Per pastaruosius kelis mėnesius geležinkelio pervažose visoje ES įvyko bent kelios itin pavojingos situacijos. Daugumą jų lėmė vairuotojų skubėjimas bei kvailumas. Siekiant sumažinti tokių incidentų skaičių, buvo sukurtas visiškai naujas kelio ženklas.
Kai kurie vairuotojai visiškai nesuvokia, kokį pavojų kelia įvažiavimas į geležinkelio pervažą degant raudonam šviesoforo signalui. Tokie vairuotojai, regis, mano, kad turės laiko kirsti bėgius, kol prieš juos užsidarys užtvaras. Žinoma, daugeliu atvejų, jei ne visais, tokie veiksmai baigiasi drastiškai. Vairuotojai mieliau lieka pervažoje, rizikuodami savo ir traukinių keleivių gyvybėmis, nei nulaužia užtvarus.
Žinoma, daugelis net nežino, kad tokia galimybė apskritai egzistuoja. Juk užtvarai nėra pagaminti iš metalo. Jų užduotis orientuota tik į psichologinio poveikio sukūrimą. Deja, tai, matyt, veikia į abi puses. Dėl šios priežasties pervažose netrukus gali būti įrengti nauji ženklai.
Skirta saugumui geležinkelio pervažose gerinti
Europos ekonomikos komisija (JT EEK) nusprendė parengti naujo kelio ženklo su žymeniu G-25 („išardyti užtvarą“) dizainą. Ženklo projektas paskelbtas specialiame komisijos parengtame dokumente. Kaip jame galime perskaityti, naujuoju ženklu „informuojama, kad vairuotojai važiuotų pro geležinkelio užtvarą, kai yra įstrigę tarp uždarytų užtvarų“.
Ženklo forma paprasta, tačiau lengvai iššifruojama. Jame pavaizduotas žalias skydas su automobilio simboliu ir per jį perlaužta raudona ir balta užtvara. Dar daugiau, prie ženklo gali būti lentelė su užrašu „pralaužti užtvarą, jei įstrigote“.
Vairuotojai, kurie nepaisys raudono šviesoforo signalo ir nesuspės pervažiuoti per perėją iki nuleidžiant užtvarus, pamatę tokį ženklą, turės aiškų signalą nulaužti užtvarą. Skiriamieji žali ženklai turi būti įrengti vidinėje užtvarų pusėje, priduria projektuotojai.

Kaip elgtis geležinkelio pervažoje krizinėje situacijoje?
Geležinkelininkai ne kartą įspėjo vairuotojus griežtai laikytis signalizacijos nurodymų. Mirksinti raudona šviesa ir nuleidžiami užtvarai – tai nedviprasmiški signalai, rodantys, kad prie pervažos jau artėja traukinys. „Laikytis „Stop“ ženklų, neignoruoti mirksinčio raudono šviesoforo signalo ir nepraleisti už daromų garsinių signalų – tai pagrindiniai reikalavimai kertant geležinkelio pervažas“, – informuoja specialistai
Kokios baudos gresia?
Pagal šiuo metu galiojančias baudas už įvažiavimą į pervažą degant raudonam šviesoforo signalui ir važiavimą aplink nuleistus užtvarus arba pusiau nuleistus užtvarus, taip pat už įvažiavimą į pervažą, jei pradėtas nuleidimas arba nebaigtas pakėlimas, gresia 2 000 zlotų bauda (4 000 zlotų, jei pažeidimas padarytas pakartotinai) ir 15 baudos taškų.
Lietuvoje:
Važiavimas per geležinkelį tam neskirtose vietose, prieš geležinkelio pervažą praleisti traukinio sustojusių kitų transporto priemonių apvažiavimas, įvažiavimas į geležinkelio pervažą esant draudžiamam šviesoforo ar pervažos budėtojo signalui arba kai užtvaras yra nuleistas ar pradeda leistis, savavališkas užtvaro pakėlimas arba jo apvažiavimas, įvažiavimas į geležinkelio pervažą, kai už jos yra kliūtis, kuri verstų vairuotoją sustoti pervažoje, specialiai transportuoti neparengtų žemės ūkio, kelių, statybos ir kitų mašinų gabenimas per geležinkelio pervažą, kelio ženklo „Stop“, kuris pastatytas prieš geležinkelio pervažą, reikalavimo nesilaikymas:
- užtraukia baudą vairuotojams nuo trijų šimtų šešiasdešimt iki penkių šimtų šešiasdešimt eurų.
2. Už šio straipsnio 1 dalyje numatytą administracinį nusižengimą privaloma skirti teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo dviejų iki šešių mėnesių.
Šaltinis: Moto.pl
Parašyti komentarą