Iš Ukrainos fronto ateina naujausia žinia apie didžiulę šarvuočių BTR-60 siuntą. Jie leis kariuomenei daug efektyviau atakuoti Rusijos pozicijas ir net išstumti agresorių iš kai kurių okupuotų šalies teritorijų.
Didžiulis šarvuočių krovinys Ukrainoje
Ukrainos 156-oji mechanizuotoji brigada ką tik gavo modernizuotus posovietinius ratinius šarvuočius BTR-60. Pirmąją partiją sudaro net 120 Ukrainos gamyklose atnaujintų ir modernizuotų transporto priemonių. Įdomu tai, kad mašinos į Ukrainą atkeliavo tiesiai iš Bulgarijos, kuri, teikdama vieną iš savo karinės paramos priemonių, nusprendė atsiųsti nenaudojamą įrangą, kad jai būtų suteiktas naujas gyvenimas.
Bulgarijos nacionalinės asamblėjos narys Ivaylo Mirchevas socialiniame tinkle „Facebook“ tai pakomentavo tokiais žodžiais: „Tai beveik 120 senų BTR, kuriuos išsiuntėme į Ukrainą ir už kuriuos sumokėjo Danija. Ukrainiečiai juos atnaujino greičiau, nei Bulgarija spėjo juos pervežti“. Pasirodė informacija, kad šios transporto priemonės jau dalyvauja mūšyje. Joms, be kita ko, buvo įrengti galingesni varikliai ir antskrydžių grotos. Transporto priemonės leis efektyviai ir greičiau gabenti karius ir įrangą į fronto liniją ir kartu palengvins okupuotų šalies teritorijų susigrąžinimą.
RT @velitesgear | Full Text Article: https://t.co/29lfNjesgU | Author: @militarnyi Ukraine Deploys Upgraded BTR-60D APCs with Anti-Drone Defenses
Units of the 156th Mechanized Brigade have received modernized Bulgarian BTR-60 armored personnel carriers.Photos of the vehicles…
— Velit.es (@velitesgear) February 17, 2025
120 BTR transporto priemonių jau yra fronto linijoje
BTR-60 – tai sovietų konstrukcijos ratinis šarvuotas transporteris, transporterio BTR-152 įpėdinis, suprojektuotas ir pagamintas XX a. šeštojo dešimtmečio antroje pusėje. Tai buvo pirmasis sovietinis transporteris, pagamintas aštuoniais varomaisiais visais ratais (8X8), ir pirmasis, turintis flotacinę gebą. Palyginti su savo pirmtaku, BTR-152 pasižymi daug geresniu manevringumu.
Šarvuotas transporterio korpusas padalytas į du skyrius, t. y. įgulos skyrių priekyje ir pavaros skyrių gale. Priekinėje dalyje viena šalia kitos sėdynes užėmė mechanikas-vairuotojas ir vadas, o už jų buvo suolai, kuriuose tilpo nuo aštuonių iki 16 kareivių. Pavaros skyriuje įrengti du 90 AG karbiuratoriniai varikliai. BTR-60. Per daugelį metų BTR-60. sulaukė kelių versijų, kurios, be kita ko, buvo patobulintos apsaugos nuo masinio naikinimo ginklų sistema, rotaciniu bokšteliu su KPWT ir PKT kulkosvaidžiais ar papildomais šoniniais liukais.
Ukraina wróciła do modernizacji BTR-60…. między innymi dzięki środkom dla ich przemysłu pozyskanych od https://t.co/CkU59TsBJC…. rosyjskich aktywów 😏#Defence24 #Ukraine #Ukraina #UkrainianArmy #BTR #BTR60 #UkraineRussianWar #war #wojna https://t.co/Z1LMcNg2gU
— Adam Świerkowski (@adamswierk99) October 13, 2024
Modernizuotas Bulgarijos BTR-60
BTR-60 variantų ginkluotės konfigūracijos skyrėsi. 1960-ųjų viduryje pristatytas BTR-60PA turėjo uždarą korpusą, bet neturėjo bokštelio. Vėlesniuose modeliuose, pavyzdžiui, BTR-60PB, bokštelyje buvo sumontuotas 14,5 mm KPVT sunkusis kulkosvaidis, papildytas 7,62 mm PKT koaksialiniu kulkosvaidžiu.
Kadangi mobilumas buvo pagrindinė BTR-60 savybė, ukrainiečiai gali naudoti transporterius sudėtingoje vietovėje. Gamintojo teigimu, dėl galinės varomosios jėgos sistemos transporto priemonė gali važiuoti iki 80 km/val. greičiu keliais ir 10 km/val. greičiu vandeniu. Galimybė važiuoti vandeniu leidžia be jokio pasiruošimo kirsti upes ir ežerus, o tai yra pagrindinis privalumas regionuose, kuriuose yra daug vandens kelių, kurių Ukrainoje netrūksta.
BTR-60 gamyba baigta 7-ojo dešimtmečio viduryje, pradėjus gaminti transporterį BTR-70. Įdomu tai, kad Lenkijos kariuomenės naudojamas analogiškas BTR-60 buvo OT-64 SKOT transporteris. Lenkijos kariuomenės ginkluotėje buvo tik BTR-60PU versijos transporto priemonės. BTR-60 taip pat naudojo ZOMO, o vėliau ir policijosdaliniai.
Šaltinis: Interia.pl
Parašyti komentarą