Šveicarijoje nuo šiol leidžiamas autonominis vairavimas nelaikant rankų ant vairo. Bent jau teoriškai, nes vairuotojai turėtų nepamiršti kelių dalykų.
Autonominis vairavimas Šveicarijoje oficialiai leidžiamas nuo kovo 1 d. Tai reiškia, kad ateityje vairuotojams bus leidžiama nuimti rankas nuo vairo esant tam tikroms sąlygoms. Tačiau ką iš tikrųjų reiškia leidimas vairuoti autonominiu būdu vairuotojams?
Autonominis vairavimas dabar leidžiamas Šveicarijoje – teorija ir praktika
Nors teisinis pagrindas sukurtas, yra vienas lemiamas apribojimas: kaip pranešė Vokietijos spaudos agentūra (dpa), dar nė vienas automobilių gamintojas nesikreipė dėl leidimo naudoti autonominio vairavimo sistemas Šveicarijoje. Tai reiškia, kad vairuotojai dar negali pasinaudoti naujuoju reglamentu, net jei jų automobilyje yra įrengta tokia sistema.
Viena iš priežasčių, kodėl nėra leidimų, yra specialūs Šveicarijos kelių reikalavimai. Gamintojai turi užtikrinti, kad jų sistemos galėtų teisingai atpažinti ir apdoroti specialias sąlygas, pavyzdžiui, specifinį kelio ženklinimą. Todėl Federalinė transporto tarnyba (FOT) reikalauja, kad prieš suteikiant leidimą būtų atlikti bandymai.
Autonominio vairavimo sistemos jau yra tam tikruose „Mercedes“ ir BMW automobilių modeliuose. Mercedes netgi didina autonominio vairavimo greitį iki beveik 100 km/val. Tačiau net jei Vokietijos vairuotojas keliauja į Šveicariją tinkamai įrengta transporto priemone, ten jis negali naudotis šia sistema.
To priežastis yra vadinamoji geofencing: sistema automatiškai atpažįsta, kad transporto priemonė yra šalyje, kurioje autonominis vairavimas nepatvirtintas, ir atitinkamai išsijungia. Taip yra dėl to, kad paveiktų automobilių vairavimo sistemos yra leidžiamos tik Vokietijoje.
Autonominis vairavimas Šveicarijoje kol kas lieka ateities svajone
Nors Šveicarija žengė svarbų žingsnį autonominio vairavimo ateities link, realus tokių sistemų naudojimas kol kas išlieka ribotas. Gamintojai pirmiausia turi atlikti reikiamus bandymus ir pateikti paraiškas licencijoms gauti, kad vairuotojai galėtų pasinaudoti jų teikiamais privalumais.
Šaltinis: echo24.de
Parašyti komentarą