Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Elektromobilių pardavimai Europoje toliau mažėja: kas nutiko?
Automobiliai / Transporto priemonėsVerslas

Elektromobilių pardavimai Europoje toliau mažėja: kas nutiko?

Saugus elektromobilių įkrovimas
Dalintis

Praėjusių metų pabaigoje Vokietijos vyriausybė panaikino lengvatas elektromobiliams įsigyti. Tuo pat metu daugelis automobilių gamintojų nusprendė kompensuoti subsidijas iš savo kišenės, tačiau dauguma šių pasiūlymų galiojo tik iki 2024 m. balandžio mėn. Jau gegužės mėnesį elektromobilių pardavimai Vokietijoje sumažėjo 30,6 %, o naujausi statistiniai duomenys tik patvirtino šią tendenciją.

 

Pardavimai mažėja

2024 m. liepą Vokietijos rinkoje buvo parduoti 30 762 elektromobiliai, t. y. 36,8 % mažiau nei prieš metus. Dėl to elektromobilių rinkos dalis sumažėjo nuo 20 % 2023 m. iki 12,9 %. Palyginimui, benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimai augo minimaliai, atitinkamai 0,1 % ir 1,4 %, o hibridinių (įskaitant iš tinklo įkraunamus automobilius) – 18,4 %.

Elektromobilių importas iš Kinijos nesustoja

Panaši padėtis yra ir kaimyninėje Šveicarijoje, kur elektromobilių pardavimai liepos mėn. sumažėjo 19 %. Švedijoje jis buvo minus 15 %. Pagrindinė mažėjančio europiečių susidomėjimo akumuliatoriniais automobiliais priežastis – didelės kainos, kurios, panaikinus subsidijas, tik padidėjo. Be to, akivaizdu, kad į Europą importuojamiems kiniškiems elektromobiliams nustatyti papildomi muitai nepadės sumažinti kainų.

Sumažėjusi elektromobilių paklausa neišvengiamai paveikė automobilių gamintojus, kurie padarė ilgalaikį statymą ir investavo didžiules sumas į savo modelių gamos elektrifikavimą. Volkswagen pranešė, kad 2024 m. pirmąjį pusmetį grynasis pelnas sumažėjo 14 %, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Tai visų pirma lėmė 15 % sumažėję elektromobilių pardavimai Europoje ir JAV. Pramonės analitikai mano, kad kitais metais Vokietijos grupės pajamos dėl mažos elektromobilių paklausos gali sumažėti dar 2,2 mlrd. dolerių.

Kitų didžiųjų Europos koncernų („Stellantis”, BMW, „Renault” ir „Mercedes-Benz”) grynasis pelnas pirmąjį pusmetį taip pat sumažėjo. Dar blogiau jaučiasi elektrinių transporto priemonių komponentų gamintojai. Šiuo metu „Valeo SE” ieško pirkėjų dviem savo nepakankamai išnaudojamoms gamykloms. O OPmobility pranešė, kad elektromobiliams skirtų komponentų gamybos apimtys yra maždaug perpus mažesnės, nei tikėtasi iš pradžių. Galiausiai, didžiausia Europoje traukos baterijų tiekėja „LG Energy Solution” svarsto galimybę pereiti prie stacionarių baterijų saugojimo.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Nike prekės ženklas / frantic00 / Shutterstock.com

„Nike“ gelbėjimo planas su Kim Kardashian kol kas atidėtas

„Nike“ paskelbė, kad 2025 m. pavasarį planuotas naujo moteriškos sportinės aprangos prekės...

Exlantix automobiliai

Prognozuojama, kad iki 2030 m. Indija taps ketvirta pagal dydį elektromobilių gamintoja, o Kinija pirmaus

Remiantis nauju „Rhodium Group“ tyrimu, iki 2030 m. Indijos elektrinių keturračių transporto...

Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Degalų-kainos-gali-gerokai-pakilti

Nuo pirmadienio keičiasi degalų kainos Lietuvoje: kiek mokėsime už benziną, dyzeliną ir dujas

Prasta žinia vasaros pradžiai. Jei planuojate automobiliu vykti atostogauti, kelionės išlaidos brangs....