NAF šeštą kartą rengia elektromobilių žiemos bandymus. Finišo tiesiojoje favoritą „Tesla Model 3“ aplenkė „Polestar 3“. FDM seserinė organizacija Norvegijoje pakeitė du testo parametrus, o tai gali būti priežastis, kodėl šiemet nebuvo sumuštas ridos rekordas. Apie tai rašo portalas „FDM”. Testų rezultatų lentelę rasite puslapio apačioje.
Kiek toli gali nuvažiuoti elektromobilis, kai šalta?
Nors tarp bandomųjų automobilių yra ir „Tesla Model 3“, kurio oficialus nuvažiuojamas atstumas yra 702 kilometrai, neaišku, ar bus pasiektas naujas rekordas. Šiais metais buvo padaryti du nuotolio matavimo būdo pakeitimai.
Pirmasis pakeitimas yra tas, kad elektromobiliai neiškraunami iki pat „dugno”. Taip yra todėl, kad anksčiau yra buvę elektromobilių, kurie Norvegijos kalnuose šliauždavo 10 kilometrų per valandą greičiu, ieškodami paskutinio energijos likučio. Šiemet keliamas reikalavimas, kad automobilis turi sugebėti išlaikyti leistiną greitį. O kai automobilis nebegali išlaikyti leistino greičio, matavimas nutraukiamas.
Antrasis pokytis – pats maršrutas.
Ir viena, ir kita apsunkins gerus rezultatus, tačiau kartu tai gera žinia mums, nes rezultatas bus aktualesnis.
Oras, kaip visada, vaidina svarbų vaidmenį, tačiau bandymo dieną temperatūra buvo apie ir virš nulio, todėl šių metų rezultatui ekstremalus šaltis įtakos neturi. Dėl to rezultatai taip pat yra naudingesni ir tinkamesni didžiajai Europos daliai.
Polestar 3 nugalėjo
NAF galiausiai įteikė trofėjų „Polestar 3“, kuris nuvažiavo toliausiai – 531 km. Visą kelią jis varžėsi su „Tesla Model 3“, tačiau didelio visureigio su didele baterija pranašumas buvo akivaizdus.
„Polestar 3“ kelionės skaitiklio rodmenys tiksliai atitiko „Google Maps“ žemėlapiuose nurodytą atstumą. Tuo tarpu „Tesla“, nuvažiavusi maždaug 300 metrų mažiau, turėjo didesnį kelionės skaitiklio ir „Google Maps“ duomenų neatitikimą.
Nors teste dalyvavo daug elektromobilių su didelėmis baterijomis, geriausią kainos ir kokybės santykį pademonstravo „Kia EV3“, nuvažiavęs 499 km. Įdomu tai, kad jis pasiekė tokį patį rezultatą kaip ir gerokai brangesnis „Porsche Taycan“.
Tarp šeimyninių automobilių taip pat išsiskyrė „Ford Explorer“ ir „Hyundai Ioniq 5“, nuvažiavę atitinkamai 437 ir 436 km.
Nuvažiuojamas atstumas yra vienas dalykas, tačiau Norvegijoje taip pat atkreipiamas dėmesys į WLTP ir NAF žiemos testo rezultatų neatitikimą. Čia „Polestar 3“ rezultatas buvo geriausias – neatitikimas siekė vos penkis procentus.
Tesla – efektyvumo lyderė, tačiau yra niuansų
Nors elektromobiliai su didesniais akumuliatoriais nuvažiavo toliausiai, Tesla efektyvumas išsiskyrė. Tačiau tiksliai įvertinti sunku, nes Tesla neskelbia savo automobilių akumuliatorių talpos.
Remiantis apytiksliais skaičiavimais (79 kWh grynoji akumuliatoriaus talpa), „Tesla“ buvo efektyviausiai energiją naudojantis automobilis bandyme – 6,7 km vienai kWh.
Antroje vietoje atsidūrė gerokai pigesnis „Kia EV3“, nuvažiavęs 6,4 km/kWh. Trečiąją vietą užėmė „Volvo EX30“ su didele baterija ir galiniais varomaisiais ratais (5,7 km/kWh).
Nenuostabu, kad mažiausiai efektyvus buvo „Mercedes G580“, sunaudojęs daugiausia energijos – vos 3,3 km/kWh.
Svarbu pažymėti, kad efektyvumo skaičiavimai atlikti remiantis FDM pateikta informacija apie grynąją akumuliatorių talpą.

Šaltinis: fdm.dk
Parašyti komentarą