Gudrus reklaminis triukas ištuština pirkėjų kišenes. Lietuviai mėgsta prekybos centrus dėl galimybės vienoje vietoje nusipirkti visko, ko jiems reikia. Tačiau dėl tam tikro produktų išdėstymo lentynose ten dažnai galima prisipirkti daug nereikalingų daiktų ar maisto produktų.
Rinkodara ir reklaminės gudrybės – viskas paskaičiuota
Pavyzdžiui, daržovės ir vaisiai dažnai išdėstomi prie įėjimų į prekybos centrus. Tai daroma ne atsitiktinai, o atsižvelgiant į žmogaus psichologiją. Pirmiausia pirkėjas paims sveikus ir naudingus produktus (daržoves, vaisius), o paskui dės „prastesnius produktus“ – bus lengviau, nes atsiras pasiteisinimas.
Rinkodaros specialistai sumaniai naudojasi pirkėjų psichologija dėdami greta priešingų „savybių” produktus. Taip staiga gazuoti gėrimai ir traškučiai atsidurs šalia vaisių.
Be to, prekybos centrų planavimas dažnai paremtas „zigzago“ maršruto principu. Tai reiškia, kad norėdami pasiekti kasdienius produktus, pirkėjai turi pereiti visą parduotuvę, taip padidindami galimybę susigundyti nenumatytais pirkiniais. Duonos skyrius dažnai atsiduria pačiame gale, todėl pirkėjas nejučia pakeliui prigriebia dar keletą „akcijinių“ prekių.
Taip pat naudojami garsiniai ir vizualiniai dirgikliai – maloni muzika, šilta šviesa, jaukūs kvapai (pavyzdžiui, šviežiai keptų bandelių), kurie sukuria „namų“ atmosferą ir skatina ilgiau užsibūti bei išleisti daugiau pinigų.
Ypač stipriai veikia vadinamosios „akcijos” ir „nuolaidų” etiketės. Dažnai tai tėra simbolinė kaina, pakeista keliais centais, bet ryškus ženklinimas sukuria įspūdį, kad pirkinys būtinas ir labai naudingas. Pirkėjai, siekdami nepraleisti tariamos progos, į krepšelį deda prekes, kurių iš tikrųjų net nereikia.
Taip pat svarbus vaidmuo tenka vaikams. Prekės, kurios patrauklios vaikams – saldumynai, žaislai, spalvingos pakuotės – dažnai išdėstomos akių lygyje mažiesiems. Taip vaikai gali lengvai pastebėti ir paprašyti tėvų nupirkti.
Kaip apsisaugoti nuo impulsyvių pirkinių?
Į prekybos centrą geriausia eiti su prekių sąrašu – tai padeda išlaikyti discipliną ir nepakliūti į rinkodaros spąstus. Patariama neiti apsipirkti alkanam, nes tuomet labiau tikėtina, kad prisipirksite daugiau nei reikia. Taip pat naudinga apsiriboti konkrečiu biudžetu ir vengti „tik pažiūrėsiu“ strategijos – ji dažnai baigiasi pilnu krepšeliu impulsyvių prekių.
Svarbiausia – žinoti šias rinkodaros gudrybes ir sąmoningai spręsti, ką iš tikrųjų verta pirkti. Jūsų piniginė jums padėkos.
Parašyti komentarą