Automobiliai / Transporto priemonės

Aušinimo sistemos nuorinimas

Kaip nuorinti automobilio ausinimo sistema
Kaip nuorinti automobilio ausinimo sistema
Dalintis

Automobiliuose esantys varikliai skleidžia daug šilumos, nes juose nuolat vyksta degimas ir trintis. Dyzeliniai varikliai skleidžia mažiau šilumos nei benzininiai, tačiau visiems varikliams reikalinga aušinimo sistema, kad būtų palaikoma optimali temperatūra.

Pagrindiniai komponentai, sudarantys aušinimo sistemą, yra vandens pompa, termostatas, radiatoriai, temperatūros daviklis ir, žinoma, aušinimo skystis. Kol sistema yra pripildyta ir cirkuliuojanti – perkaitimo rizikos nėra. Tačiau, vairuotojai dažnai susiduria su problemomis dėl paprastos priežasties – sistemoje esančio oro.

Automobilio sistemos nuorinimas
Automobilio sistemos nuorinimas / Nuotr. pixabay.com

Kaip oras patenka į aušinimo sistemą?

Norint užtikrinti optimalų aušinimą, sistema turi būti pripildyta skysčiu. Dėl kai kurių remonto darbų aušinimo sistemą reikia išleisti, o pakeitus tam tikras dalis – vėl pripildyti. Deja, kai kuriuose automobiliuose pildymo metu nepasišalina susidarę oro burbulai. Tai taip pat gali nutikti jeigu sistema nėra sandari. Bet kokiu atveju, būtinas sistemos orinimas.

Kas nutinka, jeigu aušinimo sistemoje yra oro?

Įsivaizduokite, kad vienoje aušinimo sistemos vietoje yra susidaręs oro burbulas. Būdamas variklio viduje, jis nevėsina tam tikros vietos. Taip didėja temperatūrų pokyčiai ir rizikuojama pažeisti variklį.

Dar viena pavojinga situacija nutinka kai vandens pompa patenka į oro burbulą. Vandens pompa yra atsakinga už skysčio cirkuliavimą. Jeigu ji nesiekia skysčio, tai jis nejuda ir kaista.

Pastebėję kylančią aušinimo skysčio temperatūrą kuo greičiau sustokite ir neleiskite varikliui perkaisti: aukštesnė nei 95-100°C temperatūra kenkia varikliui!

Kaip nuorinti aušinimo sistemą?

Dažniausiai orinti sistemos nereikia – tai įvyksta savaime. Tačiau, kai kuriais atvejais orinti tenka savarankiškai. Tad kaip nuorinti aušinimo sistemą?

Pirmiausiai, pastatykite automobilį taip, kad priekis būtų aukščiau. Tada pripildykite sistemą ir užveskite automobilį. Po kelių minučių variklį galite užgesinti ir atsukti nuorinimo taškus, kurie dažniausiai yra šalia priekinio stiklo arba variklio priekyje. Turėkite omeny, kad aušinimo skystis įkaista, todėl rekomenduojame sistemos orinimą patikėti specialistams.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

1 Komentaras

guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Mėgėjas
Mėgėjas
prieš 3 metus

… ???? labai „išsami” instrukcija …

Panašūs straipsniai
Kelių mokesčių rinkliavos / Tatiana Diuvbanova / Shutterstock.com

Būkite atsargūs atostogaudami. Vagys naudoja naują metodą vadinamą „prie vartų“

Policija Europoje vis dažniau įspėja apie naują vagių metodą, kuris daugiausia nukreiptas...

Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...

Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...