Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės 4 mln. „Teslų“ reikia skubiai atnaujinti: kaltas pasenęs lustas
Automobiliai / Transporto priemonės

4 mln. „Teslų“ reikia skubiai atnaujinti: kaltas pasenęs lustas

Tesla elektromobilių gamykla
Dalintis

Bendrovės „Tesla“ gali laukti vienas brangiausių automobilių atšaukimų istorijoje, nes bendrovė turės arba pakeisti maždaug 4 mln. savo automobilių autopiloto lustus, arba sumokėti savininkams kompensacijas.

2016 m. „Tesla“ paskelbė, kad visuose būsimuose jos automobiliuose bus sumontuota „visa visaverčiam autopilotui reikalinga įranga“. Nors „Tesla“ terminą „visiškai autonominis vairavimas“ (angl. full autonomous driving, FSD) vartojo jau seniai, tuomet, kaip ir daugelį metų, generalinis direktorius Elonas Muskas tikino, kad „Tesla“ savininkai ilgainiui gaus programinės įrangos atnaujinimą, kuris jų automobilius pavers „robotaksiais“, galinčiais važiuoti 4 arba 5 lygio autonominiu režimu. Tačiau, nepaisant beveik dešimtmetį puoselėtų lūkesčių, žadėtasis visiškai autonominis vairavimas netapo realybe daugumai per šį laikotarpį išleistų „Tesla“ automobilių, praneša „Electrek“.

Paaiškėjo, kad „Tesla“ teiginys, jog turi „visą būtiną įrangą visiškam autonominiam valdymui“, buvo netikslus. Iš pradžių „Tesla“ savo automobiliuose įrengė kameras, priekinį radarą, ultragarsinius jutiklius ir savarankiškai važiuojantį kompiuterį, pavadintą HW2.5. Tačiau bendrovė greitai pradėjo leisti naujus automobilius su naujesniu ir galingesniu HW3 kompiuteriu, pripažindama, kad HW2.5 nėra pakankamai galingas, kad būtų galima pasiekti visiško autonominio vairavimo galimybes. Tesla pradėjo nemokamai keisti HW2.5 kompiuterius į HW3 kompiuterius tiems savininkams, kurie įsigijo Tesla visiško savarankiško vairavimo (FSD) programinės įrangos paketą.

2023-2024 m. „Tesla“ perėjo prie dar naujesnio ir galingesnio savarankiško vairavimo kompiuterio – HW4. „Daugiausia dėmesio skiriama tam, kad HW3 FSD veiktų labai gerai ir būtų pristatytas tarptautinei rinkai“, – sakė E. Muskas.

Tačiau po 6 mėnesių, 2025 m. sausį, E. Muskas pagaliau pripažino, kad HW3 kompiuteriai nėra pakankamai galingi, kad užtikrintų žadėtas visiškai autonominio vairavimo galimybes. Kadangi pasaulyje yra apie 4 mln. automobilių „Tesla“ su HW3 kompiuteriais, E. Muskas sakė, kad „Tesla“ atnaujins kompiuterius visiems šių automobilių savininkams, įsigijusiems FSD paketą.

E. Muskas pripažino, kad kompiuterių keitimas bus „skausmingas“, ir išreiškė „džiaugsmą, kad FSD paketą įsigijo nedaug žmonių“.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Kelių mokesčių rinkliavos / Tatiana Diuvbanova / Shutterstock.com

Būkite atsargūs atostogaudami. Vagys naudoja naują metodą vadinamą „prie vartų“

Policija Europoje vis dažniau įspėja apie naują vagių metodą, kuris daugiausia nukreiptas...

Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...

Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...