Nerimo sutrikimas: kaip padėti artimajam priepuolio metu?

0
PASIDALINIMAI
0
PERŽIŪROS

Nesusidūrusiems su nerimo priepuoliais sunku įsivaizduoti, kokie paralyžiuojantys ir alinantys jie gali būti. Tačiau ką daryti, jei jūsų artimasis kenčia nuo nerimo sutrikimo? Štai ką reikia žinoti, kad galėtumėte jam padėti.

Kas geriau už pačius nerimo sutrikimų kamuojamus žmones gali papasakoti, ką jie patiria per priepuolius ir kokios pagalbos bei paramos jiems reikia iš artimųjų? Štai ką jie norėtų pasakyti savo artimiesiems apie nuolatinę kovą su nerimu. Dalinamės jų mintimis.

GERIAUSIA, KĄ GALITE PADARYTI, TAI KLAUSYTIS

„Niekas iš jūsų nereikalauja jokių atsakymų. Jūs negalite mūsų „išgydyti“, net jei labai norėtumėte. Tiesiog klausykitės. Aiškiai parodykite, kad esate čia ir norite mums padėti. Nebūkite pernelyg įkyrūs, jei matote, kad mums tai nepatinka, bet nepraleiskite akimirkos, kai mums svarbu, kad mus kas nors apkabintų.“ – Alina B.

JŪSŲ PARAMA MUMS REIŠKIA VISKĄ

„Jau daugiau nei metus susitikinėju su jaunu vyru. Žinau, kad mane ne visada lengva mylėti. Aš dažnai jam gadinu nervus ir jis nesupranta, kodėl taip elgiuosi. Tačiau kai esu pasinėrusi į begalines abejones ir nerimą keliančius apmąstymus, man svarbu žinoti, kad jis priima mūsų skirtumus ir toliau mane myli net tada, kai man sunku save mylėti“, – Milda G.

Nerimas

NESAKYKITE MUMS „TIESIOG NUSIRAMINTI“

„Tai nepadeda ir tik erzina. Paprastai 1000 proc. žinome, kad mūsų nerimas yra neracionalus. Siūlymas nusiraminti jo stebuklingai neišjungs.“ – Arūnas S.

NEĮSIŽEISKITE DĖL MŪSŲ ELGESIO SUNKIOMIS DIENOMIS

„Atminkite, kad mūsų nerimas nėra susijęs su jumis, net jei dabar jaučiate, kad jį sukėlėte. Mes tiesiog jaučiame monstrišką persitempimą. Dalis nerimo priežasčių yra susijusios su mūsų smegenų veikla ir jūs dėl to nieko negalite padaryti. Tačiau yra ir išorinių veiksnių, kuriems galima daryti įtaką. Padėkite mums prasiblaškyti, tai padės sumažinti nerimą. Pavyzdžiui, pasiūlykite pasivaikščioti, – sakė Lukas N.

ATMINKITE, KAD NERIMAS BŪNA ĮVAIRIŲ FORMŲ

„Abu su vyru kenčiame nuo sunkios depresijos ir nerimo. Vis dėlto mūsų simptomai pasireiškia skirtingai, ir tai, kas padeda man, nebūtinai padės jam. Man reikia fizinio kontakto, pritarimo ir palaikymo sunkiais laikais. Jį reikia palikti ramybėje. Jei suprasite, ko jūsų partneriui reikia sunkiu metu, tai sustiprins santykius.“ – Monika M.

NERIMAS NE VISADA YRA BLOGAS DALYKAS

„Jei nerimastingas žmogus mato jūsų meilę, kartais nerimas jo atsakomąją meilę padaro gilesnę ir aistringesnę. Neurotinė energija vis tiek yra energija. Nerimas taip pat neleidžia man priimti neapgalvotų sprendimų. Nerimą jaučiantis partneris dažniau būna labai dėmesingas ir rūpestingas.“ – Ignas J.

ESAME LABAI DĖKINGI UŽ JŪSŲ KANTRYBĘ

„Kantrybė yra viena svarbiausių žmogaus dorybių. Jūs ne visada suprantate mūsų rūpesčius, bet svarbiausia, kad vis tiek rodote meilę ir rūpestį. Kai su vaikinu einame į vakarėlį, jis kartais prieina ir tyliai paklausia, ar gerai jaučiuosi. Tai paprastas būdas parodyti rūpestį.“ – Kristina R.

Buti savimi

NORĖDAMI MUS GERIAU SUPRASTI, SKAITYKITE APIE NERIMO SUTRIKIMUS

„Sužinokite daugiau apie sutrikimą, nuo kurio kenčiame, kad suprastumėte mūsų išgyvenimus ir žinotumėte, jog jie mums tokie pat realūs kaip ir fizinė liga. Žinokite, kas sukelia nerimo priepuolius“, – Urtė T.

„NEGALITE „IŠSPRĘSTI“ PROBLEMOS – IR TAI YRA GERAI

„Mano vyras ne iš karto suprato, kad ištikus nerimo priepuoliui nebūtinai reikia ką nors „daryti“, kartais man prireikia poros minučių, kad su tuo susidoročiau.“ – Karolina D.

RIMTAI ŽIŪRĖKITE Į MŪSŲ RŪPESČIUS

„Prieš diagnozuojant ir gydant mano nerimo sutrikimą, keletą kartų per panikos priepuolius maniau, kad mane ištiko širdies priepuolis arba atsirado kraujo krešulys. Abu kartus sužadėtinis nuvežė mane į ligoninę ir apskritai labai rimtai žiūrėjo į situaciją. Jis neabejojo, kad man kažkas negerai, net kai gydytojai sakė, kad tai nekelia pavojaus gyvybei. Ir tai man daug reiškė. Kartais nerimas paralyžiuoja, todėl svarbu turėti žmogų, kuris nesakytų: „Tai nieko tokio“, – Erika K.

PRIMINKITE MUMS, KAD TURIME PASIRŪPINTI SAVIMI

„Skatinkite mus užsiimti sveikatingumo praktika, pavyzdžiui, man tai yra joga, šokiai ir vaikščiojimas. Galite prisijungti prie mūsų arba tiesiog padėti atlaisvinti laiko šiai veiklai, pavyzdžiui, prižiūrėti vaikus.“ – Sandra B.

PAAIŠKINKITE MUMS, KAD NĖRA GĖDA PRAŠYTI PROFESIONALIOS PAGALBOS

„Pasiūlykite savo artimajam apsilankyti pas terapeutą. Nerimo sutrikimo gydymas kartais gali išgelbėti gyvenimą arba padaryti jį sėkmingesnį. Tai teigiamai paveiks ir jūsų santykius“, – sakė Kostas L.

Nebijokite papra6yti pagalbos

BŪKITE SU MUMIS SUNKIOMIS DIENOMIS

„Susitikinėju su labai supratingu vyru, kuris žino, kad kartais man reikia pasislėpti spintoje ir kurį laiką ten pasėdėti. Jis net nupirko specialią antklodę, kurią man atneša tokiomis progomis. Jei man taip neramu, kad negaliu išlįsti iš tos saugios slėptuvės, jis sėdi ten kartu su manimi“, – Aurelija M.


Taip pat skaitykite:

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
Agnė

Agnė

Santykių ir psichologijos, kraštovaizdžio dizaino skilčių autorė.

Susiję Įrašai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.