Kinijos milžinė CATL pristatė naujos kartos akumuliatorius, galinčius pakeisti elektromobilumo veidą. Naujoji „Shenxing 2.0“ baterija leidžia įkrauti elektromobilį greičiau nei užtrunka pripildyti degalų baką.
CATL – didžiausias pasaulyje elektromobilių baterijų gamintojas, kurio akumuliatorius turi daugiau nei trečdalis visų pasaulyje parduodamų elektromobilių. Baterijas iš CATL perka Tesla, Mercedes, BMW, Volkswagen. Įmonė įkurta 2011 m., o su valstybės pagalba greitai išaugo į elektromobilumo lyderę.
CATL pritraukė 4,6 mlrd. dolerių ir investuoja Europoje
Sausį JAV gynybos departamentas įtraukė CATL į „karinių įmonių“ sąrašą. CATL tai paneigė ir teigė, kad aktyviai bendradarbiauja su Pentagono institucijomis, siekdama išsklaidyti „klaidingus kaltinimus“.
Savaitės pradžioje įmonė debiutavo Honkongo biržoje ir pritraukė 4,6 mlrd. dolerių. Po debiuto jos akcijų kursas pakilo 16 proc. Lėšos bus skirtos užsienio plėtrai, ypač Europoje. Pirmąją gamyklą čia CATL atidarė 2023 m. sausį Vokietijoje, o antrąją ketina statyti Vengrijoje.
Naujos CATL „Naxtra“ baterijos
CATL sukūrė dvi naujas technologijas, kurios bus naudojamos traukos akumuliatoriuose. Įmonė baigė naujos kartos natrio jonų baterijų kūrimą – jos laikomos saugesnėmis nei įprastos ličio jonų baterijos, nes nedega.
Gaminti šias baterijas planuojama nuo birželio, iš pradžių – kaip užvedimo baterijas sunkvežimiams, su prekės ženklu „Naxtra“. Jos pranašumai: nedega, mažai praranda talpos esant žemai temperatūrai (geresnis variklio užvedimas žiemą), mažesnis retųjų metalų poreikis, mažesnė kaina. Energijos tankis – 175 Wh/kg, tai atitinka LFP baterijų lygį.
Nuo gruodžio planuojama pradėti gaminti ir natrio jonų baterijas, skirtas elektromobilių ir hibridų varikliams maitinti.
Naujos CATL „Shenxing“ baterijos
Dar didesne revoliucija laikomos antrosios kartos ličio-geležies-fosfato baterijos „Shenxing“. Jos jau pristatytos viešai, o dar šiemet jas naudos net 67 skirtingi modeliai iš Kinijos gamintojų – Zeekr, Nio ir Avatr.
Pagrindinis jų pranašumas – didelė talpa (automobilio nuvažiuojamas atstumas iki 800 km) ir itin greitas įkrovimas: vos 5 minutės įkrovimo suteikia papildomus 520 km, o įkrovimas nuo 0 iki 80 proc. trunka tik 15 minučių, net esant -10 °C temperatūrai.
Toks greitas įkrovimas (maks. 2,5 km nuvažiuojamo atstumo per sekundę) įmanomas tik naudojant labai didelės galios įkroviklius – iki 1,3 MW (1300 kW). Palyginimui, Lenkijoje „greitu“ laikomas 50 kW įkroviklis, dažnai dar dalijamas per du lizdus.
Tad šios baterijos rodo, kad techniniai įkrovimo apribojimai po truputį nyksta. Liko „tik“ infrastruktūros klausimai – daugiau didelės galios įkrovimo stotelių ir jų aprūpinimas elektra.
Deja, tampa vis aiškiau, kad didžiausią pelną iš Europos perėjimo prie elektromobilių susižers kinai. Europos gamintojai technologijų srityje ir išteklių prieinamumu jau atsiliko, ir šio atsilikimo greičiausiai nebepavyks kompensuoti.
Šaltinis: motoryzacja.interia.pl