Vairo stiprintuvas tapo standartine daugelio šiuolaikinių automobilių įranga, padedančia vairuotojams geriau valdyti transporto priemonę, ypač posūkiuose.
Tačiau kai kurie vairuotojai ar vairuotojos gali nesuvokti, kad jų netinkami veiksmai gali sutrumpinti šio įrenginio tarnavimo laiką. Paaiškiname, kokie veiksmai atliekami visiškai be reikalo.
Kas yra vairo stiprintuvas?
Vairo stiprintuvas (PSD) šiandien yra neatsiejama šiuolaikinių automobilių dalis. Tai hidraulinė sistema, kuri labai palengvina automobilio valdymą ir užtikrina gerą reakciją bei vadinamąjį „grįžtamąjį ryšį”. Esmė ta, kad stiprintuvas sumažina jėgą, veikiančią sukant vairą.
Hidraulinio stiprintuvo funkcijos:
- Sumažinti jėgą, veikiančią sukant vairaratį.
- Sumažinti vibraciją ir smūgių, perduodamų iš priekinių ratų į vairaratį, kiekį.
Pagrindiniai vairo stiprintuvų privalumai – gerokai palengvintas vairo pasukimas, sumažėja posūkių, reikalingų pasukti, skaičius, sušvelnėja smūgiai ir sukrėtimai.
Ką darome neteisingai?
Vairo sistemoje cirkuliuoja specialus skystis, kuris užtikrina lengvą vairavimą. Skystis sukuria spaudimą į galios cilindre esantį stūmoklį, taip išjudindamas vairo mechanizmo krumpliaratį ir užtikrindamas, kad automobilis suktųsi.
Pasukus vairo ratą tiek, kiek jį įmanoma, ir laikant jį tokioje padėtyje, slėgis sistemoje padidėja, nes skystis spaudžia stūmoklį. Dėl to gali padidėti visų sistemos komponentų apkrova, o tai savo ruožtu gali sukelti jungiamųjų žarnų plyšimą.
Pažymime, kad trumpam pasukus vairo ratą iki galo, rimtų problemų ar žalos neatsiras. Tačiau ilgai laikant vairą tokioje padėtyje, tai neigiamai paveiks sistemos veikimą. Jei atsidūrėte tokioje situacijoje, kai vairas pasuktas iki galo, kuo greičiau pasukite jį į kitą pusę, kad sumažintumėte slėgį sistemoje ir išvengtumėte galimos žalos.
Parašyti komentarą