Kaip apsaugoti savo psichiką nuo nuolatinio neigiamos informacijos srauto?

Kaip apsaugoti savo psichika nuo nuolatinio neigiamos informacijos srauto

Kaip apsaugoti savo psichika nuo nuolatinio neigiamos informacijos srauto

Kartais atrodo, kad gerų naujienų nebėra. Krizės, karai, konfliktai, pandemijos, nelaimės – jų kiekis itin didelis, todėl nieko keista, kad tai palaipsniui pradeda veikti mūsų psichinę sveikatą. Deja, bet jei norime sekti šių dienų aktualijas, negalima visiškai išvengti naujienų skaitymo ir žiūrėjimo. Kaip apsaugoti savo psichinę sveikatą nuo nuolatinio neigiamos informacijos srauto? Štai keletas idėjų.

Patarimai, padėsiantys apsaugoti savo psichinę sveikatą nuo neigiamos informacijos srauto

NEPAMIRŠKITE, KAD ŽINIASKLAIDA TURI SAVO DARBOTVARKĘ

Pastaruoju metu daugelis laikraščių, internetinių ir televizijos kanalų tampa vis sensacingesni ir stengiasi sukelti stiprias skaitytojų ir žiūrovų emocijas garsiais ir dramatiškais pareiškimais. Būtent todėl žurnalistai dažnai, labai sureikšmina galimų tragedijų ir katastrofų riziką.

SUPRASKITE, KAD ŽINIASKLAIDA (KAI KADA) PIEŠIA IŠKREIPTĄ PASAULIO VAIZDĄ

Ypač 24-ias valandas per parą veikiantys naujienų kanalai turi naudoti visas įmanomas priemones, kad išlaikytų žiūrovų dėmesį bet kuriuo paros metu. Jie sukuria pasaulio, kupino pavojų ir nelaimių, įvaizdį, kurį mes matome nuolat sekdami naujienas.

ATIDŽIAI RINKITĖS ŠALTINIUS

Net ir garbingi leidiniai dažnai linkę pateikti sensaciją. Tačiau bulvariniai leidiniai ir bulvarinė spauda, paprastai, net nesistengia pateikti skaitytojui subalansuoto įvykių vertinimo, o agresyviai primeta savo versiją, dažnai visiškai neįtikinamą ir nepatvirtintą.

PERSKAITYKITE VISĄ TEKSTĄ

Matote dramatišką, gąsdinančią antraštę? Peržiūrėkite ne tik antraštę, bet ir perskaitykite visą straipsnį. Tikėtina, kad paaiškės, jog tai nėra taip blogai, kaip manėte iš pradžių. Ir nenuostabu: antraštė turi iš karto patraukti skaitytojo dėmesį, o lengviausias būdas tai padaryti – sukelti skaitytojui neigiamą emociją – baimę ar pyktį.

SUVOKITE SAVO RIBAS IR LEISKITE SAU PAILSĖTI NUO NAUJIENŲ SRAUTO

Jei neigiamos informacijos srautai žiniasklaidoje kelia didelį stresą, metas leisti sau pailsėti. Pavyzdžiui, jei jums ypač sunku žiūrėti per televiziją transliuojamas tragedijas ir nelaimes, galite klausytis naujienų per radiją. Jei jums sunku užmigti po vakaro žinių, pabandykite nustatyti sau „komendanto valandą” – tarkime, po 18 val. neperžiūrėkite jokių naujienų.

Socialiniuose tinkluose naudodami specialias programas galite nustatyti atnaujinimų dažnumą, pavyzdžiui, kad naujas žinutes gautumėte tik du kartus per dieną – ryte ir vakare.

UŽBLOKUOKITE „TOKSIŠKAS” SOCIALINIŲ TINKLŲ PASKYRAS

Socialiniai tinklai padeda palaikyti ryšį su mums svarbiais žmonėmis, tačiau dažnai jie taip pat yra nuolatinio streso šaltinis. Jei pastebėjote, kad kurie nors vartotojai (draugai) reguliariai skelbia neigiamus įrašus, galbūt verta juos užblokuoti.

NEAPSIRIBOKITE VIEN NAUJIENOMIS

Žinoma, naudinga būti informuotam, tačiau skaitydami interneto svetaines ir laikraščius neapsiribokite tik naujienų skiltimis. Visada yra būdas nukreipti dėmesį nuo nemalonių pranešimų ir pažvelgti į tai, kas jums asmeniškai įdomu, pavyzdžiui, į filmų ar sporto skiltis. O po vakaro žinių per televizorių galite įsijungti mėgstamą serialą ir atsipalaiduoti bei praskaidrinti nuotaiką.

SUDARYKITE SĄRAŠĄ VISKO, KAS JUS VARGINA

Kai jaučiame nerimą, mums sunku susikaupti ir logiškai mąstyti. Įgyjame naujų baimių ir vis mažiau jų yra pagrįstos. Taip, teoriškai gali nutikti bet kas, bet kiek tai tikėtina? Jei naujienos kelia nerimą, paimkite popieriaus lapą ir sudarykite sąrašą visko, kas jus gąsdina, o paskui pagal kiekvieną punktą nuo 1 iki 5 įvertinkite įvykio tikimybę.

JEI SERGATE PSICHIKOS LIGA, LABAI APRIBOKITE NAUJIENŲ ŽIŪRĖJIMĄ

Jei jums diagnozuota psichikos liga arba tiesiog jaučiatės itin pažeidžiami, stenkitės rūpintis savimi ir kiek įmanoma venkite bet kokių neigiamų naujienų. Tyrimai rodo, kad nemaloni ar šokiruojanti informacija gali sustiprinti psichikos sveikatos problemas.

ATMINKITE, KAD ŽINIASKLAIDA NE VELTUI PASAKOJA TRAGIŠKAS ISTORIJAS – JI STENGIASI SUKELTI JUMS STIPRIAS EMOCIJAS

Žiniasklaidoje dažnai skaitome sukrečiančias asmenines žmonių, patyrusių tragedijas, ligas ir nelaimes, istorijas. Visa tai palaipsniui pradeda neigiamai veikti mūsų psichinę sveikatą. Svarbu suprasti, kad didžioji dauguma šių istorijų nesuteikia jokios naudingos informacijos, o tik padidina mūsų jaučiamą stresą.

APTARKITE NAUJIENAS SU DRAUGAIS IR ŠEIMA

Pokalbiai su jums svarbiais žmonėmis ir abipusė parama yra labai svarbūs siekiant užtikrinti gerą psichikos sveikatą. Jei naujienos kelia nerimą, verta jas aptarti su draugais, šeima, kolegomis ir pažįstamais. Sužinosite jų požiūrį į tai, kas vyksta, ir galėsite į situaciją pažvelgti labiau subalansuotai, be panikos, kurią dažnai sukelia žiniasklaida.

ATSIGRĘŽKITE Į DVASINES PRAKTIKAS

Net jei nesate religingas žmogus, jums gali būti naudingos praktikos, kurios padeda pajusti, kad esate kažko didesnio dalis. Jos suteikia mums galimybę nustoti kabinėtis prie savęs ir pažvelgti į pasaulį iš platesnės perspektyvos nei mūsų pačių gyvenimas. Tai labai padeda sumažinti nerimą.

PAILSĖKITE NUO BET KOKIŲ NAUJIENŲ IR SIEKITE PUSIAUSVYROS

Jei suprantate, kad neigiamos informacijos srautas pradeda veikti jūsų dvasinę būseną, šiek tiek pailsėkite. Tačiau nepulkite į kraštutinumus ir neatsisakykite naujienų visiems laikams – informacijos izoliacija taip pat gali sukelti nerimą. Pabandykite rasti jums priimtiną kompromisą.


Taip pat skaitykite:

Exit mobile version