Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Ekspertas teigia, kad Vokietijos automobilių rinka žlugs. Trūks pagrindinių medžiagų
Automobiliai / Transporto priemonėsVerslas

Ekspertas teigia, kad Vokietijos automobilių rinka žlugs. Trūks pagrindinių medžiagų

Automobilių pramonė Vokietijoje
Dalintis

Medžiagų atsargos yra tokios mažos, kad jų užteks vos kelioms savaitėms. Po to Vokietijos automobilių rinka turės sustabdyti gamybą. Europa akivaizdžiai reikia žaliavų plano B. Gaila, kad jo neparengė anksčiau.

Jungtinės Valstijos pradeda kurti kažką panašaus į prekybos karą. Jos didina muitus importuojamiems produktams iš Kinijos. Kinija, savo ruožtu, atsako. Labiausiai nukenčia retųjų metalų pramonė. Šiandien užsienio prekybai septynių elementų reikia gauti leidimus.

JAV pradėjo karą su Kinija. Europa patiria atoveiksmį

JAV turi rimtą problemą? Be abejo. Ypač todėl, kad Kinija kontroliuoja daugiau nei 95 % pasaulinės retųjų metalų rinkos. Todėl praktiškai nėra jokios alternatyvos. Tačiau dar blogiau yra tai, kad veiksmai, nukreipti prieš JAV, paliečia ne tik JAV. Atsakomą smūgį gauna ir Europa, konkrečiai – Europos įmonės. Viena iš nemalonių pasekmių „naudos gavėjų“ yra Vokietija.

Retieji metalai yra labai svarbūs daugelio prietaisų gamybai. Jie yra būtini gaminant lazerius, baterijas, elektros variklius ir dronus. Todėl jie yra labai svarbūs ne tik automobilių pramonėje, bet ir tokiuose pramonės sektoriuose kaip elektronika, energetika ar ginkluotės pramonė.

Kaip keisis automobilių pramonė Vokietijoje

Automobilių gamyba Vokietijoje per kelias savaites žlugs

Kaip rašoma svetainėje polskiobserwator.de, Vokietijos ekspertai įspėja, kad prekių tiekimas iš šioje šalyje esančių gamyklų per kelias savaites gali žlugti. Tokios situacijos priežasčių yra keletas. Tarp pagrindinių priežasčių svetainė nurodo, be kita, tai, kad:

Vokietijos gamybos įmonės neturi žaliavų atsargų. Pavyzdžiui, įmonė „Tradium“, užsiimanti tokio tipo elementų prekyba, šiuo metu turi 300 tonų atsargų. Likusi žaliavų dalis įstrigo prie Kinijos sienos. Nežinoma, kada bus atblokuotos pristatymo galimybės. Taip pat nežinoma, kokios bus naujos elementų kainos.

Vokietijos vyriausybė, nors apie tai kalbėjo jau daugelį metų, nesukūrė strateginių atsargų. Dabar ši situacija atsigręžė prieš mus. Šalyje yra tiek mažai žaliavų, kad, pavyzdžiui, automobilių gamyba gali sustoti per kelias savaites. Įmonės tiesiog nustos gaminti, nes neturės žaliavų.

Vokietijos įmonės nesukaupia didelių atsargų. Jos užsako medžiagas pagal gamybos poreikius. Iki šiol šis mechanizmas veikė. Tačiau dabar jau aišku, kad jis buvo trumparegiškas ir klaidingas. Ypač tokiomis dinamiškai kintančiomis aplinkybėmis.

Europa turi turėti planą B žaliavų rinkoje. Šiandien tai tapo aišku.

Yra dar viena sudėtinga aplinkybė. Šiuo metu ir tikriausiai dar ilgus metus pagrindinis vaidmuo teks kinams. Jie yra retųjų metalų rinkos hegemonai. Ir šiuo atveju kalbama ne apie telkinius, o apie jų perdirbimo galimybes. Alternatyvaus tiekimo kanalo sukūrimas užtruks metus. Metus, kurių neturi nei Jungtinės Valstijos, nei Europa. Kinai, tikriausiai dėl ekonominių interesų, laikui bėgant atblokuos tiekimą. Medžiaga tikriausiai pabrangs. Tačiau šiandieninė situacija turėtų parodyti problemą, kuri bet kuriuo metu gali pasikartoti ateityje. Todėl, nepaisant tiekimo tęstinumo, Europa turi turėti žaliavų planą B.

Šaltinis: Moto.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Degalų kainos didės / Anna Maloverjan / Shutterstock.com

Degalų kainos Lietuvoje kyla. Iranas ir Izraelis daro įtaką kainoms degalinėse

Degalų kainos šalyje pradės kilti dar šią savaitę (kaip tik per ilgąjį...

Intel atleis daug darbuotojų / Sundry Photography / Shutterstock.com

„Intel” atleis penktadalį darbuotojų. Tai – bandymas „šalinti organizacinį sudėtingumą“

Remiantis žiniasklaidos pranešimais, prastėjančią padėtį išgyvenanti technologijų milžinė „Intel“ ketina atleisti net...

Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...