Kaip pasiekti tai, apie ką svajojate: 4 patarimai

„Nuo pirmadienio pradedu laikytis dietos“, „mokausi anglų kalbos“, „atostogauju“… Tiek daug tikslų, bet svoris vis dar nepasikeitęs, o kažkas kitas atostogauja jūsų svajonių šalyje… Skamba pažįstamai? Išsiaiškinkime, kodėl taip nutinka ir ar galite ką nors pakeisti.

Kartas nuo karto pasižadame sau nuo pirmadienio pradėti naują gyvenimą, numesti svorio, pradėti sportuoti, įgyti naujų įgūdžių, bet vis kas nors sutrukdo. Nauji tikslai ir uždaviniai reikalauja, kad juos įveiktume, todėl sukelia stresą, baimę ir netikrumo jausmą. Todėl svarbiausia šiuo klausimu yra laipsniškumas.

Jei staiga nuspręsite viską radikaliai pakeisti „pirmadienį“, greičiausiai išseksite ir perdegsite. Tegul tas „pirmadienis“ prasideda jau dabar: pailsėkite nuo kompiuterio ekrano, pasivaikščiokite, stebėkite savo kvėpavimą, užsirašykite, ką norėtumėte pakeisti savo gyvenime ir nuo ko norėtumėte pradėti.

Kaip nustatyti tikslus kad galetumete juos pasiekti

Kaip nustatyti tikslus, kad galėtumėte juos pasiekti? Keletas patarimų:

  • Įvertinkite, ar turite vidinių ir išorinių gebėjimų įgyvendinti tai, ką norite daryti. „Nuskaitykite“ savo fizinę būklę: Ar galėsite laikytis griežtos dietos ar ilgai keliauti? Išnagrinėkite savo išorines aplinkybes: ar turėsite jėgų įveikti naują mitybos režimą, jei privalėsite apsiginti disertaciją? Ar turėsite laiko keliauti, jei slaugote sergantį giminaitį? Vidinės ir išorinės priežastys gali būti kliūtys, kurios nėra iš karto matomos.
  • Nustatykite to, ką ketinate daryti, vertę. Ar jums patinka tikslas, kurį užsibrėžėte? Kas konkrečiai jums yra vertinga? Jei galutinis tikslo rezultatas neteikia džiaugsmo, vargu ar jums bus naudinga daryti tai, ką užsibrėžėte.
  • Pagalvokite, kaip jūsų tikslas atitinka jūsų asmenybę. Nusprendėte bėgti maratoną? Ar tikrai to norite? Kiek šis troškimas būdingas jūsų asmenybei? Kaip jausitės pakeliui į šį tikslą? Ar jis atitinka jūsų savivaizdį, asmenybę ir unikalumą? Jei suprantate, kad tai jums netinka, neverta siekti šio tikslo.
  • Raskite prasmę. Kodėl norite pasiekti šį tikslą? Kas iš to jums asmeniškai? Pavyzdžiui, ar norite tapti lieknas, kad galėtumėte dėvėti gražius drabužius? O gal norėdami susirasti partnerį? Analizuokite savo mintis.

Nuoširdūs atsakymai į šiuos klausimus padės įveikti vidines kliūtis ir kompensuoti santykių (psichologinių) su savimi trūkumą. Pavyzdžiui, ar tikrai reikia valgyti tiek daug greitojo maisto? Ar tai darydama jaučiatės gerai?

Jei atsakymas yra teigiamas, galbūt per maistą užmezgate ryšį su savimi. Tačiau tai yra tik tikrų santykių pakaitalas. Todėl verta pabandyti kurti vidinį dialogą ne per maistą, o per savęs pajautimą: per švelnumą ir meilę. Kai užsimezga vidinis ryšys, poreikis vartoti nesveiką maistą išnyksta savaime.

Kiekvieną tikslą galima suskirstyti į smulkesnius tikslus ir reguliariai savęs klausti: ką šiandien padariau, kad juos pasiekčiau? Ką planuoju ir galiu padaryti rytoj? O kitą savaitę? Apskritai labai naudinga užsirašyti tikslus ir planus – planas popieriuje ar programėlėje padeda aiškiau matyti situaciją. Jei ruošiatės medituoti ir norite iš karto sėdėti sukryžiavę kojas valandą, vėliau tikrai ilgai tuo neužsiiminėsite.

Tas pats ir su sportu: galbūt pirmą kartą per dešimt metų nubėgsite ilgą distanciją ir pakilsite nuo sofos, bet vargu ar po to vėl pradėsite bėgioti.

Be abejo, komandos formavimas gali būti teigiamas veiksnys – kartu su draugais dalyvaukite sportiniame iššūkyje, užsirašykite į jus dominančią grupinę veiklą ir bendraukite su žmonėmis, kurie pritaria jūsų tikslams ir vertybėms.

Patariama ugdyti tokius įgūdžius kaip kantrybė ir kruopštumas, kurie būtini norint pasiekti užsibrėžtus tikslus. Svarbu sugrąžinti nekantrų protą prie svarbios ir reikalingos krypties, kurią sau nustatėte, ir pagirti save už darbštumą.

Tačiau, dar svarbiau išmokti mėgautis pačiu procesu, o ne būsimų rezultatų laukimu. Nes laimė yra kelionėje. Tame, kas vyksta su mumis dabar, šią akimirką.

laime yra kelione


Taip pat skaitykite:

Jei radote klaidą, praneškite mums apie tai pažymėdami tekstą ir paspausdami Ctrl+Enter.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Back to top button

Pranešimas apie klaidą

Šis tekstas bus išsiųstas mūsų redaktoriams: