20,6 proc., t. y. kas penktas Vokietijoje registruotas automobilis, neišlaikė privalomosios techninės apžiūros. Palyginimui, 2023 m. Lietuvoje maždaug 22 proc. techninių apžiūrų baigiasi neigiamu rezultatu. Pateikiame naujausios TUV 2025 gedimų ataskaitos rezultatus.
Vokietijos TUV ką tik paskelbė kasmetinę – techninėmis apžiūromis pagrįstą – TUV transporto priemonių patikimumo ataskaitą. Šį kartą po mikroskopu atsidūrė apie 10,2 mln. automobilių, kuriems techninė apžiūra buvo atlikta nuo 2023 m. birželio mėn. iki 2024 m. liepos mėn. Vidutinis rezultatas – 20,6 proc. neišlaikiusių techninės apžiūros iš pirmo karto.
Automobilio amžius Vokietijoje taip pat išliko nepakitęs, jis siekia 8,3 m.
Naujoje TUV 2025 m. ataskaitoje paneigiamas teiginys, kad konstrukciškai paprastesni elektromobiliai genda rečiau nei jų analogai su vidaus degimo varikliais. Nustatyta, kad „Tesla Model 3“ yra labiausiai gendantis automobilis net dviejose amžiaus kategorijose – tarp dvejų-trejų ir ketverių-penkerių metų senumo automobilių. Pastarojoje populiarusis automobilis, be kita ko, gaminamas „Tesla“ gamykloje netoli Berlyno, pasižymėjo 19,7 proc. gedimų dažniu.
Įdomu tai, kad mažiausiai gedimų turėjo jau nebegaminamas „Volkswagen e-Golf“ elektromobilis (3,4 proc. su neigiamu techninio bandymo rezultatu). Į mažiausiai defektų turinčių elektromobilių trejetuką dar pateko 2. „Hyundai Kona Elektro“ (4,0 proc.) ir 3. „Mini Cooper SE“ (4,4 proc.). Į geriausiųjų penketuką taip pat pateko: 4. „Volkswagen ID.3“ (5,0 proc.) ir 5. „Volkswagen ID.4/ID.5“ (5,9 proc.).
Palyginimui, blogiausio šiame sąraše esančio „Tesla Model 3“ vidutinis defektų lygis yra 14,2 proc. Tačiau, kita vertus, reikia pažymėti, kad vidutinė trejų metų senumo „Tesla Model 3“ rida yra 53 000 km. 11 000 daugiau nei vidutinis šios amžiaus grupės rezultatas.
Mažiausiai defektų turinčiu automobiliu visame sąraše pripažintas „Honda Jazz“, kuris nugalėjo 2-3 metų amžiaus automobilių sąraše (2,4 proc. automobilių su rimtais defektais). Toliau pateikiami kiekvienos amžiaus kategorijos nugalėtojai:
2-3 metų amžiaus automobiliai (vidutiniškai 6,4 proc. defektų)
- Honda Jazz (2,4 proc.)
- Volkswagen Golf Sportsvan (2,5 proc.)
- Audi Q2 (2,6 proc.)
4-5 metų senumo automobiliai (vidutinis defektų lygis 9,1 proc.)
- Porsche 911 Carrera (3,1 proc.)
- Volkswagen Golf Sportsvan (3,6 proc.)
- Volkswagen T-Roc (4,0 proc.)
6-7 metų automobiliai (vidutinis defektų lygis 13,6 proc.)
- Porsche 911 Carrera (3,1 proc.)
- Volkswagen T-Roc (6,0 proc.)
- Mazda CX-3 (6,6 proc.)
8-9 metų automobiliai (vidutinis defektų lygis 17,9 proc.)
- Porsche 911 Carrera (4,0 proc.)
- Volkswagen Golf Sportsvan (10,0 proc.)
- Mazda 2 (10,6 proc.)
10-11 metų automobiliai (vidutinis defektų lygis 23,0 proc.)
- Porsche 911 Carrera (5,6 proc.)
- A klasės „Mercedes“ (14,7 proc.)
- B klasės „Mercedes“ (14,8 proc.)
12-13 metų automobiliai (vidutinis defektų lygis 28,1 proc.)
- Porsche 911 Carrera (7,9 proc.)
- Mitsubishi ASX (19,6 proc.)
- Volkswagen Golf Plus (20,6 proc.)
Primename, kad TUV reitingas sudaromas remiantis techninėmis transporto priemonių apžiūromis, todėl tokių automobilių kaip „Porsche 911“, kurie jau daugelį metų aptarnaujami autorizuotose techninės priežiūros stotyse, buvimas jame nestebina. Pavyzdžiui, paskutinėje amžiaus kategorijoje – artimiausioje Lenkijos pirkėjų piniginėms (vidutinis automobilio amžius Lenkijoje yra apie 15,5 metų) – statistinio „Porsche 911“ rida buvo 71 000 km, „Mitsubishi ASX“ – 146 000 km, o „Volkswagen Golf Plus“ – 115 000 km.
Šaltinis: Interia.pl
Parašyti komentarą