Kaip mylėti save priimant savo kūną?

Mes negalime mylėti ir būti mylimi, kol neišmokstame priimti savęs. Ne taip lengva nusimesti netikras kaukes, nuoširdžiai priimti save ir atsirinkti tuos žmones, kurie mus vertina už tai, kokie esame. Kaip išmokti mylėti save ar susigrąžinti šią meilę, jei ji buvo prarasta?

Psichinė būsena yra mūsų sveikatos dalis, ne mažiau svarbi nei fizinė būsena. Nerimas, baimės, nuolatinis noras ką nors įrodyti sau ir kitiems – tai klaidingas fasadas, už kurio dangstome turimas problemas.

Šias problemas galima ir reikia išspręsti, kad, galų gale, suteiktumėte sau galimybę tiesiog gyventi… Mėgaujantis ir džiaugiantis.

Gyvenimo prasmės ieškojimas yra vienas iš ženklų, rodančių, kad ne viskas gerai. Harmoningam žmogui prasmė atsiranda savaime – iš jausmų, pojūčių ir išgyvenimų. Tačiau vidinė harmonija savaime neatsiras. Pagrindas tam gali būti padėtas vaikystėje, arba sukurtas jau suaugus. Antrasis variantas pareikalaus sąmoningų pastangų.

Vaikystėje mūsų emocijos, norai ir jausmai yra ryškiausi ir tyriausi. Šiuo laikotarpiu susiformuoja viso būsimo gyvenimo pagrindas. Tačiau, mes nesame nepriklausomi: esame priklausomi nuo savo tėvų, artimųjų, pedagogų ir vyresnių bendražygių.

Jei vaikas nesulaukė palaikymo ir meilės, laukui bėgant, jo asmenybė formuojasi kaip stiprus, tačiau nenuoširdus vidinis „aš“, kuris padeda jam slėptis nuo išorinio pasaulio.

Deja, bet tikrasis „aš“ lieka vienišas ir niekieno nevertinamas, o tai sukelia daugybę vidinių konfliktų. Būtent todėl išorinė sėkmė dažnai siejama su stipriu vidiniu skausmu.

Problemą sunkina tai, kad net susikūręs, iš pažiūros, palankią aplinką žmogus, kurio viduje slepiasi tikras „aš“, negalės tikėtis tikros meilės iš kitų, kol nuoširdžiai nemylės savęs – tikrojo „aš“.

Myleti save

Gebėjimas jausti, mylėti ir priimti save yra pagrindas, leidžiantis vėliau mylėti ką nors kitą ir priimti meilę iš kitų.

Nepriimdami savęs, mes tarsi nutraukiame savo jausmų šaltinį, pakeisdami jį pigia klastote. Dėl to naikiname ir savo, ir aplinkinių žmonių asmenybes.

Tuo pačiu metu, mes visą laiką jaučiame vidinį skausmą, kuris priverčia mus skaudinti ir kitus.

Šis ratas yra begalinis ir norint iš jo ištrūkti yra tik viena išeitis – meilė.

Mylėti reiškia leisti sau būti savimi. Nusimesti netikras kaukes, priimti save tokį, koks esi, rasti tuos, kurie vertina tikrąjį tave, o ne susikurtas dirbtines kaukes. Pamilti save tikra, nesuvaidinta meile, nėra lengvas darbas. Tačiau rezultatas vertas bet kokių pastangų.

Siūlome jums atlikti kūno terapijos pratimą, kuris padės išmokti gerbti ir mylėti save pamilstant ir savo kūną. Tai praktika, pagrįsta psichoterapeuto Alexander Lowen pratimais.

PRADĖKITE VERTINTI SAVO KŪNĄ

Padalinkite popieriaus lapą per pusę. Vienoje pusėje išvardykite 20 savybių, kurias vertinate savo kūne: ilgas kaklas, tvirti pečiai, stori plaukai, gera virškinimo sistema, tvirtos rankos, didelės krūtys, geras regėjimas, puiki koordinacija, grakštūs pirštai ir kt.

Jei negalite išvardyti 20, parašykite dešimt. Jei tai irgi yra per daug, tada parašykite penkis. Ir jei sunku išvardyti bent penkis, raskite bent dvi (bet ne mažiau) funkcijas.

Tai padarę, kitame stulpelyje pridėkite tik vieną dalyką, kuris jums nepatinka savo kūne. Pažvelkite į savo sąrašą. Ir leiskite sau labiau vertinti savo kūną, nei jo nevertinti.

Vertinkite save

ATSIKRATYKITE NEIGIAMŲ MINČIŲ

Jei jums sunku sukurti tokį sąrašą, pasakykite kažką teigiamo apie savo kūną, net jei tai atrodo keista, pavyzdžiui, „Aš myliu savo pilvą“. Tada užrašykite priešingą kritišką teiginį, kol išsemsite visas neigiamas mintis.

Tai padarę pakartokite teigiamą teiginį ir pabandykite prie jo pridėti dar vieną.

ATRASKITE SAVO KŪNĄ IŠ NAUJO

Užmerkite akis ir atsargiai kilkite mintimis savo kūnu iš viršaus į apačią ir iš apačios į viršų. Ar yra dalis, kurią praleidote per greitai? Ar yra kažkas, ką jūs atmetėte ir neįtraukėte į savo kūno vaizdą? Ar yra sritis, kurios nejaučiate, galbūt net nežinodami, kad ją atmetėte?

Ar yra kažkas, kas jums nepatinka ir laikote tai bjauriu ar nemaloniu? Atkreipkite dėmesį į šią sritį. Ar ji turi skiriamąjį bruožą: spalvą, garsą, išvaizdą, temperatūrą, struktūrą, tankį, įtampą ar kokį kitą pojūtį?

Atraskite save is naujo

UŽPILDYKITE SAVE MEILE

Kiekvienu įkvėpimu užpildykite savo širdį energija iš bet kurio švento šaltinio, kuriuo tikite. Su kiekvienu iškvėpimu nukreipkite meilę iš širdies į atmestą ar nejautrią savo kūno sritį. Kvėpuokite, kol pastebėsite pokyčius.

Ar jaučiatės sušvelnėjęs? Ar užjaučiate save? Ar pasikeitė atmestos kūno srities spalva, kokybė, vaizdas ar pojūtis?

Pabandykite savaitę kartoti pratimą kiekvieną dieną. Norint įtvirtinti rezultatą, pratimą patartina atlikti 40 dienų be pertraukų.


Taip pat skaitykite:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Back to top button