Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

NATO patvirtina specialių ir strateginių statinių planą Suomijoje ir Švedijoje. Tai, žinoma, privertė Rusiją susirūpinti

Mindaugas Bružas
Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius, rašantis apie naujienas, įvykius ir praktiškus patarimus. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią informaciją. Padedu atrasti naudingas žinias ir pasidalinti svarbiausiais įvykiais,...
3 min. skaitymo
Karinė technika pervežama geležinkeliais / Combat Camera Europe (https://www.flickr.com/photos/pzbrig15/) nuotr.

Suomija ir Švedija susitarė dėl bendros geležinkelio linijos statybos, siekiant palengvinti karinių pajėgų perkėlimą tarp abiejų šalių ir prie NATO rytinių sienų. Apie tai praneša „The Moscow Times“, remdamasis abiejų šalių pareigūnų pareiškimais.

Nauja geležinkelio linija sujungs Švedijos šiaurės miestą Luleå su Suomijos miestu Tornio, kuris yra netoli abiejų valstybių sienos, ir toliau tęsis iki Suomijos rytinės sienos. Projekto tikslas – užtikrinti greitą ir efektyvų NATO karinių pajėgų, įskaitant techniką ir įrangą, judėjimą regione, reaguojant į didėjančius saugumo iššūkius, kuriuos kelia Rusijos karinės veiklos.

Suomijos transporto ir ryšių ministrė Lūlū Ranne spaudos konferencijoje pažymėjo, kad geležinkelis sustiprins abiejų šalių karinį bendradarbiavimą ir pagerins NATO operacijų Šiaurės Europoje logistiką. „Mūsu reģiona drošība ir prioritāte, un šāda infrastruktūra ir vitāli svarīga, lai nodrošinātu ātru reakciju krīzes situācijās,“ sacīja Ranne. Zviedrijas infrastruktūras ministrs Andreass Karlsons piebilda, ka

Projektas yra dalis platesnės strategijos, siekiant integruoti Švediją ir Suomiją į NATO karinę infrastruktūrą po abiejų šalių įstojimo į aljansą.

Planuojama geležinkelio linija bus apie 200 kilometrų ilgio, o jos statybos išlaidos yra vertinamos maždaug 2,5 milijardų eurų. Finansavimą užtikrins abiejų šalių vyriausybės, taip pat iš dalies Europos Sąjunga, kuri remia karinės mobilumo projektus. Pagal preliminarų grafiką statybos darbai prasidės 2026 m. ir truks apie penkerius metus.

Ekspertai nurodo, kad projektas yra tiesioginis atsakas į Rusijos karinį buvimą Baltijos jūros regione ir Arktyje.

Nuo Ukrainos konflikto eskalavimo 2022 m. Suomija ir Švedija, kurios tradiciškai buvo neutralios, aktyviai stiprina savo gynybos pajėgumus ir bendradarbiavimą su NATO. Naujoji geležinkelio linija leis greičiau perkelti karines pajėgas ir sunkią techniką, pavyzdžiui, tankus ir artileriją, į Suomijos rytinę sieną, kuri ribojasi su Rusija.

Rusijos užsienio reikalų ministerija jau sureagavo į šį pareiškimą, pavadindama geležinkelio projektą „provokuojančiu žingsniu“ ir įspėdama, kad tai padidins įtampą regione. „NATO plėtra ir karinės infrastruktūros dislokavimas prie mūsų sienų prieštarauja saugumo interesams“, – teigiama Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovo pareiškime.

Tuo tarpu Suomijos ir Švedijos pareigūnai pabrėžia, kad geležinkelis bus naudojamas ne tik kariniams, bet ir civiliniams tikslams, gerinant keleivių ir krovinių vežimą tarp abiejų šalių. Tačiau pagrindinis dėmesys skiriamas būtent strateginei reikšmei, atsižvelgiant į geopolitinę padėtį.

Projektas jau sukėlė diskusijas abiejų šalių visuomenėje. Dalis gyventojų remia infrastruktūros plėtrą kaip saugumo garantiją, tačiau kiti išreiškia susirūpinimą dėl didelių išlaidų ir galimo poveikio aplinkai, nes geležinkelio linija kirs ekologiniu požiūriu jautrias teritorijas Švedijos ir Suomijos šiaurėje.

Šaltinis: la.lv

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

TEMOS:
Pasidalinkite šiuo straipsniu
guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus