Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Europos automobilių gamintojams gresia didžiulės baudos už CO2 emisiją
Automobiliai / Transporto priemonės

Europos automobilių gamintojams gresia didžiulės baudos už CO2 emisiją

Co2 automobilių tarša
Dalintis

Europos automobilių gamintojai dėl griežtų Europos Sąjungos aplinkosaugos taisyklių susiduria su rimtais finansiniais iššūkiais. Jie priversti mažinti CO2 emisiją arba mokėti dideles baudas. Už kiekvieną gramą, viršijantį nustatytą emisijos ribą automobilių parke, Europos automobilių gamintojai moka 95 eurus už kiekvieną parduotą automobilį.

Šios baudos gali greitai išaugti iki šimtų milijonų eurų. Šiuo metu Europoje pastebimas trijų cilindrų variklių ir mažesnių elektrifikuotų agregatų populiarumo augimas, nes šie pokyčiai turi didelę įtaką pasauliniu mastu.

Iki 2025 m. vidutinė automobilių parko CO2 emisija turėtų sumažėti iki 93,6 g/km, t. y. 19 proc. mažiau, palyginti su dabartiniais standartais. Analitikų bendrovės „Dataforce“ atliktas tyrimas rodo nerimą keliančias daugelio automobilių gamintojų perspektyvas, nes šiuo metu išmetamųjų teršalų kiekio tikslus atitinka tik „Tesla“ ir „Geely“.

Kiekvienam automobilių gamintojui nustatyti individualūs tikslai, pagrįsti vidutiniu jo automobilių parko svoriu. Tiems, kurie parduoda daugiau visureigių, keliami didesni tikslai nei mažesnių automobilių gamybos srityje besispecializuojančioms bendrovėms. 2020 m. automobilių gamintojai jau sumokėjo apie 510 mln. eurų už tai, kad nesilaikė išmetamo CO2 kiekio reikalavimų.

CO2 emisija pagal automobilių gamintojus

Dabar automobilių gamintojai atsidūrė kryžkelėje: toliau investuoti į vidaus degimo variklius arba sutelkti dėmesį į elektromobilius. Nors elektromobiliai turi didelį potencialą, Europos vyriausybių subsidijos sumažėjo arba išnyko, o tai mažina vartotojų paklausą. Pirmąjį 2024 m. pusmetį elektromobilių dalis Europos rinkoje sudarė tik 12,5 %, t. y. buvo šiek tiek mažesnė nei ankstesniais metais, o iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai taip pat prarado rinkos dalį.

Tokiomis aplinkybėmis dyzeliniai automobiliai, nors ir praradę savo rinkos dalį iki 12,9 %, pagal populiarumą vis dar lenkia elektromobilius. Tuo pat metu Europoje ir toliau dominuoja benzininių automobilių pardavimai.

Ateityje Europos Sąjunga planuoja dar labiau sugriežtinti išmetamųjų teršalų apribojimus: iki 2030 m. siektina norma bus sumažinta iki 49,5 g/km. Automobilių gamintojai turi pasirinkti strategiją, kuri leistų jiems laikytis šių griežtų reikalavimų, nes to nepadarius gali būti skiriamos dar didesnės baudos.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Voyah Free+

„Voyah Free+“ su „Huawei“ protu: ar Kinijos prabangus krosoveris privers sunerimti Europos gamintojus?

Pastaraisiais metais tapo įprasta skeptiškai vertinti Kinijos automobilių pramonės bandymus įsitvirtinti aukščiausios...

Įdomus mygtukas automobilyje

Vairuotojams parodė slaptą mygtuką variklio paleidimui iš naujo

Šiuolaikiniai automobiliai aprūpinti daugybe saugos funkcijų, apie kurių egzistavimą daugelis vairuotojų net...

Kas atsitiks, jei elektromobilis išsikraus iki 0

Kai „Tesla” akumuliatorius išsikrauna iki nulio: technologijos ribos ir realybė

Elektromobilių era keičia ne tik mūsų kelionių pobūdį, bet ir verčia iš...