10 psichologinio nuovargio požymių

Ilgalaikis protinis ar emocinis stresas alina vidinius resursus. Jaučiamės  prislėgti, niekas nedžiugina, pozityvus mąstymas atrodo kaip tolima svajonė. Kokia tokios būsenos priežastis?

Mums būtina skirti sau pakankamai dėmesio, fiziniai ir psichologiniai sutrikimai nesusitvarko per naktį. Žmogaus siela privalu rūpintis ne mažiau nei fiziniu kūnu.  Jei laiku nepastebėsite psichologinio ir emocinio nuovargio požymių, pasekmės gali būti labai rimtos: lėtinis nerimas, psichinės problemos, depresija. Pateikiame dešimt ženklų, rodančių, kad laikas skirti ypatingą dėmesį savo būklei:

  • Visą dieną norisi miegoti, sunku pabusti ir išlipti iš lovos. Dažnai sapnuojate košmarus ar nemalonius sapnus.
  • Jaučiate nuolatinius negalavimus: skauda ir svaigsta galva, skauda pilvą, pakyla kraujo spaudimas, tamsėja akyse.
  • Paklausus: „Kaip tu jautiesi?“, žodžiai užstringa gerklėje, nes nežinote, kaip atsakyti į šį klausimą. Jaučiate visišką jausmų sumaištį, kurios neįmanoma apibūdinti žodžiais.
  • Fizinė būsena dažnai nesutampa su emocine.
  • Stipriai padidėjo jautrumas.  Kartais, be jokios priežasties galite apsipilti ašaromis, o kartais jaučiate neaprėpiamą švelnumo bangą ir pan.
  • Jaučiate lėtinį nerimą, jus ištinka panikos priepuoliai.
  • Jaučiate vienišumo jausmą. Norėtumėte su kuo nors pasikalbėti, tačiau jums sunku nuoširdžiai atsiverti ir pasitikėti.
  • Beveik viskas aplink kelia sarkazmą, pavydą, pyktį, susierzinimą.
  • Jaučiatės fiziškai silpnas, neturite energijos net paprasčiausiems veiksmams atlikti.
  • Ateitis tapo bauginanti ir gąsdinanti. Niekuo nebepasitikite. Viduje jaučiate didelę tuštumą, norą viską palikti ir pradėti gyvenimą iš naujo. Viskas, kas ankščiau džiugino, tapo nebeįdomu.

nuovargio problemos

Ką daryti? Kaip sau padėti? Atėjo laikas galvoti apie save ir rūpintis savo siela. Ilsėkitės tiek, kiek jums reikia, išjunkite telefoną ir mėgaukitės jums mielais dalykais. Džiaukitės karšta vonia, medituokite, klausykitės muzikos, pabūkite su artimaisiais. Venkite neigiamų minčių ir vidinių dialogų. Nustokite kritikuoti ir niekinti save. Jei įsiklausysite į savo vidinius poreikius, galėsite išsivaduoti iš visko, kas erzina bei atima jėgas, ir sutelkti dėmesį į teigiamas mintis ir įvykius. Tada pajusite gyvenimo grožį ir kūrybinės energijos antplūdį. Šiek tiek pasistenkite ir jums tikrai pavyks jaustis geriau.

Vis tik, jei jaučiate, kad negalite sau padėti ir jūsų būsena tik blogėja, kreipkitės pagalbos į psichologą. Nedvejokite ir leiskite jums padėti.


Taip pat skaitykite:

Back to top button