Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Bręsta problema. Europoje pritrūks 3-4 metų senumo dyzelinių automobilių
Automobiliai / Transporto priemonės

Bręsta problema. Europoje pritrūks 3-4 metų senumo dyzelinių automobilių

Gali pritrūkti dyzelinių automobilių
Dalintis

Automobilių rinka labai jautriai reaguoja į pasaulio ekonomikos iššūkius, besikeičiančią politinę padėtį ir griežtesnius išmetamųjų teršalų standartus. Tačiau tam tikros tendencijos leidžia prognozuoti ateitį jau dabar. Taigi, kokie pokyčiai laukia automobilių rinkos 2025 m. ir ką turėtų žinoti tie, kurie planuoja įsigyti transporto priemonę šiais metais?

 

3-4 metų senumo automobilių trūkumas

Nors gali atrodyti, kad pasaulinė puslaidininkių krizė jau praeityje, jos poveikis automobilių rinkai vis dar jaučiamas. Dėl tiekimo grandinės sutrikimų 2021-2022 m. pasaulyje naujų automobilių buvo pagaminta gerokai mažiau nei įprastai.

„Naujų automobilių rinkos svyravimai tiesiogiai veikia naudotų automobilių segmentą. Šiuo metu pastebimas 2021-2022 m. pagamintų automobilių trūkumas, ir ši problema tęsis. Pasirinkimo 3-4 metų senumo automobilių kategorijoje paprasčiausiai nebus“, – sakė automobilių rinkos ekspertas, automobilių analizės bendrovės ‚carVertical‘ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

Tokia situacija taip pat lems 3-4 metų senumo automobilių kainų augimą, o nesąžiningi pardavėjai gali tuo pasinaudoti klastodami transporto priemonių ridą, slėpdami apgadinimus ar kitus defektus ir taip dirbtinai išpūsdami beveik naujų automobilių kainas antrinėje rinkoje.

Atsižvelgdami į tai, pirkėjai turėtų kritiškai įvertinti automobilio būklę, patikrinti jo istoriją ir įsitikinti, kad pardavėjo pateikta informacija apie transporto priemonę yra tiksli.

 

Mažesnės palūkanų normos skatins automobilių pardavimus

Naujų ir naudotų automobilių rinkoms smarkiai kenkė infliacija ir didėjančios palūkanų normos. Daugelis vairuotojų pasirinko pigesnius automobilius arba atidėjo pirkimą iki geresnių laikų.

Tačiau 2024 m. stabilizavus palūkanų normas, tikimasi, kad 2025 m. Europos automobilių rinka atsigaus. Mažėjant palūkanų normoms, automobiliai tampa prieinamesni, o tai daro didelę įtaką pirkėjų elgsenai. Vairuotojai, kurie pastaraisiais metais susiveržė diržus, šiais metais gali atlaisvinti pinigines.

 

Elektromobilių rinka augs lėtai

Prasta viešųjų įkrovimo stotelių infrastruktūra ir didelės išlaidos stabdo elektromobilių rinkos augimą. Nors kai kurie vairuotojai galėtų įsigyti elektromobilį, juos atbaido didelės kainos, palyginti su panašiais dyzeliniais ir benzininiais modeliais. Daugelyje šalių dėl įkrovimo stotelių trūkumo elektromobilius daugiausia renkasi tie, kurie gali juos įkrauti namuose.

 

Elektromobiliai pigo dėl griežtų ES taisyklių

„Naudotų elektromobilių paklausai didelės įtakos gali turėti ir Europoje populiarėjantys pigūs kiniški elektromobiliai. Tačiau neaišku, ar vairuotojai pirks šiuos modelius, atsižvelgiant į neaiškų jų patikimumą ir garantinį aptarnavimą. Dauguma pirkėjų pirmenybę teikia gerai žinomiems prekių ženklams“, – aiškino specialistas.

BMW pardavinėjo automobilius rusams

Dyzeliniai automobiliai Rytų Europoje nebrangs

Dyzeliniai automobiliai ilgą laiką dominavo Vakarų Europos rinkoje, tačiau jų dominavimas pamažu baigiasi. Pirkėjai vis dažniau renkasi hibridinius ir benzininius automobilius, o griežtėjantys taršos standartai išstumia dyzelinius automobilius iš rinkos. Mažėjanti naujų dyzelinių automobilių gamyba Vakarų Europoje turi įtakos naudotų dyzelinių modelių pasiūlai Rytų Europoje.

Dėl šios ribotos pasiūlos 1-5 metų senumo dyzeliniai automobiliai Rytų Europoje greičiausiai išliks labai paklausūs, todėl jų nuvertėjimas gerokai sulėtės. Tai taip pat reiškia, kad pirkėjams teks susidurti su didesnėmis nei tikėtasi kainomis.

 

Išbandymų metai Europos automobilių gamintojams

2025 m. ES sumažino leistiną automobilių išmetamo CO₂ kiekio lygį – nuo 116 g/km iki 94 g/km. Nesilaikant šių tikslų, už kiekvieną parduotą transporto priemonę bus skiriamos baudos.

Mažas elektromobilių pardavimas ir vartotojų nepasitikėjimas kelia problemų visai automobilių rinkai. Austrija, Bulgarija, Čekija, Lenkija, Rumunija, Slovakija, Čekija ir Italija jau išreiškė susirūpinimą dėl griežtesnių išmetamųjų teršalų standartų ir paprašė ES atidėti jų taikymą, teigdamos, kad baudos pakenks gamintojams ir ekonomikai.

„Automobilių gamintojai Europoje yra priversti siūlyti mažos paklausos transporto priemones. Be to, nauji automobiliai brangsta, todėl lėtėja pardavimai ir kyla pavojus jų bevaisėms pastangoms išlaikyti darbuotojus. Norint išvengti krizės, kuri atrodo neišvengiama, kitais metais pramonė turi sparčiai augti. Europa turi veikti dabar arba susidurti su griežto reguliavimo pasekmėmis ir tiesiog stebėti, kaip Kinijos konkurencija meta šešėlį žemyno pramonei“, – siūlo naudotų automobilių rinkos ekspertas.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

1 Komentaras

guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
?-tukas
?-tukas
prieš 4 mėnesių

Nesamones rasote

Panašūs straipsniai
Automobilio navigacija

Navigacijai su GPS atėjo galas. Vairuotojai privalo grįžti prie popierinių žemėlapių

Ar įsivaizduoji, kad viduryje kelionės tavo navigacija rodo, jog važiuoji per Kuršių...

Dreba automobilio vairas

Automobilis dreba važiuojant? Patikrinkite šiuos elementus

Vibracijos, jaučiamos važiuojant automobiliu, gali signalizuoti tiek apie nedidelius netikslumus, tiek apie...

Naujas kelio ženklas Lenkijoje F-24 / vivooo / Shutterstock.com

Lenkijoje vienas po kito dygsta nauji kelio ženklai. „Pamatysite F-24 ir gal prieš eismą nebevažiuosite?”

Pastaruoju metu didele problema tapo vairuotojai, kurie į greitkelį ar automagistralę įvažiuoja...

Naujas kelio ženklas Lenkijoje F-23

Naujas ženklas Lenkijos keliuose – F-23. „Vidurinė daugiafunkcė juosta“, ką ji reiškia?

Vis dažniau naujose kelių atkarpose miestuose atsiranda papildoma, vidurinė eismo juosta, kuria...