Kaip padėti sau ir savo artimiesiems šiuo itin sudėtingu metu: veiksminga praktika

0
PASIDALINIMAI
0
PERŽIŪROS

Atrodo, kad paprastiems žmonėms neįmanoma pasirengti krizei (vykstantis karas, ekonominiai sunkumai ir kt.). Apima panika ir neviltis – tokiu metu taip lengva pasijusti bejėgiu. Tačiau mūsų psichinė būsena visais atvejais priklauso nuo mūsų malonės. Papasakosime, kaip išmokti ją valdyti.

Žmonių akyse – baimė, širdyse – nerimas, kažkas yra ties panikos ir depresijos riba… Tik nedaugeliui pavyksta išlikti ramiam.

Padėtis tokia sudėtinga, kad vargu ar galime susidaryti nuoseklų vaizdą. Bet galbūt mums naudinga nežinoti visų peripetijų? Juk kuo labiau pasineriama į prieštaringą naujienų darbotvarkę, tuo labiau baiminamasi dėl ateities.

Nerimas yra užkrečiamas

Dabar, dabarties akimirką, turime galimybę padėti sau, savo artimiesiems ir pažįstamiems. Kaip tai padaryti?

Pirmiausia turime pripažinti, kad pasauliniu mastu nieko negalime pakeisti. Turime susitaikyti su esama padėtimi.

Tuomet turime suvokti, kad galime daug nuveikti asmeniniu lygmeniu. Ir tai nėra mažai! Sakykite sau: „Mano indėlis prasideda nuo ramybės mano sieloje.“

Supraskite, kad visos mūsų mintys yra tarsi švytuoklė. Pasiduoti nerimui reiškia maitinti destruktyvią švytuoklę ir investuoti savo protinę energiją į neigiamą scenarijų.

Kiekvieną kartą, kai pagaunate save su nerimą keliančiomis mintimis, pasakykite joms: „Sustokit! Išeikit!“

Kai apima panika, sutelkite dėmesį į kvėpavimą. Giliai įkvėpkite ir iškvėpkite bent penkias minutes.

Pabandykite prisiminti įvykį, kuris jus motyvuoja, įkvepia ir džiugina. Kuo dažniau jį įsivaizduokite. Ypač tais momentais, kai baimė yra pasirengusi jus užvaldyti.

Tokiu būdu katastrofišką vaizdą savo vaizduotėje išsklaidykite ir nustumkite kuo toliau nuo savęs, o motyvuojantį vaizdą, priešingai, priartinkite kuo arčiau, kad jis užimtų visą jūsų dėmesį.

nerimas

Pasaulinė sveikatos organizacija (PSO) parengė veiksmingų streso įveikimo būdų. Jie gali būti naudingi ypač sunkiu metu

DĖMESIO SUTELKIMAS

Emocinių audrų metu sutelkite dėmesį į savo mintis ir jausmus, sulėtinkite tempą ir užmegzkite ryšį su savo kūnu, lėtai spausdami kojas prie grindų, išsitieskite ir kvėpuokite, o tada atkreipkite dėmesį į jus supantį pasaulį.

Ką galite matyti, girdėti, liesti, ragauti ir jausti? Smalsiai pastebėkite tai, kas yra priešais jus. Atkreipkite dėmesį į tai, kur esate, kas yra šalia jūsų ir ką darote.

ĮVARDIJIMAS IR PALEIDIMAS

Atkreipkite dėmesį į užklumpančias sunkias mintis ar jausmus. Suvokite tai ir stebėkite, kas vyksta viduje.

Išsakykite sau skaudžią mintį ar jausmą, pvz.: „Dabar man kyla skausminga mintis“, „Dabar jaučiu spaudimą krūtinėje“, „Dabar jaučiu pyktį“.

Tada atkreipkite dėmesį į tai, ką darote. Visą dėmesį skirkite aplinkiniams ir veiksmams, kurių imatės.

 

VADOVAVIMASIS SAVOMIS VERTYBĖMIS

Pasirinkite jums svarbias vertybes. Pavyzdžiui:

būti maloniu ir rūpestingu;

būti naudingu;

būti drąsiu;

būti darbščiu.

Tada pasirinkite vieną nedidelį veiksmą, kurį galite atlikti artimiausiu metu pagal šias vertybes. Net ir mažiausi veiksmai yra svarbūs!

 

GERANORIŠKUMAS

Atkreipkite dėmesį ne tik į savo, bet ir į kitų žmonių nerimą ir reaguokite į jį geranoriškai. Išlaisvinkite save nuo nemalonių minčių ir pabandykite su savimi kalbėti maloniai.

Jei būsite geranoriški sau, turėsite daugiau energijos padėti kitiems ir daugiau paskatų rodyti gerumą, o tai bus naudinga visiems.

Galite ištiesti delną į viršų ir įsivaizduoti, kad jis pripildytas gerumo. Švelniai priglauskite delną prie bet kurios kūno vietos, kurioje jaučiate skausmą. Pajuskite šilumą, sklindančią iš delno į kūną.

SUSITELKIMAS

Jei negalite išstumti sunkių minčių, sukurkite joms vietos. Štai kaip tai padaryti:

Pastebėkite neigiamą emociją ir sutelkite į ją dėmesį. Įsivaizduokite ją kaip daiktą ir atkreipkite dėmesį į jo dydį, formą, spalvą, temperatūrą.

Įvardykite skausmingą mintį ar neigiamą jausmą.

Kvėpuokite ir įsivaizduokite, kad jūsų kvėpavimas įsiskverbia į jūsų skausmą, apgaubia jį ir sukuria jam erdvę. Užuot kovoję su ta mintimi ar jausmu, leiskite jai (jam) praeiti pro jus.

Jei nekovosite su savimi, turėsite daugiau laiko ir energijos bendrauti su aplinkiniu pasauliu ir daryti tai, kas jums iš tiesų svarbu.

Atminkite: jūsų indėlis į pasaulį prasideda nuo taikos ir harmonijos jūsų širdyje.

SUSITELKIMAS


Taip pat skaitykite:

Nepasitenkinimas savo socialine padėtimi kenkia sveikatai

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
Agnė

Agnė

Santykių ir psichologijos, kraštovaizdžio dizaino skilčių autorė.

Susiję Įrašai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.