Pradžia Straipsniai Kita Juodasis penktadienis: šiuolaikinio pirkėjo šventė ar apgalvota rinkodaros strategija?
KitaVerslas

Juodasis penktadienis: šiuolaikinio pirkėjo šventė ar apgalvota rinkodaros strategija?

Išpardavimai ir nuolaidos
Dalintis

Lapkritis daugeliui žmonių asocijuojasi su paskutinių rudens lapų šokiu, artėjančiu švenčių laukimu ir… didžiuliu apsipirkimo vajumi. Taip, tai – Juodasis penktadienis, diena, kai nuolaidų reklamos siaučia lyg audra, o prekybos centrai prisipildo entuziastingų pirkėjų. Bet ką mes iš tikrųjų žinome apie šią dieną, kuri iš JAV sparčiai išplito po visą pasaulį?

Trumpa Juodojo penktadienio istorija

Juodasis penktadienis – terminas, kurio šaknys siekia XX a. vidurį. 1960-aisiais JAV, būtent Filadelfijoje, šis terminas pirmą kartą buvo pavartotas apibūdinti chaotišką eismą ir perpildytas gatves po Padėkos dienos. Prekybininkai greitai pastebėjo, kad ši diena yra puiki proga pradėti šventinio apsipirkimo sezoną, ir pradėjo siūlyti viliojančias nuolaidas.

Nuo tada Juodasis penktadienis išaugo iki pasaulinio masto fenomeno. Šiandien nuolaidos neapsiriboja vien JAV, o pirkėjai Lietuvoje taip pat laukia šios dienos, tikėdamiesi rasti puikių pasiūlymų.

Lietuvoje: nuolaidos, kurios traukia, bet ar jos tikros?

Lietuvoje Juodasis penktadienis įgijo populiarumą per pastaruosius dešimtmetį. Parduotuvių vitrinos išpuoštos juodai ir pažadėtos „iki 80 %“ nuolaidos skamba kaip svajonė. Tačiau dažnai pasigirsta diskusijos: ar šie pasiūlymai tikrai tokie ypatingi? Keli tyrimai ir socialinių tinklų stebėjimai atskleidė, kad kai kurie prekybininkai prieš šį laikotarpį tyčia pakelia kainas, kad vėliau galėtų pasiūlyti „didžiules“ nuolaidas.

Vis dėlto, sąžiningi prekybininkai išlieka, ir nemažai žmonių iš tiesų randa puikių pasiūlymų. Pavyzdžiui, elektronikos, buitinės technikos ar drabužių kategorijose šis laikotarpis yra galimybė įsigyti reikalingų prekių už žemesnę kainą. Svarbiausia – pirkėjui išlikti budriam ir nepasiduoti spontaniškam pirkimui.

Milžiniškos akcijos ir nuolaidos

Juodasis penktadienis internete: kaip pasinaudoti?

Pandemijos įtaka stipriai pakeitė apsipirkimo įpročius. Daugelis žmonių dabar renkasi apsipirkti internetu, vengdami spūsčių ir ilgo laukimo eilėse. Elektroninėje erdvėje Juodasis penktadienis taip pat įgauna vis didesnę reikšmę. Tačiau čia slypi ne tik puikūs pasiūlymai, bet ir pavojai.

Štai keli patarimai, kaip protingai pasinaudoti nuolaidų sezonu internete:

  1. Pasiruoškite iš anksto. Sudarykite norimų prekių sąrašą ir palyginkite kainas prieš prasidedant akcijoms.
  2. Tikrinkite svetainių patikimumą. Įsitikinkite, kad perkate iš žinomų ir patikimų pardavėjų.
  3. Nepasiduokite spaudimui. Reklamos dažnai skelbia, kad prekių liko „tik kelios“, tačiau tai dažnai yra rinkodaros triukas.
  4. Pasitikrinkite grąžinimo sąlygas. Jei planuojate pirkti dovanas, įsitikinkite, kad prekes galima grąžinti ar pakeisti.

Poveikis vartotojų elgesiui

Juodasis penktadienis tapo ne tik apsipirkimo diena, bet ir socialiniu fenomenu. Tyrimai rodo, kad daug žmonių per šį laikotarpį įsigyja daugiau nei planavo, veikiami emocijų ir rinkodaros triukų. Kartais šis fenomenas priveda prie impulsyvių sprendimų, kai pirkėjai išleidžia daugiau pinigų, nei gali sau leisti.

Tačiau taip pat matome ir kitą tendenciją: sąmoningą vartojimą. Daugelis pirkėjų pasinaudoja šiuo laikotarpiu, kad sutaupytų ilgai planuotam pirkiniui – naujam telefonui, buitinės technikos prietaisui ar net kelionei. Tokie pirkėjai dažnai kruopščiai planuoja savo biudžetą ir laukia geriausio pasiūlymo.

Akcijos prekėms keičia lietuvių apsipirkimo įpročius

Rinkodaros gudrybės: kas slypi už nuolaidų?

Prekybininkai neatsitiktinai investuoja didžiules sumas į Juodojo penktadienio kampanijas. Ši diena jiems ne tik padeda išvalyti sandėlius, bet ir kurti lojalių klientų bazę. Pavyzdžiui, daugelis parduotuvių siūlo papildomas nuolaidas registruotiems nariams ar siunčia išskirtinius pasiūlymus tiesiai į el. paštą.

Kitas įdomus aspektas – išplėstinis akcijų laikotarpis. Dabar Juodasis penktadienis retai apsiriboja viena diena – nuolaidos dažnai prasideda savaitę anksčiau ir tęsiasi iki kibernetinio pirmadienio (Cyber Monday).

Ar verta pasinerti į nuolaidų šurmulį?

Juodasis penktadienis – tai puiki galimybė protingai apsipirkti, jei turite aiškų planą ir nepasiduodate emocijoms. Pirkėjai, kurie iš anksto apgalvoja savo pirkinius, dažnai lieka patenkinti ir sutaupo pinigų. Tačiau svarbu išlikti kritiškiems ir atminti, kad nuolaidos – tai dalis rinkodaros strategijos, kuria siekiama skatinti vartojimą.

Jei šiemet planuojate pasinaudoti Juodojo penktadienio nuolaidomis, linkime atsakingo ir malonaus apsipirkimo! Nepamirškite – geriausia nuolaida yra ta, kuri atitinka jūsų poreikius ir neviršija jūsų biudžeto.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Mindaugas Bružas

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius, rašantis apie naujienas, įvykius ir praktiškus patarimus. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią informaciją. Padedu atrasti naudingas žinias ir pasidalinti svarbiausiais įvykiais, kurie gali turėti įtakos mūsų gyvenimui.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Bill Gates / Rawpixel.com / Shutterstock.com

Bilas Geitsas prognozuoja: mobilieji telefonai užleis vietą naujam įrenginiui

Bilas Geitsas, vienas iš „Microsoft“ įkūrėjų ir aktyvus labdaros rėmėjas, savo asmeniniame...

Maisto švaistymas

Į šiukšliadėžę ar ant stalo? Išmaniosios virtuvės technologijos padeda pasirinkti teisingai

141 kilogramas – tiek išmetamo maisto vidutiniškai tenka vienam Lietuvos gyventojui per...

Ryšio antenos

Telekomunikacijų giganto triumfas: „Tele2″ aplenkė „Apple” ir „Microsoft” tvarumo lenktynėse

Įsivaizduokite – mobiliojo ryšio operatorius, kurį kasdien naudoja milijonai lietuvių, pasaulinėje arenoje...

Vėjo energetika

Vėjuoti orai atnešė gerą žinią: elektros kainos krito beveik perpus

Lietuvos gyventojai praėjusią savaitę galėjo atsidusti lengviau – vėjuoti orai ne tik...