BYD, didžiausiam Kinijos elektromobilių gamintojui, 11 mėnesių buvo labai geri. Jei gruodis bus toks pat geras, pagal metinius pardavimus prekės ženklas gali aplenkti dvi pasaulyje žinomas automobilių bendroves.
BYD automobilių pardavimai. Šiemet jie gali aplenkti „Ford“ ir „Honda“
BYD neabejotinai turėjo labai gerus 11 mėnesių. Kaip praneša „Reuters“, Kinijos bendrovė nuo sausio iki 2024 m. lapkričio mėn. pardavė 3,76 mln. automobilių. Gali būti, kad Kinijos gamintojas šiemet peržengs 4 mln. automobilių barjerą. Toks rezultatas leistų kinams aplenkti tokius pasaulyje žinomus gamintojus kaip „Honda“ ir „Ford“.
Gerus BYD pardavimų rezultatus daugiausia lėmė rezultatai gimtojoje šalyje. Remiantis Kinijos lengvųjų automobilių asociacijos duomenimis, BYD užfiksuotas Kinijos rinkos dalies padidėjimas nuo 12,5 proc. 2023 m. iki 17,1 proc. po 11 mėnesių 2024 m. Palyginimui, dvi bendros „Volkswagen“ įmonės su SAIC ir FAW grupe sausio-lapkričio mėn. užėmė bendrą 11 proc. rinkos dalį, t. y. 3,2 proc. prastesnį rezultatą nei pernai.
Jei BYD išlaikys tokį spartų augimą, kitais metais jos pardavimai gali viršyti 6 mln. automobilių, o tai leistų Kinijos gamintojui prilygti „General Motors“ ir „Stellantis“.
Palyginimui, didžiausias pasaulio gamintojas yra „Toyota“, kuris 2023 m. pardavė daugiau kaip 11 mln. automobilių.
Vakarų gamintojai turi didelių problemų
Įmonėms, kurių didžiąją dalį pardavimų sudaro Europos rinkos, šiuo metu sekasi prastai. Tai daugiausia lemia priverstinė elektrifikacija ir mažas susidomėjimas elektra varomomis transporto priemonėmis. Minėta „Ford“ turėjo nuspręsti sumažinti gamybą Kelne įsikūrusiame elektrinių transporto priemonių centre. Darbas bus tęsiamas ribotai iki kalėdinės pertraukos. Be to, lapkričio mėn. bendrovė paskelbė restruktūrizavimo planus, kuriais siekiama optimizuoti sąnaudas. Dėl to JAV gamintojas ketina iki 2027 m. Senajame žemyne atleisti 4 000 darbuotojų. Tuo tarpu spalio pabaigoje „Ford“ paskelbė, kad pasiekė susitarimą su LG, pagal kurį bendrovės nuo 2025 m. elektromobiliams (įskaitant „Mustang Mach-E“) skirtų akumuliatorių gamybą iš Lenkijos perkels į naują gamyklą Mičigane.
Didelių problemų turi ir „Volkswagen“. Dar visai neseniai Vokietijos prekės ženklas buvo neginčijamas pardavimų lyderis Kinijoje, tačiau 2022 m. turėjo užleisti vietą BYD. Šiuo metu Vokietijos bendrovės finansinė padėtis nėra pati geriausia ir ji vykdo griežtą taupymo programą, kurioje, be kita ko, numatyta galimybė uždaryti kai kurias gamyklas Vokietijoje (gamyklų uždarymas gimtojoje šalyje būtų precedento neturintis įvykis beveik 90 metų trunkančioje „Volkswagen“ istorijoje). Vokietijos markės generalinis direktorius Thomas Schaefer neseniai duotame interviu laikraščiui „Welt am Sonntag“ pareiškė, kad gamyklų uždarymas ir atleidimai iš darbo yra neišvengiami. Tai, žinoma, susiję su profesinių sąjungų pasipriešinimu ir streikais.
Elektriniai automobiliai parduodami prastai. Gamintojai keičia savo strategiją
Mažas susidomėjimas elektromobiliais verčia gamintojus koreguoti savo strategiją. Mercedes ar minėtasis Volkswagen ketina sutelkti dėmesį į hibridinių pavarų, įskaitant iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius, kūrimą.
Tarp gamintojų, kurie keičia savo planus, yra ir „Ford“. Martinas Sanderis, dar neseniai vadovavęs „Ford“ Europos lengvųjų automobilių padaliniui, pareiškė, kad jei klientai ir po 2030 m. norės pirkti vidaus degimo automobilius, prekės ženklas juos parduos. Pirminiuose JAV gamintojo planuose buvo numatyta, kad nuo 2030 m. Europoje bus siūlomi tik nulinės taršos automobiliai.
Parašyti komentarą