Europos Komisija pateiks pasiūlymą, pagal kurį automobilių gamintojams bus suteikta daugiau laiko pasiekti CO2 emisijų mažinimo tikslus. Taip reaguojama į Kinijos ir JAV konkurencinį spaudimą šiame sektoriuje. EK taip pat priims naują kovos su kibernetiniais išpuoliais, sabotažu ir organizuotu nusikalstamumu strategiją.
Kovo pradžioje Briuselis patvirtino, kad nesitraukia nuo revoliucijos, kuri paveiks automobilių rinką. Jis ir toliau laikysis plano, pagal kurį nuo 2035 m. ES bus galima pardavinėti tik nulinio CO2 kiekio automobilius. Tačiau jis padarys posūkį dėl laiko.
Europos Komisija suteiks automobilių ir furgonų gamintojams trejus, o ne vienerius metus, kad jie pasiektų ES CO2 mažinimo tikslus. Tai reiškia, kad jie turės daugiau lankstumo, be to, 2025 m. galės išvengti nuobaudų už tikslų neįvykdymą. Remiantis „Reuters“ cituojamais automobilių bendrovių skaičiavimais, baudos gali siekti 15 mlrd. eurų.
Pasiūlymo dėl automobilių metmenis EK vadovė Ursula von der Leyen pristatė prieš mėnesį po susitikimo su automobilių pramonės atstovais. Tikimasi, kad trečiadienį Europos Parlamento plenarinėje sesijoje Strasbūre, kaip ir kiekvieną mėnesį, susirinkę komisarai priims teisės akto projektą.
ES nuosekliai mažina automobilių sektoriui taikomas anglies dioksido išmetimo ribas ir, kaip priminė „Reuters“, šiuo metu ne mažiau kaip penktadalį daugumos automobilių bendrovių parduodamų automobilių turi sudaryti elektromobiliai. Priešingu atveju gamintojai turi mokėti baudas. Pagal siūlomą pakeitimą jie turės iki 2027 m. laikytis naujų išmetamųjų teršalų kiekio ribų.
EK pasiūlymai yra atsakas į didėjantį Kinijos ir JAV elektromobilių gamintojų spaudimą. Kad jie įsigaliotų, jiems turės pritarti ES vyriausybės ES Taryboje ir Europos Parlamente.
ES atsisakys draudimo nuo 2035 m. naudoti vidaus degimo varikliais varomus automobilius? EK pareigūnas neabejoja
Remiantis „Santander Consumer Multirent“ ataskaita, 75 proc. lenkų nerimauja, kad dėl papildomų automobilių išmetamųjų teršalų standartų, tokių kaip „Euro 7“, įvedimo gali padidėti automobilių kainos. Daugiau nei pusė apklaustųjų mano, kad sugriežtinus standartus oro kokybė Europoje nepagerės.
Šaltinis: Money.pl