Medžiagų atsargos yra tokios mažos, kad jų užteks vos kelioms savaitėms. Po to Vokietijos automobilių rinka turės sustabdyti gamybą. Europa akivaizdžiai reikia žaliavų plano B. Gaila, kad jo neparengė anksčiau.
Jungtinės Valstijos pradeda kurti kažką panašaus į prekybos karą. Jos didina muitus importuojamiems produktams iš Kinijos. Kinija, savo ruožtu, atsako. Labiausiai nukenčia retųjų metalų pramonė. Šiandien užsienio prekybai septynių elementų reikia gauti leidimus.
JAV pradėjo karą su Kinija. Europa patiria atoveiksmį
JAV turi rimtą problemą? Be abejo. Ypač todėl, kad Kinija kontroliuoja daugiau nei 95 % pasaulinės retųjų metalų rinkos. Todėl praktiškai nėra jokios alternatyvos. Tačiau dar blogiau yra tai, kad veiksmai, nukreipti prieš JAV, paliečia ne tik JAV. Atsakomą smūgį gauna ir Europa, konkrečiai – Europos įmonės. Viena iš nemalonių pasekmių „naudos gavėjų“ yra Vokietija.
Retieji metalai yra labai svarbūs daugelio prietaisų gamybai. Jie yra būtini gaminant lazerius, baterijas, elektros variklius ir dronus. Todėl jie yra labai svarbūs ne tik automobilių pramonėje, bet ir tokiuose pramonės sektoriuose kaip elektronika, energetika ar ginkluotės pramonė.
Automobilių gamyba Vokietijoje per kelias savaites žlugs
Kaip rašoma svetainėje polskiobserwator.de, Vokietijos ekspertai įspėja, kad prekių tiekimas iš šioje šalyje esančių gamyklų per kelias savaites gali žlugti. Tokios situacijos priežasčių yra keletas. Tarp pagrindinių priežasčių svetainė nurodo, be kita, tai, kad:
Vokietijos gamybos įmonės neturi žaliavų atsargų. Pavyzdžiui, įmonė „Tradium“, užsiimanti tokio tipo elementų prekyba, šiuo metu turi 300 tonų atsargų. Likusi žaliavų dalis įstrigo prie Kinijos sienos. Nežinoma, kada bus atblokuotos pristatymo galimybės. Taip pat nežinoma, kokios bus naujos elementų kainos.
Vokietijos vyriausybė, nors apie tai kalbėjo jau daugelį metų, nesukūrė strateginių atsargų. Dabar ši situacija atsigręžė prieš mus. Šalyje yra tiek mažai žaliavų, kad, pavyzdžiui, automobilių gamyba gali sustoti per kelias savaites. Įmonės tiesiog nustos gaminti, nes neturės žaliavų.
Vokietijos įmonės nesukaupia didelių atsargų. Jos užsako medžiagas pagal gamybos poreikius. Iki šiol šis mechanizmas veikė. Tačiau dabar jau aišku, kad jis buvo trumparegiškas ir klaidingas. Ypač tokiomis dinamiškai kintančiomis aplinkybėmis.
Europa turi turėti planą B žaliavų rinkoje. Šiandien tai tapo aišku.
Yra dar viena sudėtinga aplinkybė. Šiuo metu ir tikriausiai dar ilgus metus pagrindinis vaidmuo teks kinams. Jie yra retųjų metalų rinkos hegemonai. Ir šiuo atveju kalbama ne apie telkinius, o apie jų perdirbimo galimybes. Alternatyvaus tiekimo kanalo sukūrimas užtruks metus. Metus, kurių neturi nei Jungtinės Valstijos, nei Europa. Kinai, tikriausiai dėl ekonominių interesų, laikui bėgant atblokuos tiekimą. Medžiaga tikriausiai pabrangs. Tačiau šiandieninė situacija turėtų parodyti problemą, kuri bet kuriuo metu gali pasikartoti ateityje. Todėl, nepaisant tiekimo tęstinumo, Europa turi turėti žaliavų planą B.
Šaltinis: Moto.pl
Parašyti komentarą