Telefoniniai sukčiai kasdien randa naujų aukų – jie apsimeta banko darbuotojais, teisėsaugos pareigūnais ar net artimaisiais, kad išviliotų jūsų pinigus. Viena klaida, ir jūsų sąskaita gali ištuštėti! Tačiau kibernetinio saugumo ekspertai atskleidžia paprastą, bet itin veiksmingą būdą apsisaugoti – tai vadinamoji „30 sekundžių taisyklė“. Kaip ji veikia ir kodėl ją turėtų žinoti kiekvienas? Štai ką būtina suprasti, jei nenorite tapti sukčių auka!
Tokio tipo telefoniniai sukčiai žinomi ne tik kaip „phishing“, bet ir kaip „phone spoofing“ , kai suklastojamas skambinančiojo ID – tai daugiausia įmanoma dėl nepakankamo VoIP technologijos saugumo, kai ekspertai gali manipuliuoti skambučio parametrais. Dėl to telefono ekrane gali būti rodomas originalus institucijos pagalbos linijos numeris.
Skambutis telefonu „iš banko“. Blogiausiu atveju atlikite tris veiksmus
Problema paaštrėja, kai banko numeris yra išsaugotas telefono savininko telefonų knygoje. Dėl to lengviau patikėti skambučio autentiškumu, nes telefono ekrane bus rodomas išsaugotas kontaktas, pavyzdžiui, banko pavadinimas. Kai kuriuos žmones, pavyzdžiui, vyresnio amžiaus žmones ir tuos, kurie mažiau išmano technologijas, tai gali suklaidinti.
Pokalbio metu sukčiai įteigia, kad mūsų pinigams gresia pavojus, siūlydami pervesti lėšas į vadinamąją techninę sąskaitą arba įdiegti nuotolinės prieigos programą, pavyzdžiui, „AnyDesk“ arba „TeamViewer“. Tokio pobūdžio manipuliacijos turėtų paskatinti budrumą. Nors tokios programos turi savo paskirtį, pavyzdžiui, dirbant nuotoliniu būdu, jos niekada nenaudojamos bendraujant su tikru banko atstovu ar policija. Šios programos leidžia pilnai valdyti kompiuterį ar telefoną nuotoliniu būdu.
30 sekundžių taisyklė – specialistų rekomendacija
Jei jums kelia įtarimų telefono skambutis, verta vadovautis rekomendacija: „Padėkite ragelį ir palaukite mažiausiai 30 sekundžių“. Tuomet verta pačiam paskambinti į atitinkamą įstaigą, rankiniu būdu įvedant numerį, o ne perskambinant, ir paaiškinti visą situaciją. Taip užtikrinsime, kad kalbamės su tikru darbuotoju, o ne sukčiumi.
Šaltinis: dobreprogramy.pl
Pas mane panaši situacija su SEB. Tik atsidariau jame sąskaitą, tuoj pradėjo eiti el laiškai atseit iš SEB dėl informacijos atnaujinimo ir tt. O SWEDE esu daug metų , bet sukčiai jų vardu nerašo.
Swedbank sukciu gauja tik is ju tiems sukciams eina duomenys! Isbandziau nusipirkau pildyk idejau i telefona ir vizite i swedbank pasakiau numery! Ryt diena juo skambina ruskai kalbantys del mano pinigu saugumo ir padidinimo! Is kur gavo nr? Zinojau ji tik as ir swedbanko konsultante
Klausimas, žinoma, įdomus.
Perskambink tuo numeriu, kuriuos skambino, ir paskambinsi visai ne tame žmogui, kuris skambino. Yra būdas pasinaudoti svetimu numeriu, savininkui to net nežinant. Sukčiai tuo ir naudojasi.