Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės ES: patvirtinti skaitmeniniai ridos ir patikros sertifikatai
Automobiliai / Transporto priemonės

ES: patvirtinti skaitmeniniai ridos ir patikros sertifikatai

Keisis automobilių registracija
Dalintis

ES Komisija nori įvesti skaitmeninius transporto priemonių registracijos ir techninės apžiūros liudijimus, apsunkinti manipuliavimą odometrais ir šiuo tikslu surinkti daug duomenų.

Netrukus bus iš esmės atnaujintos ES transporto priemonių registravimo taisyklės. ES Komisija nori įvesti skaitmeninius transporto priemonių registracijos ir periodinės techninės apžiūros sertifikatus, supaprastinti tarpvalstybinį keitimąsi duomenimis ir geriau apsaugoti piliečius nuo nesąžiningos veiklos, pavyzdžiui, manipuliavimo odometrais. Šiuo tikslu ji ketvirtadienį paskelbė teisės aktų rinkinį, kuriuo iš dalies keičiamos direktyvos dėl transporto priemonių registracijos dokumentų ir periodinių techninių apžiūrų.

„Reikia geriau išnaudoti skaitmeninio keitimosi duomenimis privalumus ir toliau derinti transporto priemonių dokumentus, kad būtų sumažinta administracinė našta ir sąnaudos“, – teigė Briuselio vyriausybinė institucija, savo požiūrį propaguojanti reformuotos registracijos direktyvos projekte. „Be to, skaitmeniniai transporto priemonių dokumentai galėtų dar labiau palengvinti transporto priemonių registravimo ir duomenų valdymo procesų skaitmeninimą ir sumažinti išlaidas“.

Pagal planą ateityje registracijos institucijos piliečiams nemokamai išduos mobiliuosius registracijos liudijimus, kurie bus saugomi būsimoje Europos skaitmeninės tapatybės (EUDI) skaitmeninėje piniginėje. Planuojamos direktyvos 5 straipsnyje išdėstyti išsamūs reikalavimai dėl mobiliųjų transporto priemonių registracijos liudijimų įdiegimo. III priede pateikiamos mobiliųjų registracijos liudijimų specifikacijos, įskaitant atitinkamą ISO standartą. Jame vykdomoji institucija taip pat išvardija reikalavimus, kurie turėtų leisti naudotojams saugoti ir gauti mobilųjį sertifikatą Europos skaitmeninės tapatybės piniginėje.

Duomenų bazėje užregistruotas kilometražas

Kaip ir fiziniai dokumentai, skaitmeninis transporto priemonės registracijos liudijimas taip pat tarnaus transporto priemonės registracijai patvirtinti, tam tikriems – platesniems – techniniams duomenims apie transporto priemonę patikrinti ir suteiks galimybę valdžios institucijoms atlikti patikrinimus, teigiama plane.

Pagal planą reikia kaupti ir keistis plačiomis duomenų bazėmis. Komisija rašo: Bet kokiu atveju reikia skaitmenizuoti techninės apžiūros liudijimą, susieti nacionalinius transporto priemonių registrus ir išplėsti šiuose registruose esančių suderintų transporto priemonių duomenų fondą.

Pavyzdžiui, paslaugų teikėjai, atliekantys transporto priemonės remonto ar techninės priežiūros darbus, turės įrašyti ridą specialioje nacionalinėje duomenų bazėje arba nacionaliniame transporto priemonių registre. Be to, transporto priemonių gamintojai turėtų reguliariai perduoti atitinkamą informaciją iš savo tinkle esančių transporto priemonių. Valstybės narės privalės pranešti apie ridą inspektoriams, registracijos liudijimo turėtojui ir kompetentingoms nacionalinėms institucijoms.

 

Minimalus privalomų duomenų rinkinys

Siekdamos palengvinti tarpvalstybinį eismą ir ypač naujų transporto priemonių registraciją, ES šalys turi elektroniniu būdu registruoti visus būtinus duomenis apie visas jų teritorijoje registruotas transporto priemones ir nuolat atnaujinti šią informaciją. Pasak Komisijos, tai padės padidinti transporto priemonių registrų tikslumą, užtikrinti geresnį teisėsaugą ir apsunkinti transporto priemonių sukčiavimą bei vagystes.

Iniciatyvoje numatytas „minimalus privalomų duomenų rinkinys“, kuriuos turi registruoti valstybės narės, aiškina vyriausybės institucija. Nauji duomenys apima šalį, kurioje transporto priemonė buvo pirmą kartą įregistruota, statusą (išregistruota, išregistruota, eksportuota, eksploatuoti netinkama transporto priemonė, priduota į metalo laužą), MOT ataskaitą ir techninės apžiūros galiojimą, įskaitant galiojimo datą, taip pat elektromobilių baterijos statusą.

Per konsultacijas kai kurios suinteresuotosios šalys išreiškė susirūpinimą dėl duomenų apsaugos problemų, susijusių su bendromis elektroninių techninės apžiūros sertifikatų priemonėmis. Tačiau, Komisijos teigimu, kelių eismo saugos požiūriu automatinė prieiga prie sertifikatų per bendrą sistemą turi daug privalumų, visų pirma palengvinant tarpvalstybines patikras ir didinant vartotojų patogumą. Tačiau norint įdiegti skaitmeninį techninės apžiūros sertifikatą, reikia „sukurti patikimas duomenų apsaugos priemones“. Visų pirma techninės apžiūros centras neturėtų saugoti asmens duomenų, naudojamų transporto priemonės registracijai patikrinti. Tačiau teisiškai reglamentuotos išimtys yra leistinos.

 

Įtraukiami elektroniniai automobiliai ir pagalbos sistemos

Vokietijoje nuo 2023 m. vykti į registracijos įstaigą nebėra absoliučiai būtina. Automobilių savininkai dėl visko, ko jiems reikia, gali kreiptis internetu. Reikia tik naudotis elektroninės atpažinties funkcija (eID), pvz. Ką tik prasidėjo skaitmeninio transporto priemonės vairuotojo pažymėjimo per i-Kfz programėlę bandymas. Ne vėliau kaip 2030 m. pabaigoje standartizuotas skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas taip pat turėtų būti prieinamas visiems ES piliečiams per EUDI piniginę.

Pasak Komisijos, išdėstytose ES taisyklėse taip pat bus „atsižvelgta į didėjantį elektrinių transporto priemonių skaičių ir prisitaikyta prie naujų technologijų“. Numatoma reguliariai atlikti elektromobilių ir pažangiųjų vairuotojo pagalbinių sistemų technines apžiūras, kasmetines senesnių lengvųjų automobilių ir mikroautobusų apžiūras ir taikyti pažangius išmetamųjų teršalų tikrinimo metodus, kad būtų galima aptikti daug teršalų išmetančias transporto priemones ir taip sumažinti taršą kietosiomis dalelėmis. Daugiausia dėmesio skiriama „saugos ir su išmetamųjų teršalų kiekiu susijusių sistemų programinės įrangos vientisumui“.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Dūmingumo patikra

Primename: nuo 2026 m. dalis dyzelinių automobilių techninės apžiūros gali būti neįveikta

Nuo kitų metų tam tikrų dyzelinių variklių automobilių savininkams kasmetinės techninės apžiūros...

Kelių mokesčių rinkliavos / Tatiana Diuvbanova / Shutterstock.com

Būkite atsargūs atostogaudami. Vagys naudoja naują metodą vadinamą „prie vartų“

Policija Europoje vis dažniau įspėja apie naują vagių metodą, kuris daugiausia nukreiptas...

Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...