Kas yra „AdBlue“ ir kam jis naudojamas? Nors šis skystis nepatenka tiesiai į variklį, jo vaidmens negalima nuvertinti. Be jo šiuolaikinis dyzelinis variklis gali atsisakyti paklusti, ir tiesiogine prasme. Apžvelgiame, kas slepiasi už mėlyno dangtelio ir kodėl nereikėtų ignoruoti įspėjimų prietaisų skydelyje.
Benzininiai ir dyzeliniai varikliai skiriasi ne tik garsu ar važiavimo savybėmis. Dyzelinas, nors yra galingesnis ir ekonomiškesnis, išskiria daugiau kenksmingų išmetamųjų dujų, todėl gamintojai montuoja SCR sistemą, kuri jas valo naudodama „AdBlue“ skystį. Be šios sistemos automobilis neatitinka standartų ir kartais tiesiog… neužsiveda. Kai kurie vairuotojai bando apeiti šią sistemą, tikėdamiesi sutaupyti pinigų ir išvengti problemų žiemą. Tačiau toks trumpas kelias gali baigtis ne tik netikėtu sustojimu, bet ir didele bauda.
Kas yra AdBlue ir kam jis naudojamas? Jis būtinas naujuose dyzeliniuose varikliuose
AdBlue yra skystis, atliekantis labai specifinį vaidmenį šiuolaikinių dyzelinių variklių išmetamųjų dujų papildomo apdorojimo sistemoje. Tai 32,5 proc. vandeninis karbamido tirpalas, kuris patenka į SCR katalizatorių. Susilietęs su karštomis išmetamosiomis dujomis, jis išskiria amoniaką, kuris neutralizuoja azoto oksidus – vieną kenksmingiausių sudedamųjų dalių. Dėl to iš išmetamųjų dujų vamzdžio vietoj nuodingų medžiagų daugiausia išsiskiria vandens garai ir azotas. Dėl to transporto priemonė atitinka griežtus išmetamųjų teršalų standartus, pavyzdžiui, „Euro 6“.
AdBlue nedalyvauja variklio veikime ir veikia tik išmetimo sistemoje. Nepaisant to, dėl jo nebuvimo automobilis gali tiesiog neužsivesti. Daugelyje modelių elektronika blokuoja pavaros užvedimą, jei skysčio lygis yra per žemas. Ir tai nėra perdėta, nes toks reikalavimas gamintojams nustatytas taisyklėse. Dyzeliniuose automobiliuose su SCR sistemomis „AdBlue“ skysčio papildymas yra ne mada, o įprastinė paslauga, kaip ir alyvos ar aušinimo skysčio papildymas.
AdBlue bakelis dažniausiai būna šalia degalų bako ir yra pažymėtas mėlynu dangteliu. Tačiau kai kuriuose modeliuose jis yra paslėptas po variklio dangčiu arba bagažinėje. Pripildyti bakelį galima ir patiems – tereikia kanistro su piltuvėliu arba dozatoriaus, neleidžiančio išsilieti koroziją sukeliančiam skysčiui.
Ar galima išjungti „AdBlue“ sistemą? Vairuotojai tai išsiaiškina, bet ar verta?
AdBlue galima atsisakyti, nors tai susiję su tam tikra rizika. SCR sistemą galima apeiti išjungiant programinę įrangą arba fiziškai ją išmontuojant. Tereikia tinkamos diagnostikos sąsajos ir „žmogaus, kuris žino“. Kai kurie vairuotojai taip elgiasi, kad išvengtų papildymo išlaidų arba problemų žiemą – AdBlue užšąla iki -11 laipsnių Celsijaus, o sugedus bake esančiam šildytuvui, sistema tinkamai neveikia. Šildytuvai įsijungia tik tada, kai užvedamas variklis, todėl esant dideliam šalčiui gali atsirasti klaidų, dingti galia arba užblokuoti užvedimą.
Reguliavimo požiūriu važiavimas be veikiančios SCR sistemos yra išmetamųjų teršalų standartų pažeidimas. Nustačius sistemos pažeidimus baudžiama bauda nuo 60 iki 300 eurų ir žinoma panaikinama techninė apžiūra. Vokietijoje ar Austrijoje taikomos daug griežtesnės priemonės – baudos siekia kelis tūkstančius eurų, o automobilis gali būti nutemptas į aikštelę, kol bus suremontuotas.
Šaltinis: Moto.pl
Parašyti komentarą