Bendrovė „Stellantis“ ką tik užpatentavo elektromobilio išmetimo sistemą. Nors idėja iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti absurdiška, ji ne tik padės sutaupyti daug pinigų, bet, svarbiausia, padidins elektromobilių naudojimo saugumą.
JAV žiniasklaida neseniai atskleidė „Stellantis“ patentinę paraišką dėl išmetimo sistemos, skirtos elektromobiliams su baterijomis. Nors šis klausimas į viešumą iškilo neseniai, iš dokumentų matyti, kad pati idėja buvo pateikta dar 2023 m. Tokiu būdu konstruktoriai nori sumažinti elektromobilių gaisrų riziką.
Bendrovė „Stellantis“ užpatentavo elektromobiliams skirtą išmetimo sistemą
Idėja aprūpinti elektromobilius išmetimo sistema tik iš pažiūros atrodo absurdiška. Patys akumuliatoriai taip pat turi ventiliacijos vožtuvus, kuriais išleidžiamos įkrovimo metu susidarančios dujos (pvz., vandenilis).
Traukos akumuliatorių, kurie šiandien paprastai gaminami naudojant ličio jonų technologiją, atveju problema yra kitokia. Fizinis atskiro elemento pažeidimas gali sukelti įspūdingą savaiminį užsidegimą, kurį galima drąsiai vadinti sprogimu. Tai savo ruožtu paprastai sukelia elektromobilio gaisrą.

Elektromobiliai gaus išmetimo vamzdžius
Būtent dėl tokių netikėtumų „Stellantis Group“ savo automobilius nori aprūpinti išmetimo vamzdžiais. Taip siekiama, kad slėgis, kuris susidaro akumuliatoriuje savaiminio užsidegimo metu, rastų saugų išėjimą ir taip padidėtų tikimybė sustabdyti grandininę reakciją, kai vieno elemento sprogimo jėga pažeidžia šalia esančius elementus.
Atminkite, kad daugumos šiuolaikinių elektromobilių ličio jonų akumuliatoriai yra aušinami skysčiu, todėl jei pavyks suvaldyti vieno elemento sprogimą – didelė tikimybė, kad gaisras bus užgesintas pačiame židinyje. O jei ir ne, dėl akumuliatoriaus gaisro susidarę išmetamieji dūmai bus nukreipti taip, kad nekeltų pavojaus transporto priemonės keleivių saugumui, dėka išmetimo sistemos.
Įdomu tai, kad pats „duslintuvas“ – išmetimo vamzdis – buvo prijungtas prie akumuliatoriaus aušinimo skysčio grandinės, o techniniuose aprašymuose kalbama apie „cheminio dujų neutralizavimo zonas“. Tai reiškia, kad išmetimo sistema suprojektuota taip, kad veiktų panašiai kaip ir vidaus degimo variklį turinčiame automobilyje, kuriame išmetamųjų dujų valymu rūpinasi katalizatorius arba aktyvios NOx ir kietųjų dalelių mažinimo sistemos.
Šaltinis: Interia.pl
Parašyti komentarą