poringi, suplyšę ir neglaudžiai priglunda, vanduo gali lengvai patekti į vidų. Verta juos apdoroti silikoniniu tepalu, nebrangu, bet užtenka ilgam + automobilio sandarikliai bus „kaip nauji”.
Vandens nubėgimo angų valymas
Užsikimšusios vandens nubėgimo angos yra pagrindinė drėgmės automobilyje priežastis. Be tinkamos priežiūros šie latakai užsikemša. Norėdami juos išvalyti, turėtumėte paimti atitinkamo skersmens plieninės vielos gabalą ir tiesiog išvalyti lataką. Paprastai drenažo anga yra apatinėje durelių dalyje po sandarikliu.
Naudokite guminius kilimėlius
Žiemą reikėtų naudoti guminius kilimėlius. Ypač kai ledas ir sniegas patenka į saloną. Guminiai kilimėliai neleidžia drėgmei prasiskverbti giliau į grindis, o ir iškratyti nesunku.
Priekinio stiklo sausinimas oru
Veiksmingiausia priemonė kovoti su stiklo rasojimu yra priekinio stiklo apipūtimas šiltu oru. Tačiau nereikėtų tuo piktnaudžiauti esant dideliam šalčiui – stiklas gali įskilti dėl didelio temperatūrų skirtumo. Atitinkamai, temperatūra salone turėtų būti didinama palaipsniui.
Cheminių medžiagų naudojimas
Vairuotojai jau seniai naudoja priemones nuo rasojimo. Iš esmės juose yra alkoholio ir reagentų, kurie, nusėsdami ant stiklo, neleidžia drėgmei tolygiai nusėsti ant stiklo. Apskritai šis metodas yra gana efektyvus, tačiau gera priemonė, kuri tarnauja ilgai, gali būti gana brangi.